Scenic 2.0 16 v po wymianie rozrządu brak kompresji
op
Witam serdecznie. Wymieniałem rozrząd w Scenicu 2.0 16 z 2003 roku. Wymienione również zostało kofo zmiennych faz rozrządu. Samochód po złożeniu odpalil i zgasł. Okazało się że nie była dokręcona śruba na kole zębatym na dole przy wale. Ustawiono rozrząd od nowa. Po ustawieniu kręci nie pali i tu się zaczyna. Brak kompresji w każdym tłoku. Totalne zero. Pewnie głowica do wymiany bo pokrzywiło zawory. Wpuszczamy powietrze do tłoka robiąc test szczelności ciśnienie stoi jak dąb. Sprawdzono kamerką tłoki-całe. Przez kolektor wtryskowy sprawdzono czy pracują zawory wtryskowe. Chodzą jak złoto. Ustawione GMP na 1 i 4 wałki zablokowane liniałem. Liniał poniżej górnej krawędzi głowicy. Ma ktoś jakieś pomysły
Skoro nie było dokręcone koło, to pewnie pogięło zawory, bo zmieniły się fazy.Tylko nie wiem czemu utrzymuje ciśnienie.. Nie ma zaworów wtryskowych, tylko ssące, tak samo jak kolektor. Chyba bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie
być może źle ustawiony, ale tez po pierwszym odpaleniu mogło pogiąć zawory. Po mierzeniu kompresji jakie wyszły wartości na poszczególnych cylindrach ?
op
totalne zero nawet nie drgnie i przez wąż który wkręcamy do gniazda świecy nic nie leci. Mechanik mówi że gdyby zawory były pokrzywione to nie trzymał by ciśnienia bo by uchodziło i to by było widać i powinien chociaż coś nabić kompresji te 0.5 atmosfery
pio555 napisał 02-08-2018, 09:44:
Zgodnie z 4 punktem regulaminu zaakceptowanego przy rejestracji, pierwszy post powinien znajdować się w powitaniach. Następny post proszę napisać w odpowiednim miejscu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2018, 09:44 przez pio555.)
Mega dziwna sprawa, teoretycznie niemożliwa. Pompujecie ciśnienie do cylindra i trzyma, próba miernikiem pokazuje 0. Nie ogarniam tego.
A miernik sprawny na pewno jest? Moze z nim cos nie teges?
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
Uściślijmy:
- którędy "wpuszczacie powietrze do tłoka" - jak jest diagnozowany "brak kompresji" (jakim miernikiem i w jaki sposób dokonano pomiary) Bo opisane zostały jakieś cuda-niewidy. Opis bowiem sugeruje całkowite rozszczelnienie głowicy, z jednoczesnym totalnym zamknięciem (czyli uszczelnieniem głowicy) wszystkich zaworów - choć podobno widać, jak pracują.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Przy moim doświadczeniu obstawiam 16 krzywych zaworów.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2018, 12:49 przez miro.)
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
z opisu wynika, że nie ma walków rozrządu, bo tylko wtedy taka sytuacja jest możliwa. Ale ponoć zawory pracują.....
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości