Kacper Cybuch
27
0
0
1
SC IV ph I
2016
1.2 Energy TCe 130KM 96kW (od 2016)
Lubin
op
(02-07-2020, 19:46)polaq napisał(a): W Twoim przypadku na początek warto zobaczyć czy po odpięciu świńskiego ogonka siknie trochę paliwem. Jak go potrzymam odpalonego na gazie to zalatuje paliwem przy aucie, natomiast czy nabija ciśnienie odpowiednie na starcie - jak odpiąć "ogonek"?
Z jednej strony jest na karbowaną stronę kolanka naciągnięty, ale widzę też, że to kolanko z drugiej strony ma taki jakby kołnierz, w którym są dwie szczeliny, w których widać coś zielonego. Wygląda jak jakiś zamek, ale nie bardzo wiem jakby to odblokować, żeby nie zepsuć.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 03-07-2020, 19:42
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Kacper Cybuch
27
0
0
1
SC IV ph I
2016
1.2 Energy TCe 130KM 96kW (od 2016)
Lubin
op
(03-07-2020, 19:42)ko-ma napisał(a): Przycisnąć ... Tak też pomyślałem, ale coś mi nie idzie, a nie chcę ułamać. Próbuję dalej
•
Kacper Cybuch
27
0
0
1
SC IV ph I
2016
1.2 Energy TCe 130KM 96kW (od 2016)
Lubin
op
(02-07-2020, 19:46)polaq napisał(a): Od strony przepustnicy to nie mógł paliwa odpiąć.
Tak chodzi o świński ogonek.
Niestety w koszyku pompy jest nie tylko pompa jako taka ale też regulator ciśnienia paliwa i filtr paliwa.
Wg Renault ma ona starczać na "długo" z tego co pamię tam z serwisówki.
Przez to nie ma przewodu powrotnego paliwa.
Niektóre egzemplarze posiadają filtr paliwa pod podwoziem ale nie wiem czy wtedy jest typ pompy bez filtra w koszyku.
Generalnie sprawdzenie pompy paliwa to sprawdzenie ciśnienia i wydajności pompy.
W Twoim przypadku na początek warto zobaczyć czy po odpięciu świńskiego ogonka siknie trochę paliwem.
Warto też zajrzeć do złączki koszyka pompy. Tam też często złączka potrafi zgnić lub przegrzać się.
OK, udało mi się odpiąć przewód zasilania paliwem - wprawdzie nie "siknęło" od razu, ale po włączeniu zapłonu w ciągu 2-3 sekund zalało całe dno dwulitrowej butelki po coca-coli, więc chyba OK. Niestety nie udało się podpiąć CLIPa, więc szukam dalej, Może jeszcze raz przelecę czujniki...
•
Kacper Cybuch
27
0
0
1
SC IV ph I
2016
1.2 Energy TCe 130KM 96kW (od 2016)
Lubin
op
(03-07-2020, 09:28)pawlosio napisał(a): wiem ze to sprawdzałeś (widac ze masz pojecie o aucie)
ale ja jeszcze raz bym sprawdził
czujnik położenia wałka rozrządu
- czujnik położenia wału
mimo ze sprawdzałeś i wymieniałeś to może kabelek itp..
najlepiej chyba clip to by coś podpowiedział
Mam kolejną aktualizację - dla potomnych zostawię - podjechał ktoś bardziej ogarnięty niż ja z komputerem;)
Z błędów - sporadyczne wypadanie zapłonu.
Z ciekawostek ciekawszych - mimo, że obrotomierz na wyświetlaczu wydaje się działać - komputer nie widzi zmian obrotów przy operowaniu gazem.
Wymienię czujnik położenia wału dla pewności.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 05-07-2020, 16:04
(05-07-2020, 13:57)Kacper Cybuch napisał(a): (03-07-2020, 09:28)pawlosio napisał(a): wiem ze to sprawdzałeś (widac ze masz pojecie o aucie)
ale ja jeszcze raz bym sprawdził
czujnik położenia wałka rozrządu
- czujnik położenia wału
mimo ze sprawdzałeś i wymieniałeś to może kabelek itp..
najlepiej chyba clip to by coś podpowiedział
Mam kolejną aktualizację - dla potomnych zostawię - podjechał ktoś bardziej ogarnięty niż ja z komputerem;)
Z błędów - sporadyczne wypadanie zapłonu.
Z ciekawostek ciekawszych - mimo, że obrotomierz na wyświetlaczu wydaje się działać - komputer nie widzi zmian obrotów przy operowaniu gazem.
Wymienię czujnik położenia wału dla pewności.
Jak pisałem powyżej - przyjrzyj się potencjometrowi pedału gazu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• FLap
pawlosio
1,300
6
385
71
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
Online
— 06-07-2020, 10:40
wymiana czujnika położenia wału pomogła?
•
Kacper Cybuch
27
0
0
1
SC IV ph I
2016
1.2 Energy TCe 130KM 96kW (od 2016)
Lubin
op
(06-07-2020, 10:40)pawlosio napisał(a): wymiana czujnika położenia wału pomogła?
Zamówiłem nowy, jutro będę wiedział. Dam znać na forum.
•
Kacper Cybuch
27
0
0
1
SC IV ph I
2016
1.2 Energy TCe 130KM 96kW (od 2016)
Lubin
op
(06-07-2020, 17:33)Kacper Cybuch napisał(a): (06-07-2020, 10:40)pawlosio napisał(a): wymiana czujnika położenia wału pomogła?
Zamówiłem nowy, jutro będę wiedział. Dam znać na forum.
Gdyby ktoś śledził wątek i był ciekaw - wymiana czujnika położenia wału sprawiła, że komputer zaczął widzieć obroty. I na tym koniec dobrych wiadomości, bo dalej gaśnie;)
Oddałem na warsztat, czujniki, przepustnica, sterownik KZFR, sondy sprawdzone - nie ma winnych. Będą sprawdzać czy się kapkę jeszcze rozrząd nie przestawił.
•
pawlosio
1,300
6
385
71
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
Online
— 11-07-2020, 03:18
To nie dobrze...napisz czy w warsztacie zdiagnozowano
•
|