op
Witajcie
Rok temu kupiłem Scenic 3 z 2009 w komisie. Obecny przebieg ca. 123 200km.
Komis ten ma również serwis.
Wczoraj pojechałem tam aby wymienić olej.
Ze względu na to, że nie wiedziałem jaki był poprzednio olej wlałem płukankę K2.
Gdy zbliżało się zalanie olejem okazało się, że nie mieli ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 więc mechanik wymienił na ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30.
Wywiązała się krótka dyskusja w której to mówiłem, że wolałbym 5W40.
Przekonywano mnie, że to nie ma aż takiego znaczenia bo chodzi o temperaturę otoczenia, sportową jazdę etc.
Nie mieli oleju 5W40 a trzeba było wyjechać więc się zgodziłem. Auta nie katujemy bo wiemy czym to grozi.
Teraz mam obawy czy nie uszkodzi się turbina ze względu na lepkość tego oleju w 100°C = 9.9 a 5W40 = 14.7.
Doczytałem w karcie katalogowej 5W30 wydanej przez Elf, że można stosować w silnikach turbodoładowanych.
5W30 ma taki zapis
Najnowsze silniki
Ciężkie warunki pracy
- Zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną bezołowiową jak również gazem propan-butan.
- Opracowany pod szczególne wymagania silników benzynowych bez turbo stosowanych w samochodach Renault
- Do stosowania w jeździe sportowej, miejskiej i po autostradzie, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych
Zastanawia mnie to
- Opracowany pod szczególne wymagania silników benzynowych bez turbo stosowanych w samochodach Renault
Homologacje konstruktorów RENAULT: RN 0700 (silniki benzynowe, bez RS i turbo)
5W40
W opisie tego oleju nie ma wzmianki czy można stosować w turbodoładowanych ale spełnia wymagania RENAULT: RN0710 / RN0700
Czyli mam pojechać i powiedzieć, żeby jednak zmienili olej na 5W40 ?
Mam się czego obawiać - uszkodzenia turbiny, silnika ?
Co radzicie ?
Dzięki za informację
Pozdrawiam
Rok temu kupiłem Scenic 3 z 2009 w komisie. Obecny przebieg ca. 123 200km.
Komis ten ma również serwis.
Wczoraj pojechałem tam aby wymienić olej.
Ze względu na to, że nie wiedziałem jaki był poprzednio olej wlałem płukankę K2.
Gdy zbliżało się zalanie olejem okazało się, że nie mieli ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 więc mechanik wymienił na ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30.
Wywiązała się krótka dyskusja w której to mówiłem, że wolałbym 5W40.
Przekonywano mnie, że to nie ma aż takiego znaczenia bo chodzi o temperaturę otoczenia, sportową jazdę etc.
Nie mieli oleju 5W40 a trzeba było wyjechać więc się zgodziłem. Auta nie katujemy bo wiemy czym to grozi.
Teraz mam obawy czy nie uszkodzi się turbina ze względu na lepkość tego oleju w 100°C = 9.9 a 5W40 = 14.7.
Doczytałem w karcie katalogowej 5W30 wydanej przez Elf, że można stosować w silnikach turbodoładowanych.
5W30 ma taki zapis
Najnowsze silniki
Ciężkie warunki pracy
- Zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną bezołowiową jak również gazem propan-butan.
- Opracowany pod szczególne wymagania silników benzynowych bez turbo stosowanych w samochodach Renault
- Do stosowania w jeździe sportowej, miejskiej i po autostradzie, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych
Zastanawia mnie to
- Opracowany pod szczególne wymagania silników benzynowych bez turbo stosowanych w samochodach Renault
Homologacje konstruktorów RENAULT: RN 0700 (silniki benzynowe, bez RS i turbo)
5W40
W opisie tego oleju nie ma wzmianki czy można stosować w turbodoładowanych ale spełnia wymagania RENAULT: RN0710 / RN0700
Czyli mam pojechać i powiedzieć, żeby jednak zmienili olej na 5W40 ?
Mam się czego obawiać - uszkodzenia turbiny, silnika ?
Co radzicie ?
Dzięki za informację
Pozdrawiam