Wysłane z kalkulatora..
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Scenic II 2004r. "Trykanie" podczas jazdy na zakręcie.
U siebie nie obstawiam przegubu, pyka cały czas tak samo. Już kilka miesięcy... I nie strzela coraz bardziej
Wysłane z kalkulatora..
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Nasz Grand (wyposażony w ASR) trykał przy skrętach. Zawsze i bez względu na obciążenie przegubów.
Wymieniona półośka - i już jest cicho.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
Lewy przegub do wymiany - przecięta osłona.
Prawy sprawdzałem wizualnie oraz dłonią i osłona jest cała więc chyba nie wymaga wymiany. Szukam na allegro lewego przegubu ale jakaś podróba kosztuje ponad 280zł. Te wibracje samochodu podczas przyspieszania podobno mogą wnioskować, że półoś jest do wymiany - prawa bo tak usłyszałem przez telefon od mechanika. Nie wiem czy wie co mówi, nie mogę tego zweryfikować w obecnej chwili.
Zacznij przede wszystkim od tego przegubu. Te wibracje także mogą być od niego. Po prostu może być już w agonalnym stanie i powodować wibracje( jeśli już tak długo jeździsz lub bardzo dynamicznie ruszasz). Ja tak miałem i po wymianie wszystko wróciło do normy. Poszukaj w intercarsie lub elite'cie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2016, 15:49 przez KulusioWy.)
op
Wibracje miałem wcześniej niż te tarcie więc myślałem, że to nie miało związku ale możesz mieć rację.
Wymienię lewy i wtedy zobaczymy czy obie usterki udało mi się upiec na jednym ogniu. W piątek auto jedzie do warsztatu i życzę powodzenia oraz cierpliwości mechanikowi. O Bożysławie w Inter Carsie to kosztuje od 600zł w górę. Tydzień żałoby w domu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2016, 15:53 przez Kontrast.)
Panowie, nie powiedziane, że za jakieś terkotanie i wibracje odpowiada jedna i ta sama uszkodzona część. Z tego co się orientuję przegub zewnętrzny nie będzie miał wpływu na jakieś wibracje całej budy. Zazwyczaj za jakieś telepanie budą odpowiada przegub wewnętrzny albo tak jak było w moim przypadku wywalony mechanizm różnicowy skrzyni. Też były kombinacje a to półoś a to łożysko na podporze a to poduszki, dwumasa, bujania co niemiara w końcu przy okazji wymiany silnika postanowiłem wymienić skrzynię. Za skrzynię dałem 200 zł. sam przełożyłem i po wibracji śladu nie zostało. Były też opinie, że to na pewno nie skrzynia dla tego, że i tu pojawiała się masa argumentów. Wielkie g... prawda po rozebraniu skrzyni latało w niej mnóstwo kawałków metalu, całe bryłki, olej siwy a mimo to biegi wchodziły i skrzynia chodziła. Tak więc z tymi wibracjami to wielka loteria aby tak na prawdę to zdiagnozować to ktoś kto ma jakieś doświadczenie musi przejechać się samochodem. Po za tym dla jednego dany dźwięk to terkotanie a dla innego świst natomiast trzeci powie, że to warkot.
(30-11-2016, 15:10)Kontrast napisał(a): Szukam na allegro lewego przegubu ale jakaś podróba kosztuje ponad 280zł.Niewiele drożej dałm za kompletną lewą półoś, nową i nie "chińską".
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości