op
Witam jak w temacie scenic 1,6 16V problem pojawia się tylko na rozgrzanym silniku, a mianowicie podczas jazdy poszarpuje przy zmianie biegu, podczas redukcji zachowuje się przez chwilę jakby chodził na 3 cylindrach. Praca na rozgrzanym silniku też jest nierówna. Dopóki auto nie rozgrzeje się to wszystko jest ok. Wymienione świece podmienione cewki przepustnica, na komputerze wskazuje wypadanie zapłonu na różnych cylindrach. Proszę o pomoc
Scenic 1,6 16V dusi się jak rozgrzany, szarpie silnikiem na wolnych obrotach
I jak jest z tymi błędami, wyskakuje wypadanie na jednym cylindrze, czy losowo na różnych?
Masz co prawda troszkę inaczej niż ja ostatnio miałem (nie było błędów wypadania zapłonu), ale spróbuj przeczyścić wtyczkę górnej sondy, nawet jeśli w parametrach zachowuje się ok. Nie chcę jeszcze mówić, że mi pomogło, ale problem już od tygodnia nie wystąpił. Nie jest to do końca identyczna sytuacja, ale objawy dość podobne, więc może pomoże. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2023, 11:35 przez Proxima.)
Czujnik położenia wału jest ważny tylko przy odpalaniu silnika, potem podobno nie jest potrzebny. Jak się mylę to mnie poprawcie. Co innego czujnik wałka rozrządu.... Ja miałem takie zachowania jak przetarł się kabel z obwodu grzania sądy lambda za kat. Komputer prawdę powie
(30-07-2023, 11:38)rafal18031988 napisał(a): Czujnik położenia wału jest ważny tylko przy odpalaniu silnika, potem podobno nie jest potrzebny. Jak się mylę to mnie poprawcie. Co innego czujnik wałka rozrządu.... Wedlug mnie mylisz się. U mnie przy odpalaniu jak i podczas normalnej pracy silnika to nie było praktycznie żadnej różnicy czy czujnik wałka rozrządu był podłączony czy nie. Przy czujniku położenia wału jak miałem luźna wtyczkę to podczas pracy wystarczyło delikatnie ruszyć kabelkiem od tego czujnika to samochód od razu gasł. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości