Scenic II 1.6 Exception 2005 kostka r2
Są schematy na forum. Ja robiłem ze zdjęć z Google
op
Chodzi o to, że poszczególne modele z różnym wyposażeniem różnią się kolorami połączeń w kostkach. Dla Exception jest chyba schemat Scenic II J84 NT8276A 2005.01.03, ale 1) nie mam pewności czy to ten, 2) mam tylko wersję francuską visu i ciężko się czyta, 3) i tak nie zgadzają się niektóre kolory przewodów ze schematem. Być może to kwestia produkcji na dany rynek (mój na niemiecki). Może ktoś ma taką samą wersję Scenika, chętnie wymienię się wiedzą o R2 i nie tylko Pozdrawiam miłośników szczeniaka ;)
(20-07-2023, 22:14)pilot napisał(a): Chodzi o to, że poszczególne modele z różnym wyposażeniem różnią się kolorami połączeń w kostkach. Dla Exception jest chyba schemat Scenic II J84 NT8276A 2005.01.03, ale 1) nie mam pewności czy to ten, 2) mam tylko wersję francuską visu i ciężko się czyta, 3) i tak nie zgadzają się niektóre kolory przewodów ze schematem. Być może to kwestia produkcji na dany rynek (mój na niemiecki). Może ktoś ma taką samą wersję Scenika, chętnie wymienię się wiedzą o R2 i nie tylko Pozdrawiam miłośników szczeniaka ;) Wydaje mi się, że z tymi schematami jest trochę inaczej, wersja NT nie dotyczy modelu, tylko bardziej daty produkcji, trzeba szukać jak najbliższej, tylko w sumie nie mam pewności, czy najlepiej takiej tuż przed czy tuż po dacie produkcji auta. Exception to wersja wyposażenia, którą wybierasz już na schemacie z rozwijanej listy, z tym że tam nie jest to opisane takimi prostymi nazwami, lecz kodami dotyczącymi konkretnych elementów wyposażenia, które mają wpływ na układ wtyczki. I pamiętaj, że kostki R2 są dwie(a w zasadzie nawet trzy, ale trzecia ma tylko 2 piny), ta problematyczna szara pod fotelem (opisana jako GR) i czarna w okolicach lewej stopy pod podłogą (opisana jako NO). Kolory mogą Ci się nie zgadzać, jeśli patrzysz w schematach nie na tą, co trzeba. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2023, 22:54 przez Proxima.)
op
Dzięki Proxima, racja z tymi schematami. Sprawdzam główną kostkę r2, pozostałe są w dobrym stanie. Ściągnęłam dwie wersje visu NT najbliższe dla daty produkcji (czyli z 1.03.2005 i 20.06.2005) i widzę, że kolory pasują do schematów z marca (mój miał pierwszą rejestrację we wrześniu, więc raczej przed zjazdem z taśmy był już visu). Pozostaje problem tego, że na schematach nie ma opisu pasków czy kresek, które są na kabelkach. Trochę posiłkuję się schematem z netu (Connector Wiring Diagram), ale to schemat dla innej wersji, więc znów nie wszystko da się sprawdzić.
Bardzo przydałby się opis funkcji dla połączeń w r2 powyżej numeru 31, bo część mam, ale nie wszystko. Jutro łączę wszystko wg tego schematu z marca i diagramu. Jak się z tym uporam, to dam znać jak poszło i wrzucę cały opis. Może się komuś przyda.
op
Hej, trochę to trwało, ale jest sukces
Najpierw parę słów wyjaśnienia: po zakupie 5 lat temu i pierwszej większej ulewie samochód stanął. Standardowo przyczyną była zgniła kostka R2 pod siedzeniem kierowcy z powodu zapchanego odpływu z podszybia. Kostka została wycięta, przewody polutowane. Niestety po lutowaniu nie działało otwieranie tylnej lewej szyby, otwieranie obu szyb z panelu kierowcy, przycisk w drzwiach kierowcy i czujniki cofania. Po jakimś czasie sypnęło się też otwieranie prawej tylnej szyby (być może bez związku). W tym roku wreszcie poświęciłam urlop na korektę połączeń. Schematy visu znalazłam na Gryzoniu ;) (dla mojej wersji Scenic II Exception, 1.6 z 2005 r. to jest wersja NT8276A 2005.01.03. Dla wyjaśnienia: kable po obu stronach kostki są przeważnie innego koloru. Niektóre (nie wszystkie) mają dodatkowe oznaczenia krótkimi kreskami przed każdą wiązką. Niestety w moim przypadku nie wszystkie się zachowały, bo przy wycinaniu kostki 5 lat temu niektóre kable się rozsypały. Po przelutowaniu udało się uruchomić czujniki cofania, przycisk w drzwiach kierowcy i lewą szybę. Nie działa nadal prawa (we wrześniu zmienię moduł i dam znać, czy to jest przyczyna). Nadal nie działa sterowanie szybami tylnymi z panelu kierowcy (kompletnie martwe, nic nie dyga). Przyciski były czyszczone, styki na kostkach R13 i R243 (drzwi tylne w słupku) oraz styki w drzwiach też (drzwi były rozbierane, mechanizmy sprawdzone). Dla mniej zorientowanych: po odłączeniu aku moduły w szybach trzeba zawsze przyuczyć otwierania ciągłego (otwieranie na maksa, trzymamy przycisk i czekamy 5 sek i zamykanie do końca, trzymamy przycisk i czekamy 5 sek.). Warto też aktywować czujniki cofania (każdy oddzielnie - wrzucając wsteczny i zasłaniając kolejno przyciski, np. ręką, oczywiście prosząc kogoś o pomoc). Trzeba też pamiętać o skasowaniu błędów CLIPem. Przygotowałam schemat połączeń dla tej wersji, wraz z wyjaśnieniem funkcji połączeń. Może komuś się przyda i zaoszczędzi urlopu Wstawiłam w załączniku pdf. Pozdrawiam serdecznie! |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości