Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic 1.2 TCE132km


p_piotr_16
Zarejestrowani

op Jak wygląda sprawa z gazowaniem tego silnika. Czy dotrysk benzyny jest niezbędny? Czym ten silnik różni się od 1.4 tce w którym to gazownik nawet nie wspomniał o dotrysku czegokolwiek

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Nie dalej jak trzy tematy temu było wyjaśnione co to za silnik i jaka instalacja do tego silnika:
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Renaul...cja-gazowa

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi szymin89 za ten post post:
  • h4jt
czarek1212
Zarejestrowani

nie polecam silników 1.2 i 1.4 tce do gazu głowice tych silników nie lubią gazu no ale ludzie zakładaja lpg w tych jednostkach..

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Idąc tym tokiem myślenia to tylko 1.6 16V nadaje się do gazu bo 2.0 16V to też jednostka bez hydraulicznej kasacji luzu zaworowego. Ludzie zakładają gaz, jeżdżą i albo problemy mają albo nie- i tutaj więcej zależy od jakości instalacji, wystrojenia i serwisu niż od silnika.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi szymin89 za ten post post:
  • h4jt
bologno
Zarejestrowani

1.4 tce nie wymaga lubryfikacji ani dotrysku paliwa. Ważne jest mądre zestrojenie ze sondą szerokopasmową i żeby nie było ubogo na gazie a lepiej delikatnie za bogato. Oczywiście podstawa to odpowiedni montaż. Odnośnie głowicy... nie powiedziałbym że jest słaba - nie znam przypadków jej nadmiernego zużycia czy wymagającej często regulacji zaworów itp. Moim zdaniem to dół silnika jest wiele bardziej wymagający troski od użytkownika - co nie oznacza, że same przed się się psują - ulegają awarii przez nieumyślne użytkowanie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bologno za ten post post:
  • h4jt
h4jt
Zarejestrowani

(07-07-2021, 20:13)czarek1212 napisał(a): nie polecam silników 1.2  i 1.4 tce do gazu głowice tych silników nie lubią gazu no ale ludzie zakładaja lpg  w tych jednostkach..

Ciekawe skąd kolega ma te informacje, pewnie z internetowych mitów napisanych przez niedouczonych redaktorów motoryzacyjnych, a mam 1.4TCe z LPG zrobione na 162KM i jeżdżę już 7 rok bez najmniejszych problemów, drugi 1.4TCe z LPG w Sc3 Grand, który ma już nalatane blisko 380tys.km i haruje ciężko na taxi.
W naszym rodzinnym warsztacie specjalizującym się w Renówkach jeszcze nie spotkaliśmy się uwalona głowicą, ani w 1,4TCe, ani w 1,2TCe. Jakoś nasi klienci jeżdżą i chwalą sobie.

(09-07-2021, 13:40)szymin89 napisał(a): Idąc tym tokiem myślenia to tylko 1.6 16V nadaje się do gazu bo 2.0 16V to też jednostka bez hydraulicznej kasacji luzu zaworowego. Ludzie zakładają gaz, jeżdżą i albo problemy mają albo nie- i tutaj więcej zależy od jakości instalacji, wystrojenia i serwisu niż od silnika.

Dobra instalacja i jej oprogramowanie (korekcja mapy) to kluczowa podstawa, dwa to strojenie, najlepiej przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR i pod obciążeniem, obecnie każdy szanujący się warsztat instalatorski LPG posiada sprzęt do AFR.
Wszelkie programowe autoadaptacje LPG nie wystroją dobrze instalacji, nie raz uczestniczyłem w takim strojeniu i mogłem zobaczyć jak duże różnice były przy AFR w zależności od obciążenia i obrotów silnika, jako przykład mogę podać mojego poprzednika ScII 2.0 16V F4R oraz żony Megane II z 1,6 16V K4M, które po dwóch latach jeżdżenia na LPG to był rok 2010/11 i trafiły na strojenie AFR po którym byłem mocno zdumiony jak fajnie zaczęły pracować oba silniki, a spalanie spadło o 1~1,5, a w 2.0 16V nawet o 2litry jadąc prędkościami. autostradowymi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2021, 12:43 przez h4jt.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • Lepus
h4jt
Zarejestrowani

(07-07-2021, 20:13)czarek1212 napisał(a): nie polecam silników 1.2  i 1.4 tce do gazu głowice tych silników nie lubią gazu no ale ludzie zakładaja lpg  w tych jednostkach..

ja też nie polecam, bo przy przebiegu 450tys. trzeba będzie drugi raz rozrząd wymienić :-)

Grand Scenic 2010r. 1,4TCe z LPG (146KM)

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
(28-06-2022, 21:48)h4jt napisał(a):
(07-07-2021, 20:13)czarek1212 napisał(a): nie polecam silników 1.2  i 1.4 tce do gazu głowice tych silników nie lubią gazu no ale ludzie zakładaja lpg  w tych jednostkach..

ja też nie polecam, bo przy przebiegu 450tys. trzeba będzie drugi raz rozrząd wymienić :-)

Grand Scenic 2010r. 1,4TCe z LPG (146KM)

  Czy kolega słyszał o zbiorowym pozwie dotyczącym tego złomu ?

Ciągle macie w ofercie zamienniki tych silników ? Po co - toć to strzał w kolano taki biznes ?! Handlować silnikami tak bezawaryjnymi, że po 450 tysięcy kręcą i to na LPG. Wow

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:
  • Vapor
h4jt
Zarejestrowani

Zamienniki silników ? jak dotąd zamieniliśmy jednego 1,4TCe na 2,0TCe w Sc3 Grand.
Ale szukam nadal wypasionego Sc3 Grand z końca produkcji 2016r. z uwalonym 1,2TCe tym pozwanym, ponoć jest ich pełno na rynku, potrzebuję dla siebie pod swap na 2.0TCe, od ponad pół roku szukam i nic nie mogę znaleźć, pomóżcie szukać, dajcie jakiś namiar.

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-06-2022, 23:09 przez h4jt.)

Odpowiedz
Marcin 50
Zarejestrowani

Miałem takiego SC z instalacją gazową i nie było żadnego
problemu.Auto bardzo ładnie chodziło na gazie i było 
bardzo oszczędne.Ogolnie jak by nie jeździć,to paliło nie 
więcej niż 8,5 litra,na autostradzie lekką nóżką 7-7,5 l.
Dotrysk bezyny,trudno mi powiedzieć ile...zbiornik starczał
na około 3500-4000 km.
Auto miało 132 konie,ale nie ma się co po nim 
spodziewać jakiś ekstremalnych osiągów, GS swoje waży
I ma swoje gabaryty,natomiast jeśli chodzi o kulturę pracy
tego silnika,to na pewno nie można go porównać z 
wolnossącymi 1.6 czy 2.0. Motor pracuję bardzo miękko
i cicho,na wolnych obrotach,gdyby nie obrotomierz,
nie wiedziałbyś, że w ogóle pracuje ?
Ogólnie byłem totalnie zaskoczony jakością wykonania
tego samochodu, miałem wcześniej jedynkę i dwójkę
poliftową w wersji Tech linę z 2009 r,to mam porównanie.
Wyobraźcie sobie, że auto z 2014 r z przebiegiem
niemalże 260 tys, miało wciąż oryginalne zawieszenie,
amortyzatory.Wszystko wciąż sprawne.Zero
luzów, jakiś dziwnych odgłosów.
Ale odnośnie gazu,ja kupiłem to auto w Holandii, już z 
instalacją firmy PRINS.Jedyne co przy niej robiłem,to
trzy razy serwis.Za każdym razem dwa filtry.
PunkRock86 napisał 23-07-2023, 20:59:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2023, 20:59 przez PunkRock86.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości