Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II pomoc przy wyborze


siwusek216
Zarejestrowani

op Witam, mam zamiar zakupić w najbliższym czasie Scenica II phII plan jest a teraz zaczynają się schody: Diesel czy benzyna? Automat czy manual? Rozmyślam nad 2.0dci ze względu na połączenie z automatem AJ0 nie potrafię sobie wyobrazić jazdy 4 stopniowym DP0 w połączeniu z 1.9dci może posiadacze takich wersji coś podpowiedzą? Nigdy nie miałem francuskiego samochodu wiec jestem pełen obaw i nie pewności (mój brat ma aktualnie 2 scenica i sobie chwali oba diesle). Najbardziej odpowiada mi 2.0dci z automatem przy przeglądaniu ofert wpadłem na
http://otomoto.pl/renault-scenic-ii-bezw...13435.html
Moze ktoś powróżyć ze zdjęć i opisu? Nie pasuje mi wpis o wymianie rozrządu pewnie książka pisana na zapleczu i nikt nie widział ze pod maska łańcuch.

acidmk
Specjalisci

Cześć, ja mam właśnie 1,9dci 130 koni ze skrzynią DP0. Powiem szczerze że nie jest to może król elastyczności pali więcej niż manual ale i tak nigdy nie zdecydował bym się w takim aucie na kijek :-D

Wczoraj miałem okazję przejechać się wersją 2.0 też SII PHII z sześcio biegowym automatem chyba właśnie AJ0 I w porównaniu do mojej kultura pracy silnika, zakresy każdego z biegów oraz zapewne spalanie są zdecydowanie na plus.

Jak bym szukał teraz scenika pewnie uparł bym się na 2.0 tylko one dość rzadkie są niestety :-(

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2015, 20:02 przez acidmk.)

POzdrawiam
Acidmk
Mój wątek, moja Sicilia w necie LaBellaSicilia.pl
tfelek
Specjalisci

Widziałem go na poczatek po prosil bym o nr rej auta z Holandii latwo to sprawdzić jaki faktycznie miał przebieg . bo ten jest podejrzany.

blazejk
Specjalisci

acidmk napisał(a):Cześć, ja mam właśnie 1,9dci 130 koni ze skrzynią DP0. Powiem szczerze że nie jest to może król elastyczności pali więcej niż manual ale i tak nigdy nie zdecydował bym się w takim aucie na kijek :-D

Wczoraj miałem okazję przejechać się wersją 2.0 też SII PHII z sześcio biegowym automatem chyba właśnie AJ0 I w porównaniu do mojej kultura pracy silnika, zakresy każdego z biegów oraz zapewne spalanie są zdecydowanie na plus.

Jak bym szukał teraz scenika pewnie uparł bym się na 2.0 tylko one dość rzadkie są niestety :-(

Popieram w 100% i podpisuje się dwoma rękami że automat jest "the best" - ja już ponad 50k km zrobiłem na automacie w Lagunie i po za dużyą ilościa plusów ma dwie wady : spalanie (w mieście przy agresywnej jeździe potrafi "łyknąć" 12-14L/100km) a druga to wymiana oleju w skrzyni biegów to wydatek rzędu 800zł.

Niestety bardzo mało jest Sceniców/Grand Sceniców z 2.0dCi i automatem, ale to nie znaczy że ich nie ma Naughty

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
tfelek
Specjalisci

Ciekawe jest to co się dowiedziałem o Skrzyni AJ0 że Aso Renault nie ma z zaleceniach zmian oleju w skrzyni po latach albo o ilości kilometrów.

blazejk
Specjalisci

tak samo jest w przypadku skrzyni SU01 Sad a każdy serwis ASB powie Ci że co 60k km

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
siwusek216
Zarejestrowani

op
(11-01-2015, 22:09)tfelek napisał(a): Widziałem go na poczatek po prosil bym o nr rej auta z Holandii latwo to sprawdzić jaki faktycznie miał przebieg . bo ten jest podejrzany.

Niemca tez można łatwo sprawdzić? Mam nr rejestracyjny(nie zjazdowy) wiec błędny opis nie holender tylko niemiec. Bylem dziś oglądać wozidlo z pierwszego posta, niestety po ciemku (zona pracuje do późna)pierwsze spostrzeżenia po zmroku środek ok, nie ujęty w opisie hands free, trochę nie gra prawa strona przód- grill niżej od maski i szczelina błotnik-zderzak bliżej lampy wystaje jakby spinka może ktoś źle zderzak zamontował? Naklejka na przednim pasie "ostrzeżenie o wysokiej temperaturze" na masce jakaś wlepka "elf" tak powinno być? Książka serwisowa brak podobno szef chowa bo kradną z samochodów Naughty i ładna nowa naklejka na osłonie silnika "wymiana rozrządu 141000km". Mowie kolesiowi:
-ładna nowa naklejka rozrząd był wymieniany?
-tak
-to co łańcuszek wymieniali przy 140 000?
Trochę go to zmieszało....
Zapowiedziałem wizytę na jazdę próbna i oględziny bez wypadkowości, zaprasza z miernikiem dość pewny swego. Jeszcze taka uwaga mapy w navi podobno polskie a menu niemieckie pewno prawda?
Okazuje się ze znajomy jest ich stałym klientem wiec podpytam co to za typki i czy warto może jeszcze coś z ceny zrzuca na wstępie dostałem promocje na 16000zl.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2015, 21:36 przez siwusek216.)

tfelek
Specjalisci

Nie dokoca patrz ze sprawowaniem bo i nie ,,bite " są się spasowane .

blazejk
Specjalisci

Mapa to jest siatka dróg a język nawigacji to druga sprawa, dwie różne sprawy od siebie nie zależne.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
siwusek216
Zarejestrowani

op Byłem oglądałem w świetle dziennym, wrażenia średnie. Wyposażenie działa za wyjątkiem navi po załadowaniu wyskakuje komunikat po niemiecku wiec nie do końca rozumie ale coś w stylu nie może nawiązać połączenia. Fotele kierowcy i pasażera pocerowane inaczej tego nazwać nie można co dziwne fotel pasażera bardziej zniszczony, świecą poduchy i service. Prawy przedni błotnik trochę źle leży szczelina pomiędzy progiem/drzwiami a błotnikiem nie do końca taka jak powinna być, zderzak błotnik tez. Male pękniecie przy jednej ze śrub, grill do pasa złapany na 2 spinkach i jednej śrubie wiec nie leży za bardzo. Chłodnica oleju skrzyni i intercooler wyglądają na stosunkowo młodsze. Brak książki serwisowej, łańcuch podobno wymieniany gwarancyjne... Na osłonie słonecznej naklejona kartka z wymiany oleju przy 160k IX-2014 a na zegarze 159k. Skrzynia chodzi pięknie zero szarpnięć czy "gubienia się" troszkę "myśli" przed ruszeniem z miejsca tylko brak kick down chyba spowodowane bardzo grubym i sztywnym dywanikiem. Moc silnika "***** nie urywa" myślałem ze 150KM krzesane z diesla ciągnie bardziej (aktualnie jeżdżę pb 2.6 150KM 230nm) a może to brak kicka. Aha jeszcze szyby ...7 wszystkie oprócz drzwi tylne lewe/prawe i tylna prawa szyba ...6 mogło tak wyjść z fabryki? Za to na przedniej ....3.





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości