tobik
11
0
1
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
gdańsk
tobik
Zarejestrowani
— 07-03-2016, 20:54
op
Witam wszystkich. Posiadam scenica II z 2003r z silnikiem 1,9dci. Problem jest taki, że po dłuższym postoju, przy próbie odpalenia pokazał się komunikat i kontrolka ładowania, ale odpalił. Przejechał z 200m i zgasł. Próby odpalenia nic nie dały. został podpięty pod komputer i diagnosta stwierdził czujnik położenia wału. Sprawdziłem oporność starego, była 650om, wymieniłem na nowy, który ma 800om. Problem ten sam. Silnik kręci ale nie odpala. Jak pompuje pompką ręczną, próbuje zaskoczyć, jest inny efekt ale nie daje rady, na plaku ten sam efekt. Wymieniony został filtr paliwa, sprawdzony akumulator. Przed kosztowna wymiana pompy, chciałbym sprawdzić jeszcze inne możliwości, stąd moje pytania:
1. Czy w tym modelu jest pompa wstępnego sprężania paliwa w zbiorniku?
2. Jak napędzana jest pompa paliwa?
3. Czy wał który obraca zębatkę w pompie jest na klinie, który mógł się zerwać i nie ma obrotów a tym samym sprężania w pompie?
4. Czy muszę demontować rozrząd aby wymontować pompę?
5. Może układ paliwowy jest zapowietrzony, jak wykonac odpowietrzenie (są widoczne bąble)?
6. Jakie musi być sprężanie na pompie?
7. Czy jak odłącze czujniki na silniku i jak wytworze sztuczne obroty na pompie i odpowiednie ciśnienie to silnik zaskoczy?
Proszę o odpowiedzi i porady.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi tobik za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to tobik for this post
• Justyna Kowalska
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 07-03-2016, 21:25
Pierwsze - to odczytanie zapisanych błędów.
Bo przyczyn może być wiele.
W ub. tygodniu miałem takiego pacjenta - właściciel pracowicie odpowietrzał i pompował paliwo -
a potrzebna była wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia paliwa.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 07-03-2016, 21:47
(07-03-2016, 20:54)tobik napisał(a): 1. Czy w tym modelu jest pompa wstępnego sprężania paliwa w zbiorniku? nie
(07-03-2016, 20:54)tobik napisał(a): 5. Może układ paliwowy jest zapowietrzony, jak wykonac odpowietrzenie (są widoczne bąble)? jeśli są bąbelki to się zapowietrza, usuń usterkę i sam się odpowietrzy
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
tobik
11
0
1
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
gdańsk
tobik
Zarejestrowani
— 08-03-2016, 07:18
op
Dziękuję za odpowiedzi. Dzisiaj go podłącze pod komputer i sprawdę błędy.
•
tobik
11
0
1
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
gdańsk
tobik
Zarejestrowani
— 08-03-2016, 21:34
op
Jestem po diagnostyce i są następujące błędy:
silnik:
- P0340 - camshaft sensor circuit invaild/implausible - [present] [stored]
lub znalazłem taki zapis w necie P0340 układ napędowy camshaft sensor "A" circuit (Bank 1 or single sensor)
moduł UCH:
- B1502/9502 - unknown internal electronic fault - [stored]
- B1502/9502 - unknown communications corrupted - [stored]
- B1509/9509 - unknown short to ground - [stored]
- B1209/9209 - unknown open circuit - [stored]
- B1209/9209 - unknown Shortto positive - [stored]
- B1209/9209 - unknown internal electronic fault - [stored]
- B1209/9209 - unknown ? - [stored]
moduł UPC:
- B120D/920D - ignition power line fault invaild/implausible - [stored]
- B120F/920F - incorrect alternator output voltage - no signal - [stored]
Dodam jeszcze, że próbowałem uruchamiać silnik aż wysiadł akumulator, więc może niektóre błędy są związane właśnie z niskim napięciem akumulatora.
Proszę o analizę błędów.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 08-03-2016, 21:53
(08-03-2016, 21:34)tobik napisał(a): może niektóre błędy są związane właśnie z niskim napięciem akumulatora. Nawet na pewno.
Zacznij od czujnika położenia wałka rozrządu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
pio555
31,319
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 08-03-2016, 21:57
jaki program wywalił te błędy ?
bo na pewno nie Clip
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
tobik
11
0
1
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
gdańsk
tobik
Zarejestrowani
— 09-03-2016, 07:27
op
Wcześniej miałem pod clipa i wywaliło mi błąd czujnika położenia wału, diagnosta stwierdził, że korbowego więc wymieniłem i to samo.
Niestety teraz nie miałem dostępu do clipa, więc poprosiłem kolegę, który ma laptopa i program chyba maxi-ecu, więc sprawdziliśmy błędy.
Możliwe, że to nie czujnik położenia wału kolrbowego tylko wałka rozrządu.
Czy jest tam tylko jeden czujnik, bo wyskoczył mi bank 1?
•
aa_bujak
10
0
1
2
INNY
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Konskie
Dokładnie jak pisze ko-ma czujnik ciśnienia paliwa na listwie proszę sprawdzić
(07-03-2016, 21:25)ko-ma napisał(a): Pierwsze - to odczytanie zapisanych błędów.
Bo przyczyn może być wiele.
W ub. tygodniu miałem takiego pacjenta - właściciel pracowicie odpowietrzał i pompował paliwo -
a potrzebna była wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia paliwa.
Dokładnie to była sprawka czujnika ?
(07-03-2016, 21:25)ko-ma napisał(a): Pierwsze - to odczytanie zapisanych błędów.
Bo przyczyn może być wiele.
W ub. tygodniu miałem takiego pacjenta - właściciel pracowicie odpowietrzał i pompował paliwo -
a potrzebna była wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia paliwa.
Dokładnie to była sprawka czujnika ?
(07-03-2016, 21:25)ko-ma napisał(a): Pierwsze - to odczytanie zapisanych błędów.
Bo przyczyn może być wiele.
W ub. tygodniu miałem takiego pacjenta - właściciel pracowicie odpowietrzał i pompował paliwo -
a potrzebna była wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia paliwa.
Dokładnie to była sprawka czujnika ?
(08-03-2016, 21:34)tobik napisał(a): Jestem po diagnostyce i są następujące błędy:
silnik:
- P0340 - camshaft sensor circuit invaild/implausible - [present] [stored]
lub znalazłem taki zapis w necie P0340 układ napędowy camshaft sensor "A" circuit (Bank 1 or single sensor)
moduł UCH:
- B1502/9502 - unknown internal electronic fault - [stored]
- B1502/9502 - unknown communications corrupted - [stored]
- B1509/9509 - unknown short to ground - [stored]
- B1209/9209 - unknown open circuit - [stored]
- B1209/9209 - unknown Shortto positive - [stored]
- B1209/9209 - unknown internal electronic fault - [stored]
- B1209/9209 - unknown ? - [stored]
moduł UPC:
- B120D/920D - ignition power line fault invaild/implausible - [stored]
- B120F/920F - incorrect alternator output voltage - no signal - [stored]
Dodam jeszcze, że próbowałem uruchamiać silnik aż wysiadł akumulator, więc może niektóre błędy są związane właśnie z niskim napięciem akumulatora.
Proszę o analizę błędów.
Nam też wywołało różne błędy nawet hamulec postojowy i błędy czytnika karty a okazał się właśnie czujnik ciśnienia paliwa
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-03-2016, 12:28 przez aa_bujak.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 09-03-2016, 15:46
Dokładnie tak.
Odczytałem błąd, skasowałem.
Własciciel zamówił czujnik, wymienił go samodzielnie
i samochód zapalił.
Nie byłem przy tym, ale taką otrzymałem informację.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
|