Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II Ph I Zapach klimatyzacji i chłodzenie schowka


brytanpl
Zarejestrowani

op Witajcie,

może ktoś miał podobny problem i pomoże Biggrin

Otóż :
1. Klimatyzacja działa bez zarzutu, chłodzi, była nabijana w zeszłym roku (był niewielki ubytek).
2. Na wiosnę wymieniałem filtr kabinowy.
3. Po włączeniu klimatyzacji nie czuć żadnego zapachu, klima sobie chodzi i chłodzi Biggrin
4. Problem zaczyna się po wyłączeniu klimatyzacji. Po kliku sekundach od wyłączenia wyraźnie czuć zapach wilgoci który dostaje się do kabiny. Po kliku minutach pracy nawiewu zapach wietrzeje i go nie czuć.
5. Zaglądałem do schowków, sprawdzałem wężyk odprowadzający skropliny. Schowki czyste i suche, z wężyka skroplin pod autem kapie (pod chwili postoju nawet sporo tego leci).
6. Dodatkowo zastanawia mnie chłodzenie schowka. Czy chłodzenie działa tylko w określonym ustawieniu kierunku nawiewów ? Mam wrażenie, że u mnie żaden nawet delikatny powiew nie dostaje się do schowka.. W zeszłym roku schowka nie sprawdzałem i w sumie nie wiem czy działało chłodzenie wcześniej.
7. Próbowałem specyfikiem Wurtha odświeżyć układ (spryskanie parownika pod filtrem kabinowym i w otworze schowka) jednak pomogło to tylko na krótką chwilę. Do otworu w schowku nie mogłem zbyt daleko umieścić wężyka. A pamiętam, że podczas naprawy rezystora dmuchawy oglądałem ten plastikowy wężyk od nawiewu schowka i był cały, nie wyglądał na zapchany (jednak drożności nie sprawdzałem).
8. Czasem po ulewnym deszczu zapach wilgoci w aucie też jest odczuwalny. Ostatnio były upały więc jeździłem na klimie a później była burza i się ochłodziło. Wyłączenie klimy spowodowało zajście szyby przedniej parą, jednak po krótkiej chwili nawiew (już bez klimatyzacji) bez problemu poradził sobie z jej osuszeniem (odrzucam więc kwestię zalewania  filtra pyłkowego wodą - chyba tak się może zdarzyć po zapchaniu odprowadzenia wody z podszybia). Dodam, że po deszczach w schowkach też mam sucho, wszystkie odprowadzenia wody są drożne..

Jakieś pomysły, wnioski ? Planuję jechać do serwisu klimy na odgrzybienie i ozonowanie jednak zastanawiam się na ile ono pomoże jeśli coś w układzie jest nie tak. Może to kwestia osuszacza klimatyzacji ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2016, 09:53 przez brytanpl.)

Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem. Wine
Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

(06-06-2016, 09:53)brytanpl napisał(a): 6. Dodatkowo zastanawia mnie chłodzenie schowka. Czy chłodzenie działa tylko w określonym ustawieniu kierunku nawiewów ?
moim zdaniem dmucha tam cały czas bez względu na ustawienie, chociaż tez nigdy tego nie sprawdzałem, a filtr kabinowy masz suchy?

Odpowiedz
brytanpl
Zarejestrowani

op
(06-06-2016, 10:00)robii napisał(a):
(06-06-2016, 09:53)brytanpl napisał(a): 6. Dodatkowo zastanawia mnie chłodzenie schowka. Czy chłodzenie działa tylko w określonym ustawieniu kierunku nawiewów ?
moim zdaniem dmucha tam cały czas bez względu na ustawienie, chociaż tez nigdy tego nie sprawdzałem, a filtr kabinowy masz suchy?

F. kabinowy jest suchy, poza tym gdyby on był zawilgocony to wtedy nie odparowywałoby mi szyb po pojawieniu się pary (jak w opisanym wyżej przypadku wyłączenia klimy po opadach i burzowym dniu w pkt. 8)

Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem. Wine
Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

Może zapchane odpływy.

W schowku przed pasażerem jest nadmuch i z tego co sprawdzałem to najbardziej dmucha tam gdy damy nawiew "na twarz" przy nadmuchowe na szyby, czy na nogi, w schowku czuć mniejszą siłę nawiewu.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Otóż u mnie po wyłączeniu klimatyzacji chwilowo pojawia się kwaskowaty smród wilgoci-zatęch. Czym to jest spowodowane tak na 100% nie wiem ale wydaje mi się, że należy porządnie odgrzybić klimatyzację i tunele nawiewów. Porządnie znaczy w jakimś zakładzie specjalizującym się w klimatyzacjach samochodowych. Ten smród przynajmniej w moim przypadku nie jest generowany z tunelu nawiewu gdyż owe tunele myłem przy okazji zdejmowania konsoli, wyciągania schowka itp. Musi to być wydzielane przez jakieś urządzenie działające w układzie. W samochodzie mam sucho, żadnej kropelki wody, nie ma problemu z parowaniem szyb, wszystko szczelne a odpływy w podszybiu drożne. Nawiew na schowek powinien działać niezależnie od ustawionego kierunku nadmuchu, w schowku jest ruchoma zaślepka w kolorze niebieskim i ona jest po to żeby wpuszczać powietrze bądź nie. Jest to obsługiwane manualnie przez użytkownika a nawiew doprowadzony jest cały czas.

Odpowiedz
brytanpl
Zarejestrowani

op Odpływy wykluczam, są drożne, woda mi nigdzie nie stoi i ładnie wycieka pod spodem auta (zarówno z klimy jak i z podszybia). Parowanie szyb to miałem tylko w jednym przypadku po burzy i wyłączeniu klimatyzacji, jednak para zniknęła po minucie pracy dmuchawy (na 1 biegu, wiec to chyba wilgoć otoczenia).

Właśnie się zastanawiam który element układu może to generować, obstawiałbym parownik, może faktycznie odgrzybienie i ozonowanie pomoże. Z tuneli raczej nie śmierdzi, bo śmierdziałoby zawsze mimo klimy. U mnie problem pojawia się tylko przez jakiś czas po wyłączeniu klimatyzacji.

Do schowka będę musiał w takim razie zajrzeć, chłodzenia w nim brak pomimo odsuniętej zaślepki, może plastikowy przewód doprowadzający spadł z drugiej strony, przydałby się schemat układu :P

Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem. Wine
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Przed chwilą sprawdziłem jak to jest u mnie w samochodzie i tak jak pisałem wyżej dmucha nie zależnie od ustawionego kierunku nawiewu, wystarczy odsunąć klapkę.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • brytanpl
brytanpl
Zarejestrowani

op
(06-06-2016, 11:00)haszczurur napisał(a): Przed chwilą sprawdziłem jak to jest u mnie w samochodzie i tak jak pisałem wyżej dmucha nie zależnie od ustawionego kierunku nawiewu, wystarczy odsunąć klapkę.

Dzięki za sprawdzenie.
To w drugim etapie czyszczenia klimatyzacji zajmę się chłodzeniem schowka. Na razie chcę zlikwidować niemiły zapach wilgoci po jej wyłączeniu. Kupię nowy preparat Wurtha i zaaplikuje cały na parownik, niech się oczyści (teraz robiłem to niepełnym areozolem).
[Obrazek: Przechwytywanie.PNG]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2016, 11:09 przez brytanpl.)

Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem. Wine
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

W nawiewie schowka nie powinno być nic skomplikowanego, karbowana rurka z jednej strony umiejscowiona w obudowie nagrzewnicy a z drugiej strony nasadzona na króciec przy schowku.

Odpowiedz
brytanpl
Zarejestrowani

op
(06-06-2016, 11:12)haszczurur napisał(a): W nawiewie schowka nie powinno być nic skomplikowanego, karbowana rurka z jednej strony umiejscowiona w obudowie nagrzewnicy a z drugiej strony nasadzona na króciec przy schowku.

Do schowka jest podłączona , do nagrzewnicy też powinna być (sam ją zakładałem przy wymianie rezystora nawiewu) ale może coś spadło Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości