op
Witam! Niedawno zakupiłem Grand Scenic 2.0B 16v 135KM produkcja koniec 2005. Silnik od początku na wysokich obrotach pracuje ładnie jednak po puszczeniu pedału gazu obroty wpierw spada do ok. 900-1000obr/min i tak utrzymuje się 15-20sek. po czym spada do ok. 820-860obr/min i tak do chwili wciśnięcia pedału gazu(tak pokazuje komputer z Clipem podłączonym do auta). Po zakupie wymieniłem wszystkie 4 świece, olej, filtry(bez filtra paliwa bo podobno tutaj się go nie wymienia), rozrząd z kołem zmiennych faz rozrządu, pasek klinowy z kołem pasowym i uszczelniaczem koła oraz dwie cewki 1 i 4. Cewki wymieniłem bo komputer pokazywał błąd na czwartym cylindrze i chyba wcześniej na 1 i pierwszym pomysłem było właśnie wymiana cewek. Troszkę to pomogło bo silnik pracował jak by lepiej ale pojawiał się błąd:
DF436 - przebieg proc. spalania nieprawidłowy, DF062 - Wypadanie mieszanki - Cylinder 4.
Okazało się po wielu bojach(wymianie wtrysku 4, sprawdzeniu i oczyszczeniu przepustnicy i w razie czego wymiany uszczelki miedzy przepustnicą i kolektorem o raz wykonaniem tzw adaptacji przepustnicy i tankowaniu lepszego paliwa 95 z shella) ze problem występował z nieszczelnością na 4 wtrysku. Wymieniłem oring/uszczelkę na wszystkich wtryskach i błąd się nie pojawia. Teoretycznie wszystko jest dobrze ale wciąż obroty jak np. zatrzymam się na światłach utrzymują się na lekko wyższym poziomie i dopiero po kilkunastu sekundach spadają do wydaje misie prawidłowych czyli do takich gdzie prawie silnika nie słychać.
Niedawno założyłem gaz i na nim sytuacja jest identyczna.
Dodam że na początku tej przygody pojawiał się też komunikat właśnie na wolnych obrotach - sprawdź układ wydechowy i wyświetlał się pomarańczowy znaczek silniczka na desce, ale po ruszeniu czyli zwiększeniu obrotów komunikat znikał i było wszystko ok puki nie popracował dłużej na biegu jałowym. Zauważyłem też że był zmieniany alternator (na model CarGo 115310).
Zastanawiam się może taka uroda tych silników może ktoś kto ma 2.0B 16v napisze jak u niego to wygląda? może macie jakieś sugestię co mógł bym jeszcze sprawdzić i czy tak powinno być?
PS. Dzięki wielkie mojemu szwagrowi za wszelką pomoc.
DF436 - przebieg proc. spalania nieprawidłowy, DF062 - Wypadanie mieszanki - Cylinder 4.
Okazało się po wielu bojach(wymianie wtrysku 4, sprawdzeniu i oczyszczeniu przepustnicy i w razie czego wymiany uszczelki miedzy przepustnicą i kolektorem o raz wykonaniem tzw adaptacji przepustnicy i tankowaniu lepszego paliwa 95 z shella) ze problem występował z nieszczelnością na 4 wtrysku. Wymieniłem oring/uszczelkę na wszystkich wtryskach i błąd się nie pojawia. Teoretycznie wszystko jest dobrze ale wciąż obroty jak np. zatrzymam się na światłach utrzymują się na lekko wyższym poziomie i dopiero po kilkunastu sekundach spadają do wydaje misie prawidłowych czyli do takich gdzie prawie silnika nie słychać.
Niedawno założyłem gaz i na nim sytuacja jest identyczna.
Dodam że na początku tej przygody pojawiał się też komunikat właśnie na wolnych obrotach - sprawdź układ wydechowy i wyświetlał się pomarańczowy znaczek silniczka na desce, ale po ruszeniu czyli zwiększeniu obrotów komunikat znikał i było wszystko ok puki nie popracował dłużej na biegu jałowym. Zauważyłem też że był zmieniany alternator (na model CarGo 115310).
Zastanawiam się może taka uroda tych silników może ktoś kto ma 2.0B 16v napisze jak u niego to wygląda? może macie jakieś sugestię co mógł bym jeszcze sprawdzić i czy tak powinno być?
PS. Dzięki wielkie mojemu szwagrowi za wszelką pomoc.