Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Sc II ph I - wymiana silnika K4M 782 porady


Wacky
Zarejestrowani

op Kilka pytań odnoście GrandeSzczeniaczka z 2004r.
1) Jaki inny silnik z serii K4M będzie pasował do mojego? Wypierdziało mi kawałek tłoka..
Mam K4M 782. Wiem, że pasuje K4M 812. Jakie inne? Cały osprzęt przekładam ze swojego.
K4M 813 (od automata) Będzie OK po przełożeniu koła zamachowego?

2)którędy najlepiej spuścić płyn chłodniczy? Jest jakaś dziurka w bloku, czy targać za węże chłodnicy?

3)Silnik wyjąć górą, czy dołem z całym zawieszeniem itd. Dołem będzie dużo pierd.. Ale górą wydaje mi się niewykonalne - od pokrywy rozrządu do podłużnicy są ze 3cm.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2019, 07:02 przez Wacky.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Silnik najlatwiej wyjąć przodem po zdjęciu zderzaka,chlodnic itp. na fotce masz jak to wygląda. Najlatwiej ze skrzynią bez pół osi ktore trzeba zdemontować wcześniej. Wieszasz silnik ze skrzynią biegów i wypychasz do tyłu auto.
Jutro wrzucę ci fotki bo akurat wywalam z auta 1.5 dCi.
.[Obrazek: d5374338028e908322c9745686f1f649.jpg]

Wysłane z mojego Redmi Note 5A przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2019, 18:47 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Płyn chłodniczy po zdjęciu dolnego węża z chłodnicy (grubego a potem po drugiej stronie cienkiego).
[Obrazek: a5a521178d2e2bde695ab692fd637aa6.jpg]

Wysłane z mojego Redmi Note 5A przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Wacky
Zarejestrowani

op Nowy silnik się składa.
I tutaj ciekawostka.
Cały rozrząd jest fabryczny z 2005r. (jak data produkcji silnika)
Ile to może zatem mieć przejechane?

[Obrazek: pPjwTKB.jpg]
[Obrazek: PCSINjz.jpg]
[Obrazek: XKZ6qyr.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2019, 20:25 przez Wacky.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(24-09-2019, 20:23)Wacky napisał(a): Ile to może zatem mieć przejechane?
zagranicą w większości przypadków wymienia się tylko pasek wiec kto to wie ale 200-300kkm pewnie ma

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Jeśli serwisowane zgodnie z instrukcją to 120 tys km lub 5 lat. Pytanie, czy ten silnik leżał od 2011 r? W jakich warunkach? Koło zmiennych faz skorodowane. Wałki rozrządu?

PS. Kiedyś pisałem o sc2 serwisowanym w Niemczech, przez 15 lat nie wymieniony filtr powietrza, 160k km przejeżdżone...

Odpowiedz
Wacky
Zarejestrowani

op dolne koło od paska rozrządu jest na klin? Czy tylko wcisk i oparcie wału korbowego na blokadzie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2019, 20:58 przez Wacky.)

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

[quote pid='552613' dateline='1569353260']
 200-300kkm pewnie ma
[/quote]

bez wymiany kfzr? (2005 r)

Czy na pasku widoczne jakieś napisy, data?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2019, 21:00 przez Przemek7.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(24-09-2019, 21:00)Przemek7 napisał(a): bez wymiany kfzr? (2005 r)
a co to za problem?
znajomy ma od nowości 1.6 16V i rok temu dowiedział sie ode mnie że ma coś takiego jak KZFR i to się wymienia-ma teraz 245tys

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

(24-09-2019, 21:08)pio555 napisał(a): -ma teraz 245tys

To niezły wynik jeśli mówimy o bezawaryjnej pracy. Z moich obserwacji żywotność kfzr to 150-180 tys km. Wymiana koła raczej z wymianą paska.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2019, 11:03 przez Przemek7.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości