Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic I DTI brak prądu na elektrozaworze i świecach żarowych


Jacek70
Zarejestrowani

op Witam wszystkich. Dzisiaj się tutaj zarejestrowałem i nie wszystko ogarniam. 
Sprawa dotyczy Scenic I 1.9 dti rok 2000. 
Dzień wcześniej auto paliło, silnik pracował bez problemu. Jednak rano (+10 stopni) uruchomiłem silnik , pochodził z 40 sekund , zgasł i już nie odpalił. 

Po wstępnych oględzinach okazało się że nie ma prądu na elektrozaworku na pompie oraz brak prądu na świecach żarowych. 
Elektrozawór jest sprawny i podłączyłem do niego 12,6v z aku. Doczytałem w necie że może być problem z bezpiecznikiem 70A, a on daje napięcie na przekaźnik. 
Bezpiecznik jest sprawny i daje prąd jak się okazało na przekaźnik C. Przekaźnik C oraz D są takie same  więc je zamieniłem a do elektrozaworu podłączyłem napięcie 12,6v z aku. 
Zrobiłem ciśnienie paliwa w pompie i przewodach piłką, i auto kilka razy obróciło i odpaliło bez problemu. 
Teraz moje pytania: 

skąd dokładnie idzie prąd na ten elektozawór ?
skąd dokładnie idzie prąd na te cztery świece żarowe ?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Miałem w jedynce podobnie, a problemem okazała się pompka wstępna paliwa,ta na podłużnicy.

Wysłane z Xiaomi

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Na plaka pali?

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Jacek70
Zarejestrowani

op Witam Biggrin) To forum jest super ale je dopiero ogarniam. Bardzo się cieszę że jest takie forum, bo ja też mogę komuś pomóc. Umieściłem w info o moim aucie SC I ph I ale nie wiem co oznacza ph I więc:

Mój Scenic to 1.9 DTI rok 2000 więc podam tylko że auto nie ma pompki paliwa ( bo mogę zrobić prowizoryczny układ paliwa ze zbiorniczkiem 5 litrów , bez piłki i działa super)

Dlatego na podłużnicy nic nie mam (sorki nie umiem jeszcze wstawiać cytatów)
a kolega pio555 pyta czy pali na plaka.
Więc jest tak jak napisałem powyżej : dopiero jak zamieniłem przekaźniki C i D miejscami to auto mi odpaliło. Natomiast jak po zgaszeniu zmieniłem z powrotem przekaźniki to auto zapaliło , pochodziło 40 sekund i zgasło.
Dzisiaj rano 9+ stopni na dworze, podłączyłem tylko elektrozawór do + w aku i auto odpala od razu. Ale świece żarowe nie grzeją i brak prądu na kablu do elektrozaworu na pompie.
W lecie grzanie świec jest nie potrzebne i z dodatkowym kabelkiem z akumulatora też mogę jechać, ale jestem ciekawy skąd przychodzi ten prąd i może uda się to naprawić.
Na pewno dużo osób ma taki problem lub podobny , więc może razem coś wymyślimy.
Obok aku jest skrzynka z bezpiecznikami, więc chyba ją wyciągnę i posprawdzam wszystko, ale może ktoś ma lepszy pomysł Biggrin))

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Elektrozawór na pompie zasilany jest z komputera wtrysku, z pinu 53 wtyki.
Przekaźnik świec ma dwa zasilania, jedno grubym czerwonym przewodem z bezpiecznika 70 A i drugie z bezpiecznika 15 A po włączeniu zapłonu.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • krzysztofk
Jacek70
Zarejestrowani

op Witam wszystkich i dziękuję wszystkim za pomoc. Zamykam temat bo auto naprawiłem.
(11-02-2024, 15:46)andrzejwa napisał(a): Elektrozawór na pompie zasilany jest z komputera wtrysku, z pinu 53 wtyki.
Przekaźnik świec ma dwa zasilania, jedno grubym czerwonym przewodem z bezpiecznika 70 A i drugie z bezpiecznika 15 A po włączeniu zapłonu.
- to wszystko się zgadza co kolega andrzejowa napisał.
Podam wam co uszkodzone może komuś się przyda.
1. U mnie problem był ze świecami żarowymi : ale wszystko wyczyściłem (wtyczkę na przekaźniku ) i to działa
2. Brak prądu na elektrozaworze : tu występuje obieg który cały trzeba sprawdzić i wyczyścić. 
Więc obieg wygląda tak : zasilanie  cewki 12v  z kabiny (bezpiecznik 5A numer 8) idzie poprzez (wyłącznik wstrząsowy) do przekaźnika (numer B - ten drugi ) a masa do cewki  przekaźnika idzie ze sterownika tego koło rozrządu.  Natomiast prąd wejście idzie z listwy w skrzynce przekaźników (bezpiecznik chyba numer 2 30A) , a prąd wyjście idzie na sterownik , a ze sterownika pinem 53 wychodzi zasilanie na elektrozawór. 
Taki jest obieg. U mnie problem był w tej dużej białej kostce w skrzynce przekaźników. Ułamał się tam pin poprzez który szło zasilanie z  kabiny od bezpiecznika 5A do wyłącznika wstrząsowego. Tego pinu nie udało mi  się naprawić , tylko odciąłem kable od wtyczki i połączyłem je poza wtyczką.

Teraz auto pali i chodzi lepiej niż wcześniej. Twórcy tej strony przeznaczyli bardzo mało pamięci na załączniki , więc zdjęć nie wstawię, ale jak ktoś ma podobny problem a jeszcze czegoś nie wie , to niech tu o tym napisze , a ja postaram się to trochę zobrazować Biggrin))
pio555 napisał 25-02-2024, 20:22:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-02-2024, 20:22 przez pio555.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości