Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic 1,6 16V dusi się jak rozgrzany, szarpie silnikiem na wolnych obrotach


Pupil3
Zarejestrowani

op Witam jak w temacie scenic 1,6 16V problem pojawia się tylko na rozgrzanym silniku, a mianowicie podczas jazdy poszarpuje przy zmianie biegu, podczas redukcji zachowuje się przez chwilę jakby chodził na 3 cylindrach. Praca na rozgrzanym silniku też jest nierówna. Dopóki auto nie rozgrzeje się to wszystko jest ok. Wymienione świece podmienione cewki przepustnica, na komputerze wskazuje wypadanie zapłonu na różnych cylindrach. Proszę o pomoc

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Czujnik położenia wału bym wymienił.
Profilaktycznie też sprawdź skład spalin czy nie jest za ubogo/bogato.

Odpowiedz
Pupil3
Zarejestrowani

op Myślisz że komputer by nic nie pokazał że jest uszkodzony? I byłby problem tylko na rozgrzanym silniku?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Tak myślę.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • Pupil3
Pupil3
Zarejestrowani

op Problem się pogłębił a mianowicie szarpi nim juz na zimnym silniku, obroty są nie równe i zachowuje się jakby chodzil na 3 cylindrach, wyskakują błędy z wypadaniem zapłonu. Czujnik wymieniony ale niestety nic nie pomogl

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

No to jedź do lepszego warsztatu, przez internet nie da się zrobić diagnostyki na pracującym silniku.

Wypadanie zapłonu dotyczy jednego cylindra czy przypadkowe?

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

I jak jest z tymi błędami, wyskakuje wypadanie na jednym cylindrze, czy losowo na różnych?

Masz co prawda troszkę inaczej niż ja ostatnio miałem (nie było błędów wypadania zapłonu), ale spróbuj przeczyścić wtyczkę górnej sondy, nawet jeśli w parametrach zachowuje się ok. Nie chcę jeszcze mówić, że mi pomogło, ale problem już od tygodnia nie wystąpił.

Nie jest to do końca identyczna sytuacja, ale objawy dość podobne, więc może pomoże.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2023, 11:35 przez Proxima.)

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Czujnik położenia wału jest ważny tylko przy odpalaniu silnika, potem podobno nie jest potrzebny. Jak się mylę to mnie poprawcie. Co innego czujnik wałka rozrządu.... Ja miałem takie zachowania jak przetarł się kabel z obwodu grzania sądy lambda za kat. Komputer prawdę powie

Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

(30-07-2023, 11:38)rafal18031988 napisał(a): Czujnik położenia wału jest ważny tylko przy odpalaniu silnika, potem podobno nie jest potrzebny. Jak się mylę to mnie poprawcie. Co innego czujnik wałka rozrządu.... 

Wedlug mnie mylisz się. U mnie przy odpalaniu jak i podczas normalnej pracy silnika to nie było praktycznie żadnej różnicy czy czujnik wałka rozrządu był podłączony czy nie. Przy czujniku położenia wału jak miałem luźna wtyczkę to podczas pracy wystarczyło delikatnie ruszyć kabelkiem od tego czujnika to samochód od razu gasł.

Odpowiedz
kumell
Zarejestrowani

(21-07-2023, 18:21)Pupil3 napisał(a): podmienione cewki


Daj cewki Beru, nie Sagem czy no-name. Tutaj szukałbym przyczyny.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości