gordonn
6
0
1
0
SC I ph I
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Sokołów Podlaski
gordonn
Zarejestrowani
— 19-07-2019, 23:49
op
Witam.Mam Scenic 2.0 16V benzyna 2001r po lifcie,przepustnica elektroniczna.Od kilku miesięcy borykam się z następującym problemem.Na biegu jałowym silnik nie trzyma mi równo obrotów, faluje a najgorsze jest to że podczas jazdy gdy daje na luz silnik potrafi zgasnąć. Nie jest to regułą bo nieraz samochód chodzi równo i nic się nie dzieje.
W aucie zostało wymienione na nowe koło zmiennych faz rozrządu, nowa przepustnica z oringami w komplecie.Nic to nie dało.
Może ktoś coś podpowie bo mam chęć go już popalić. Strach gdzieś dalej pojechać z rodziną.
Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2019, 00:05 przez gordonn.)
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 23-07-2019, 12:02
Tylko benzyna, czy i gaz? Pod kompa był podłączany?
Pierwsi podejrzani: klema masowa, świece, cewki, filtry, pompa paliwa, czujniki: położenia wału i MAP, sondy lambda. Kolejność po cenie - od najniższej
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
gordonn
6
0
1
0
SC I ph I
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Sokołów Podlaski
gordonn
Zarejestrowani
— 23-07-2019, 14:00
op
Ma założoną instalacje na gaz 5 generacji ciekły Lpi ale padła 2 lata temu pompa i jeżdżę od tamtej pory na benzynie.
Na kompie pokazuje błąd df002 i df254. Obydwa od przepustnicy. Przepustnica jest nówka z serwisu.
A co może być z klemą od masy nie tak?
Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2019, 14:04 przez gordonn.)
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 23-07-2019, 14:29
Nie łączy. Brak masy i dziwne rzeczy się dzieją.
Tu nie tyle przepustnica, co potencjometr raczej. Ja bym od elektryki zaczął.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
gordonn
6
0
1
0
SC I ph I
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Sokołów Podlaski
gordonn
Zarejestrowani
— 23-07-2019, 16:01
op
W sumie to ta klema na masie ma trochę luzu. Może to być to?
Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
•
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Zamiast pytać byś dawno ją dokręcił i dał sam odpowiedz
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
gordonn
6
0
1
0
SC I ph I
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Sokołów Podlaski
gordonn
Zarejestrowani
— 23-07-2019, 17:48
op
Klemę przeczysciłem i dokręciłem na amen.Dalej jest to samo.
Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 28-07-2019, 17:22
Masz za mało postów, żeby wysłać prywatną wiadomość. Żaden ze mnie znawca, piszę to, co pamiętam z innych wątków z podobnymi objawami i niewielkiego doświadczenia.
Wrzuć ten film tutaj.
Napisałem Ci wcześniej, że te błędy dotyczą potencjometra przepustnicy. Pojawiają się zarówno na potencjometrze jak i przepustnicy. Na odległość, to wróżenie z fusów, ale: odepnij wtyczki od potencjometru i przepustnicy, sprawdź, czy nie są gdzieś zaśniedziałe. Odepnij wtyczkę od komputera i też ją obejrzyj. Na wszelki wypadek zalej je kontaktem. Wspornik też zostawić odłączoną klemę masową na godzinę, zresetuje się komputer, może pomoże.
A może to wtryskiwacze szwankują? Jeśli dobrze rozumiem, to były wymienione na gazowo-benzynowe, tak?
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
gordonn
6
0
1
0
SC I ph I
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Sokołów Podlaski
gordonn
Zarejestrowani
— 28-07-2019, 18:12
op
Rozumiem że komputer znajduje się za lewa lampa i ma taką długą wtyczkę. Przepustnica jest elektroniczna i ma jedną wtyczkę z kablami. Odpiąć ją i też potraktować kontaktem. A potencjometr przepustnicy nie jest w niej?
Poniżej link do filmiku jak to się przedstawia w praktyce. Nie mogłem dać filmu na forum bo za duży rozmiar
https://www110.zippyshare.com/v/x14WMa7w/file.html
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2019, 18:14 przez gordonn.)
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 28-07-2019, 21:19
Tak, komputer jest z lewej tuż pod reflektorem. Potencjometr jest za akumulatorem pod zbiornikiem płynu chłodniczego. Dostęp jest bardzo trudny według mnie, ale nie niemożliwy. Idzie do niego linka od pedału gazu - mało intuicyjnie, ale faktycznie tak jest.
Jutro zerknę na film.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
|