Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic 2 1.6 2006 - po uruchomieniu na ciepłym silniku chwilowo za niskie obroty?


Kpkp1985
Zarejestrowani

op Szanowni, 


Może tutaj mi pomożecie. 

Gdy uruchamiam silnik (tylko na ciepłym) to przez 2-3 sekundy obroty spadają co widać na liczniku są wtedy 3 kreski a po chwili już są 4 i obroty ok. 

W czasie, gdy są wyświetlone 3 kreski na obrotomierzu czuć także, ze obroty są za niskie…, wiec nie jest to tak ze sugeruje się tylko tyko kreseczkami. 

Wydaje mi się, ze to nienormalne, aczkolwiek scenica mam od niedawna i nie posiadam wiedzy czy może „ten typ tak ma?” , dlatego draże temat.

Na zimnym obroty sa wyższe i nie spadają ponizej 4 kresek. 


WYMIENIONO (auto po serwisie); 
KZFR z rozrządem, 
Świece wymienione, 
Olej 5w40 Shell zalany + wymiana filtru 


Byłem u elektromechanika gdzie… 

WYKONANO; 
Czyszczenie przepustnicy z adaptacja 

SPRAWDZONO; 
Błędy na komputerze - brak, 

Elektromechanik powiedział, ze można jeszcze spróbować wgrać nowy sterownik…, ale pytanie czy jest to sens? 


Dodam, ze wyczytałem z opinii, niektórych, ze może to być (nie sugerując); 
-czujnik zmiennych faz rozrządu? 
-czujnik temperatury powietrza na splocie? 
-sprawdzić czy jest zakodowany właściwy alternator w UCH? (ale nie wiem o co chodzi) 


Ponizej mój filmik z odpalania auta na ciepłym, gdzie występuje wg mnie problem; 

https://youtu.be/LTC0mb4OjR4 

Oczywiście możliwe ze jestem przewrażliwiony, dlatego wole się upewnić co się dzieje… 

A to jeszcze filmik z uruchomienia na zimnym dla porównania; 

https://youtu.be/vFodsqXBLCw 

Dziekuje i proszę o pomoc.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-08-2022, 07:41 przez pio555.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
sprawdz elektrozawór KZFR i jego złącze

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Kpkp1985
Zarejestrowani

op
(17-08-2022, 07:34)pio555 napisał(a): sprawdz elektrozawór KZFR i jego złącze


Czyli ten czujnik zmiennych faz rozrządu tzn. elektrozawór?

- gdzie on się znajduje z prawej czy lewej strony może go spróbuje jakoś docisnąć, bo z rozbiórka to już mechanik musiałby się zająć…

A gdyby był uszkodzony, komputer nie pokazałby błędu lub w historii jakiś zmian?, bo elektryk twierdzi, ze jest czysto… (ale tez nie mam 100% co do tego co twierdzi)

- poza tym gdyby to był ten elektrozawor nie miałbym tych za niskich obrotów cały czas?

Dzięki

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
w 1.6 16V jest czujnik wałka rozrządu oraz elektrozawór KZFR
oba powoduja falowanie obrotów

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Kpkp1985
Zarejestrowani

op
(17-08-2022, 07:53)pio555 napisał(a): w 1.6 16V jest czujnik wałka rozrządu oraz elektrozawór KZFR
oba powoduja falowanie obrotów

Rozumiem, myślałem ze to jedno i to samo…, wiec obstawiasz, ze może to być to…

Ja bym tego falowaniem do końca nie nazwał a po prostu za niskimi obrotami…, trwającymi kilka sekund i tylko na ciepłym silniku… co tez jest dziwne - jesteś w stanie jak masz wiedzę z mechaniki jakoś laikowi (czyli mi) wytłumaczyć czemu tylko na ciepłym i trwa to kilka sekund… a potem Ok tak samo jak na zimnym jest Ok.

I jeszcze jedno mógłbyś mi dać przykładowy link do czujnika i elektrozaworu chciałbym zobaczyć czym się różnią.

I na koniec duzo trzeba rozbierać żeby się dostać do elektrozaworu i czy komputer nie powinien pokazac błędu jakby coś było z nim nie tak…

Dzięki i sorry za tyle pytan.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Elektrozawór
https://allegro.pl/oferta/elektrozawor-z...a679bc6920
czujnik wałka
https://allegro.pl/oferta/czujnik-poloze...gKg_fD_BwE

zanim je wymienisz sprawdz w jakim sa stanie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Za regulację obrotów biegu jałowego odpowiedzialny jest nastawnik biegu jałowego, z niewyjaśnionych przyczyn nazywany silniczkiem krokowym.
Od jego czyszczenia i sprawdzenia bym zaczynał.
Uprzedzając - na zimnym silniku w początkowej fazie rozgrzewania działa dodatkowo inny mechanizm (kiedyś nazywano to ssaniem, ale to było dawno i nieprawda) i wadliwe działanie nastawnika może nie być odczuwalne.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(17-08-2022, 08:08)Kpkp1985 napisał(a): I na koniec duzo trzeba rozbierać żeby się dostać do elektrozaworu i czy komputer nie powinien pokazac błędu jakby coś było z nim nie tak…
roboty na 5 minut
komputer nie pokazuje błędów -przynajmniej u mnie nie pokazywał

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(17-08-2022, 10:04)ko-ma napisał(a): Za regulację obrotów biegu jałowego odpowiedzialny jest nastawnik biegu jałowego, z niewyjaśnionych przyczyn nazywany silniczkiem krokowym.
W zasadzie w części konstrukcji występuje zawór sterowany PWM w innych może być wspomniany silnik krokowy uchylający zawór wolnych obrotów. Nazwa silnik krokowy to zaszłość historyczna.

(17-08-2022, 10:04)ko-ma napisał(a): na zimnym silniku w początkowej fazie rozgrzewania działa dodatkowo inny mechanizm
Zwykle na ciepłym też następuje krótkotrwałe zwiększenie dawki paliwa w celu rozruchu.

Odpowiedz
Kpkp1985
Zarejestrowani

op Kurczę sam nie wiem co robić czy oddawać auto znów do mechanika czy to olać? czy sprawdzi się teza, ze jak pali i nie gaśnie to nie wydawać pieniędzy czy jednak uważacie ze tutaj sprawdzi się bardziej opcja lepiej zapobiegać wcześniej?…

Mnie to irytuje to fakt, ale gdybym miał warunki i umiejętności sam sobie bym podłubał wtedy, ale tak nie jest…

A ktoś z Was ma może scenica 2 z tym silnikiem i może coś się wypowiedzieć lub nagrać kurtki filmik jak to u niego wyglada odpalanie na ciepłym… żebym zobacz sobie i próbował te obroty (kreski) na wyswietlaczu i by ewentualnie mógł pokazac tez mechanikowi.

Dziekuje

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości