Kpkp1985
43
0
0
0
SC II ph II
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Rybnik
Kpkp1985
Zarejestrowani
— 17-08-2022, 07:23
op
Szanowni,
Może tutaj mi pomożecie.
Gdy uruchamiam silnik (tylko na ciepłym) to przez 2-3 sekundy obroty spadają co widać na liczniku są wtedy 3 kreski a po chwili już są 4 i obroty ok.
W czasie, gdy są wyświetlone 3 kreski na obrotomierzu czuć także, ze obroty są za niskie…, wiec nie jest to tak ze sugeruje się tylko tyko kreseczkami.
Wydaje mi się, ze to nienormalne, aczkolwiek scenica mam od niedawna i nie posiadam wiedzy czy może „ten typ tak ma?” , dlatego draże temat.
Na zimnym obroty sa wyższe i nie spadają ponizej 4 kresek.
WYMIENIONO (auto po serwisie);
KZFR z rozrządem,
Świece wymienione,
Olej 5w40 Shell zalany + wymiana filtru
Byłem u elektromechanika gdzie…
WYKONANO;
Czyszczenie przepustnicy z adaptacja
SPRAWDZONO;
Błędy na komputerze - brak,
Elektromechanik powiedział, ze można jeszcze spróbować wgrać nowy sterownik…, ale pytanie czy jest to sens?
Dodam, ze wyczytałem z opinii, niektórych, ze może to być (nie sugerując);
-czujnik zmiennych faz rozrządu?
-czujnik temperatury powietrza na splocie?
-sprawdzić czy jest zakodowany właściwy alternator w UCH? (ale nie wiem o co chodzi)
Ponizej mój filmik z odpalania auta na ciepłym, gdzie występuje wg mnie problem;
https://youtu.be/LTC0mb4OjR4
Oczywiście możliwe ze jestem przewrażliwiony, dlatego wole się upewnić co się dzieje…
A to jeszcze filmik z uruchomienia na zimnym dla porównania;
https://youtu.be/vFodsqXBLCw
Dziekuje i proszę o pomoc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-08-2022, 07:41 przez pio555.)
•
pio555
31,292
124
11106
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 17-08-2022, 07:34
sprawdz elektrozawór KZFR i jego złącze
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Kpkp1985
43
0
0
0
SC II ph II
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Rybnik
Kpkp1985
Zarejestrowani
— 17-08-2022, 07:44
op
(17-08-2022, 07:34)pio555 napisał(a): sprawdz elektrozawór KZFR i jego złącze
Czyli ten czujnik zmiennych faz rozrządu tzn. elektrozawór?
- gdzie on się znajduje z prawej czy lewej strony może go spróbuje jakoś docisnąć, bo z rozbiórka to już mechanik musiałby się zająć…
A gdyby był uszkodzony, komputer nie pokazałby błędu lub w historii jakiś zmian?, bo elektryk twierdzi, ze jest czysto… (ale tez nie mam 100% co do tego co twierdzi)
- poza tym gdyby to był ten elektrozawor nie miałbym tych za niskich obrotów cały czas?
Dzięki
•
pio555
31,292
124
11106
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 17-08-2022, 07:53
w 1.6 16V jest czujnik wałka rozrządu oraz elektrozawór KZFR
oba powoduja falowanie obrotów
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Kpkp1985
43
0
0
0
SC II ph II
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Rybnik
Kpkp1985
Zarejestrowani
— 17-08-2022, 08:08
op
(17-08-2022, 07:53)pio555 napisał(a): w 1.6 16V jest czujnik wałka rozrządu oraz elektrozawór KZFR
oba powoduja falowanie obrotów
Rozumiem, myślałem ze to jedno i to samo…, wiec obstawiasz, ze może to być to…
Ja bym tego falowaniem do końca nie nazwał a po prostu za niskimi obrotami…, trwającymi kilka sekund i tylko na ciepłym silniku… co tez jest dziwne - jesteś w stanie jak masz wiedzę z mechaniki jakoś laikowi (czyli mi) wytłumaczyć czemu tylko na ciepłym i trwa to kilka sekund… a potem Ok tak samo jak na zimnym jest Ok.
I jeszcze jedno mógłbyś mi dać przykładowy link do czujnika i elektrozaworu chciałbym zobaczyć czym się różnią.
I na koniec duzo trzeba rozbierać żeby się dostać do elektrozaworu i czy komputer nie powinien pokazac błędu jakby coś było z nim nie tak…
Dzięki i sorry za tyle pytan.
•
pio555
31,292
124
11106
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 17-08-2022, 09:46
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 17-08-2022, 10:04
Za regulację obrotów biegu jałowego odpowiedzialny jest nastawnik biegu jałowego, z niewyjaśnionych przyczyn nazywany silniczkiem krokowym.
Od jego czyszczenia i sprawdzenia bym zaczynał.
Uprzedzając - na zimnym silniku w początkowej fazie rozgrzewania działa dodatkowo inny mechanizm (kiedyś nazywano to ssaniem, ale to było dawno i nieprawda) i wadliwe działanie nastawnika może nie być odczuwalne.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
pio555
31,292
124
11106
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 17-08-2022, 10:19
(17-08-2022, 08:08)Kpkp1985 napisał(a): I na koniec duzo trzeba rozbierać żeby się dostać do elektrozaworu i czy komputer nie powinien pokazac błędu jakby coś było z nim nie tak… roboty na 5 minut
komputer nie pokazuje błędów -przynajmniej u mnie nie pokazywał
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
wojteks
2,843
12
684
616
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 17-08-2022, 10:51
(17-08-2022, 10:04)ko-ma napisał(a): Za regulację obrotów biegu jałowego odpowiedzialny jest nastawnik biegu jałowego, z niewyjaśnionych przyczyn nazywany silniczkiem krokowym. W zasadzie w części konstrukcji występuje zawór sterowany PWM w innych może być wspomniany silnik krokowy uchylający zawór wolnych obrotów. Nazwa silnik krokowy to zaszłość historyczna.
(17-08-2022, 10:04)ko-ma napisał(a): na zimnym silniku w początkowej fazie rozgrzewania działa dodatkowo inny mechanizm Zwykle na ciepłym też następuje krótkotrwałe zwiększenie dawki paliwa w celu rozruchu.
•
Kpkp1985
43
0
0
0
SC II ph II
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Rybnik
Kpkp1985
Zarejestrowani
— 17-08-2022, 14:39
op
Kurczę sam nie wiem co robić czy oddawać auto znów do mechanika czy to olać? czy sprawdzi się teza, ze jak pali i nie gaśnie to nie wydawać pieniędzy czy jednak uważacie ze tutaj sprawdzi się bardziej opcja lepiej zapobiegać wcześniej?…
Mnie to irytuje to fakt, ale gdybym miał warunki i umiejętności sam sobie bym podłubał wtedy, ale tak nie jest…
A ktoś z Was ma może scenica 2 z tym silnikiem i może coś się wypowiedzieć lub nagrać kurtki filmik jak to u niego wyglada odpalanie na ciepłym… żebym zobacz sobie i próbował te obroty (kreski) na wyswietlaczu i by ewentualnie mógł pokazac tez mechanikowi.
Dziekuje
•
|