Scenic 1.2 TCE132km
op
Jak wygląda sprawa z gazowaniem tego silnika. Czy dotrysk benzyny jest niezbędny? Czym ten silnik różni się od 1.4 tce w którym to gazownik nawet nie wspomniał o dotrysku czegokolwiek
Nie dalej jak trzy tematy temu było wyjaśnione co to za silnik i jaka instalacja do tego silnika:
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Renaul...cja-gazowa
nie polecam silników 1.2 i 1.4 tce do gazu głowice tych silników nie lubią gazu no ale ludzie zakładaja lpg w tych jednostkach..
Idąc tym tokiem myślenia to tylko 1.6 16V nadaje się do gazu bo 2.0 16V to też jednostka bez hydraulicznej kasacji luzu zaworowego. Ludzie zakładają gaz, jeżdżą i albo problemy mają albo nie- i tutaj więcej zależy od jakości instalacji, wystrojenia i serwisu niż od silnika.
1.4 tce nie wymaga lubryfikacji ani dotrysku paliwa. Ważne jest mądre zestrojenie ze sondą szerokopasmową i żeby nie było ubogo na gazie a lepiej delikatnie za bogato. Oczywiście podstawa to odpowiedni montaż. Odnośnie głowicy... nie powiedziałbym że jest słaba - nie znam przypadków jej nadmiernego zużycia czy wymagającej często regulacji zaworów itp. Moim zdaniem to dół silnika jest wiele bardziej wymagający troski od użytkownika - co nie oznacza, że same przed się się psują - ulegają awarii przez nieumyślne użytkowanie.
(07-07-2021, 20:13)czarek1212 napisał(a): nie polecam silników 1.2 i 1.4 tce do gazu głowice tych silników nie lubią gazu no ale ludzie zakładaja lpg w tych jednostkach.. Ciekawe skąd kolega ma te informacje, pewnie z internetowych mitów napisanych przez niedouczonych redaktorów motoryzacyjnych, a mam 1.4TCe z LPG zrobione na 162KM i jeżdżę już 7 rok bez najmniejszych problemów, drugi 1.4TCe z LPG w Sc3 Grand, który ma już nalatane blisko 380tys.km i haruje ciężko na taxi. W naszym rodzinnym warsztacie specjalizującym się w Renówkach jeszcze nie spotkaliśmy się uwalona głowicą, ani w 1,4TCe, ani w 1,2TCe. Jakoś nasi klienci jeżdżą i chwalą sobie. (09-07-2021, 13:40)szymin89 napisał(a): Idąc tym tokiem myślenia to tylko 1.6 16V nadaje się do gazu bo 2.0 16V to też jednostka bez hydraulicznej kasacji luzu zaworowego. Ludzie zakładają gaz, jeżdżą i albo problemy mają albo nie- i tutaj więcej zależy od jakości instalacji, wystrojenia i serwisu niż od silnika. Dobra instalacja i jej oprogramowanie (korekcja mapy) to kluczowa podstawa, dwa to strojenie, najlepiej przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR i pod obciążeniem, obecnie każdy szanujący się warsztat instalatorski LPG posiada sprzęt do AFR. Wszelkie programowe autoadaptacje LPG nie wystroją dobrze instalacji, nie raz uczestniczyłem w takim strojeniu i mogłem zobaczyć jak duże różnice były przy AFR w zależności od obciążenia i obrotów silnika, jako przykład mogę podać mojego poprzednika ScII 2.0 16V F4R oraz żony Megane II z 1,6 16V K4M, które po dwóch latach jeżdżenia na LPG to był rok 2010/11 i trafiły na strojenie AFR po którym byłem mocno zdumiony jak fajnie zaczęły pracować oba silniki, a spalanie spadło o 1~1,5, a w 2.0 16V nawet o 2litry jadąc prędkościami. autostradowymi. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2021, 12:43 przez h4jt.) (07-07-2021, 20:13)czarek1212 napisał(a): nie polecam silników 1.2 i 1.4 tce do gazu głowice tych silników nie lubią gazu no ale ludzie zakładaja lpg w tych jednostkach.. ja też nie polecam, bo przy przebiegu 450tys. trzeba będzie drugi raz rozrząd wymienić :-) Grand Scenic 2010r. 1,4TCe z LPG (146KM) (28-06-2022, 21:48)h4jt napisał(a):(07-07-2021, 20:13)czarek1212 napisał(a): nie polecam silników 1.2 i 1.4 tce do gazu głowice tych silników nie lubią gazu no ale ludzie zakładaja lpg w tych jednostkach.. Czy kolega słyszał o zbiorowym pozwie dotyczącym tego złomu ? Ciągle macie w ofercie zamienniki tych silników ? Po co - toć to strzał w kolano taki biznes ?! Handlować silnikami tak bezawaryjnymi, że po 450 tysięcy kręcą i to na LPG.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
Zamienniki silników ? jak dotąd zamieniliśmy jednego 1,4TCe na 2,0TCe w Sc3 Grand.
Ale szukam nadal wypasionego Sc3 Grand z końca produkcji 2016r. z uwalonym 1,2TCe tym pozwanym, ponoć jest ich pełno na rynku, potrzebuję dla siebie pod swap na 2.0TCe, od ponad pół roku szukam i nic nie mogę znaleźć, pomóżcie szukać, dajcie jakiś namiar. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-06-2022, 23:09 przez h4jt.)
Miałem takiego SC z instalacją gazową i nie było żadnego
problemu.Auto bardzo ładnie chodziło na gazie i było bardzo oszczędne.Ogolnie jak by nie jeździć,to paliło nie więcej niż 8,5 litra,na autostradzie lekką nóżką 7-7,5 l. Dotrysk bezyny,trudno mi powiedzieć ile...zbiornik starczał na około 3500-4000 km. Auto miało 132 konie,ale nie ma się co po nim spodziewać jakiś ekstremalnych osiągów, GS swoje waży I ma swoje gabaryty,natomiast jeśli chodzi o kulturę pracy tego silnika,to na pewno nie można go porównać z wolnossącymi 1.6 czy 2.0. Motor pracuję bardzo miękko i cicho,na wolnych obrotach,gdyby nie obrotomierz, nie wiedziałbyś, że w ogóle pracuje ? Ogólnie byłem totalnie zaskoczony jakością wykonania tego samochodu, miałem wcześniej jedynkę i dwójkę poliftową w wersji Tech linę z 2009 r,to mam porównanie. Wyobraźcie sobie, że auto z 2014 r z przebiegiem niemalże 260 tys, miało wciąż oryginalne zawieszenie, amortyzatory.Wszystko wciąż sprawne.Zero luzów, jakiś dziwnych odgłosów. Ale odnośnie gazu,ja kupiłem to auto w Holandii, już z instalacją firmy PRINS.Jedyne co przy niej robiłem,to trzy razy serwis.Za każdym razem dwa filtry.
PunkRock86 napisał 23-07-2023, 20:59:
Zgodnie z regulaminem forum : pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA. Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2023, 20:59 przez PunkRock86.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości