Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.2 tce falowanie obrotów


Krzysiek123
Zarejestrowani

op Witam, w moje posiadanie wpadł Scenic III 1.2 tce JZ0Y 2015r. o który za wiele nic nie wiem.
Od jakiegoś czasu, po odpaleniu obroty czasem nawet 1.5tys i stopniowo spadają, do 1tyś i lekko falują. Widać na filmiku, dodam że filmik z lata przy 20 stopniach, więc dzieje się tak nie zależnie od pogody. Podejrzewam przepustnice, choć jeszcze się jej nie przyjrzałem, bo mimo iż jest na wierzchu, nie mam klucza by ją odkręcić... Ktoś miał podobny przypadek? Albo co mogę jeszcze podejrzewać? W aucie był wymieniane sprzęgło i dwumas(nie wiem czy w tym aucie jest?) Ale na pewno sprzegło i w ogóle pedał ciężej chodzi w porównaniu do innego auta. Dodatkowo autko miało bolączkę włączającego się wiatraka chłodnicy, aż akumulator nie padnie. Było w 3 ASO i wymieniane termostaty i kit wie co jeszcze. Bolączka ustała, gdy wymieniłem płyn z zbiorniczka w który było pełno syfu i płyn w ogóle nie przypominajacy ten chłodniczy. Jedynie zdażyło się niedawno raz, gdy przejechałem ok. 2km stałem z zgaszonym autem i odpalonym radiem z 10min? POtem wróciłem 2km i przy gaszeniu wentylator się włączył. Wentylator idzie wyłączyć tylko odpalając na chwilę klimę. Tyle wiem o tym aucie. Teraz co z tym falowaniem? I kolejne pytanie, czy te auto posiada jakieś ukryte menu? Gdzie mogę sprawdzić jakieś błędy? Czy np czas do wymiany oleju itp??

Odpowiedz
kaimoon
Zarejestrowani

Hej, nie ma nas zbyt wielu z tym silnikiem na forum, szczerze mówiąc nie zwracałem nigdy uwagi specjalnie na obroty, bo samochód odpalam i jadę Biggrin

Mogę nagrać jak wyglądają u mnie obroty - musiałbym tylko wiedzieć czy Twoje nagranie jest zaraz po uruchomieniu samochodu?

Tak, dwumasę mamy, ale ponoć dość trwałą (ponoć, bo Twój przypadek może wskazywać inaczej).

Błędy i więcej opcji konfiguracji możesz podejrzeć poprzez OBDII, potrzebować będziesz odpowiedni adapter na BT - konfigurację możesz zmieniać przez EcuTweaker, błędy aplikacjami np. PyClip czy CarScanner.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Ile bierze oleju? Bo przebieg zapewne nie znany lub "mały".

Odpowiedz
Krzysiek123
Zarejestrowani

op
(17-12-2023, 22:45)kaimoon napisał(a): Hej, nie ma nas zbyt wielu z tym silnikiem na forum, szczerze mówiąc nie zwracałem nigdy uwagi specjalnie na obroty, bo samochód odpalam i jadę Biggrin

Mogę nagrać jak wyglądają u mnie obroty - musiałbym tylko wiedzieć czy Twoje nagranie jest zaraz po uruchomieniu samochodu?

Tak, dwumasę mamy, ale ponoć dość trwałą (ponoć, bo Twój przypadek może wskazywać inaczej).

Błędy i więcej opcji konfiguracji możesz podejrzeć poprzez OBDII, potrzebować będziesz odpowiedni adapter na BT - konfigurację możesz zmieniać przez EcuTweaker, błędy aplikacjami np. PyClip czy CarScanner.

Tak, nagranie jest zaraz po naciśnięciu start. U mnie dwumasa była wymieniania, booo... nie pamiętam Thumbup Generalnie chyba coś się działo. Jest to auto ojca, a że jest poważnie chory i nie ma z nim kontaktu, tak że no.... OBD mam posiadam, ale bardziej mi chodziło o takie coś jak np. w BMW, że mogę sobie podejrzeć ile zostało do wymiany hamulców, oleju itp

(17-12-2023, 22:54)wojteks napisał(a): Ile bierze oleju? Bo przebieg zapewne nie znany lub "mały".

Kurcze ciężko stwierdzić ile bierze, przebieg znany, teraz nie pamiętam, ale coś pod 80tys

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2023, 00:19 przez Krzysiek123.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(19-12-2023, 00:19)Krzysiek123 napisał(a): ale bardziej mi chodziło o takie coś jak np. w BMW, że mogę sobie podejrzeć ile zostało do wymiany hamulców, oleju itp
Tu chyba tylko przebieg do wymiany oleju podejrzysz. Masz gdzieś instrukcję, tam to powinno być opisane. Nie miałem nigdy SC III.

Jak termin wymiany wyjdzie to też powinna się kontrolka pojawić albo komunikat na wyświetlaczu tylko że przebieg fabryczny na oleju jest dużo większy niż zalecany.

Odpowiedz
kaimoon
Zarejestrowani

Nie widziałem jeszcze możliwości zobaczenia przez jakieś ukryte menu ile zostało do wymiany oleju, w komputerze jest standardowo zapisany interwał dwa lata lub 30tyś. km i na 30 dni lub 1000 km przed wyświetli się kontrolka.

U siebie zmieniłem te interwały na 10tyś. km oraz 1 rok poprzez aplikację EcuTweaker z wydatną pomocą @ twilk7.

Generalnie powinieneś już wiedzieć, że 1.2TCe ma wadę olejowa i pobiera znaczne jego ilości - rzekomo najbardziej poprawioną jego wersją jest wariant HF408 z dopiskiem Energy.

Wrócę jeszcze do Ciebie jak już nagram film jak wyglądają obroty po uruchomieniu silnika.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(20-12-2023, 10:39)kaimoon napisał(a): w komputerze jest standardowo zapisany interwał dwa lata lub 30tyś. km i na 30 dni lub 1000 km przed wyświetli się kontrolka.
W Clio III i w Scenic IV mogę podejrzeć ile do wymiany albo ile przejechane od wymiany więc w SC III też powinno się dać.

Odpowiedz
Krzysiek123
Zarejestrowani

op
(20-12-2023, 10:39)kaimoon napisał(a): Nie widziałem jeszcze możliwości zobaczenia przez jakieś ukryte menu ile zostało do wymiany oleju, w komputerze jest standardowo zapisany interwał dwa lata lub 30tyś. km i na 30 dni lub 1000 km przed wyświetli się kontrolka.

U siebie zmieniłem te interwały na 10tyś. km oraz 1 rok poprzez aplikację EcuTweaker z wydatną pomocą @ twilk7.

Generalnie powinieneś już wiedzieć, że 1.2TCe ma wadę olejowa i pobiera znaczne jego ilości - rzekomo najbardziej poprawioną jego wersją jest wariant HF408 z dopiskiem Energy.

Wrócę jeszcze do Ciebie jak już nagram film jak wyglądają obroty po uruchomieniu silnika.

Generalnie, jakoś nie zauważyłem znacznego ubytku oleju. Z 500km zrobione i poziom ten sam. Choć ten bagnet to jakaś porażka Dry przy sprawdzaniu zawsze jedna strona jest cała uwalona olejem, a po drugiej coś tam widać jaki poziom. Jedynie zrobiło się lekkie masło pod korkiem, ale to pewnie przez krótkie trasy. 

Dodatkowo mam kilka pewnie dziwnych pytań Thumbup
1. Zawsze po włożeniu karty, aż do momentu odpalania, świeci się kontrolka silnika, to je okej?
https://drive.google.com/file/d/1NAQFhYP...sp=sharing
2. Jakie obroty utrzymywać ? :P Bo licznik pokazuje zmianę biegu, już przy niecałych 2k
3. Jakie spalanie w tym autku? Bo u mnie coś około 9L

Tu jeszcze jeden filmik. Czasami jest tak, że odpalam startuje od 1.5tyś, spada na 1tyś i faluje, po jakimś czasie na te 800 i też trochę faluje.

Odpowiedz
kaimoon
Zarejestrowani

@ wojteks to podziel się proszę jak u siebie to sprawdzasz - z chęcią bym zobaczył jak to działa u mnie.

@ Krzysiek123 U mnie oleju ubywa tak z 0.2-0.5 litra na 1000km, więc obserwuj temat, natomiast historia pojazdu i interwał wymian oleju wskazuje, że mój motor traktowany był procedurą wymian oleju long life zanim go zakupiłem, zatem jego stan w środku jest niewiadomą.

Tak, u mnie check engine też się świeci stałym światłem do momentu zapłonu, zresztą zobaczysz to na filmie poniżej:



U mnie falowanie tak jakby pomiędzy 1000 a 800 obrotów, z włączoną klimatyzacją na 18 stopni.

Co do zasady traktuję wskazania o zmianie biegów jako wskazówkę i raczej rzadko się do nich nie stosuję, chyba, że nie pozwala mi na to sytuacja.

Spalanie aktualnie 7.7 litra, musiałbym zobaczyć przy jakiej średniej, tryb jazdy emerycki, mógłbym Ci jeszcze pokazać raporty z Drivvo.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kaimoon za ten post post:
  • Krzysiek123
Wozny84
Zarejestrowani

U mnie w Scenicu 3 z wymieninym licznikiem na poliftowy sprawdzam ile zostało do wymiany oleju w następujący sposób. Otwieram drzwi, wkładam kartę, ale nie odpalam i manetka po prawej zmieniam wyświetlane informacje na komputerze aż natrafię na imformacje o przeglądzie. Wtedy przytrzymuje przycisk na manetce po prawej "strzałka w górę" i wtedy wyswitla mi się za ile km lub jaki czas trzeba wymienić olej. Na odpalonym silniku nie działa

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Wozny84 za ten post post:
  • kaimoon




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości