op
Witam,
W moim Renault Scenic zauważyłem, że dolot powietrza zaraz nad chłodnicą jest w fatalnym stanie. Mocowania są popękane i trzyma się to na dwóch większych podkładkach na zwykłych śrubach. Dodatkowo cały wąż doprowadzający powietrze chyba nigdy nie był wymieniany, doskonale wie co to taśma uszczelniająca.
Kolega użyczył mi filtr stożkowy. Leżał mu jako zapas i nie był potrzebny.
Wymontowałem więc dolot seryjny i za pomocą specjalnego węża wyglądającego jak rura z odkurzacza ( tylko większa średnica), zamontowałem ten filtr.
Mam go umieszczony w szczelinie zaraz za reflektorem. Jest tam sporo miejsca oraz zimne powietrze. Jako, że rura jest dość długa oraz giętka, udało się to ładnie poskładać. Wizualnie kaplica, ale mechanicznie mam wrażenie poprawy.
Wg producentów, opisów, for oraz innych źródeł, taki filtr może dodać 3-5% mocy. W tym przypadku to może być całe 3-5 KM ;p
Wierzyć, czy nie napiszę na razie, że po krótkiej jeździe wraz z rozpędzaniem samochodu na różnych biegach ( od 2 do 4) miałem wrażenie dynamiczniejszej jazdy samochodu. Szybciej się wkręcał na obroty 3000+, natomiast przy małej prędkości i niskich biegach nie szarpał - miałem tak wciskając sprzęgło.
Ogólnie oprócz wizualnej części, jestem zadowolony z tego. Jeśli stwierdzę, że faktycznie coś to daje, zamontuje to na sztywno tak jak ma byc.
Dodam jeszcze, że sam wlot to jajo, a doloty są okrągłe, więc ciężko coś z tym działać...
W moim Renault Scenic zauważyłem, że dolot powietrza zaraz nad chłodnicą jest w fatalnym stanie. Mocowania są popękane i trzyma się to na dwóch większych podkładkach na zwykłych śrubach. Dodatkowo cały wąż doprowadzający powietrze chyba nigdy nie był wymieniany, doskonale wie co to taśma uszczelniająca.
Kolega użyczył mi filtr stożkowy. Leżał mu jako zapas i nie był potrzebny.
Wymontowałem więc dolot seryjny i za pomocą specjalnego węża wyglądającego jak rura z odkurzacza ( tylko większa średnica), zamontowałem ten filtr.
Mam go umieszczony w szczelinie zaraz za reflektorem. Jest tam sporo miejsca oraz zimne powietrze. Jako, że rura jest dość długa oraz giętka, udało się to ładnie poskładać. Wizualnie kaplica, ale mechanicznie mam wrażenie poprawy.
Wg producentów, opisów, for oraz innych źródeł, taki filtr może dodać 3-5% mocy. W tym przypadku to może być całe 3-5 KM ;p
Wierzyć, czy nie napiszę na razie, że po krótkiej jeździe wraz z rozpędzaniem samochodu na różnych biegach ( od 2 do 4) miałem wrażenie dynamiczniejszej jazdy samochodu. Szybciej się wkręcał na obroty 3000+, natomiast przy małej prędkości i niskich biegach nie szarpał - miałem tak wciskając sprzęgło.
Ogólnie oprócz wizualnej części, jestem zadowolony z tego. Jeśli stwierdzę, że faktycznie coś to daje, zamontuje to na sztywno tak jak ma byc.
Dodam jeszcze, że sam wlot to jajo, a doloty są okrągłe, więc ciężko coś z tym działać...