Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SPALANIE 1.6dci


KRISS1986
Zarejestrowani

op Witam grupowicze jestem posiadaczem S3 z 2011r. 1.6 dci 130km xhodzi o spalanie na zatankowanym zbiorniku przejechalem 720km robie krótkie trasy do pracy i z powrotem glownie srednie spalanie pokazuje 8l/100 z dystansu 720kmwyzerowalem tez wszystkie liczniki bledow tez nie ma zadnych czy to normalne zrle taki dystans przejechany czy trzeba szukac gdzie indziek przyczyny

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Jak jeździsz na krótkich trasach to normalne, mi na krótkich trasach pokazuje do 10L/100km
W w normalnych trasach ok 6

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Pogromca
Moderatorzy

@ kotleto dokładnie, ja mam 1,6 ale benzynę i po mieście (mowa o odpaleniu, dojechaniu do pracy 1 km i potem 2 km do przedszkola i 1 km do domu) czasami i 12 pokazuje..ale nie przejmuje się tym i zawsze tankuję za stówę ;)

Na trasie nie raz udało się zejść do 6,2-6-4 ale to mowa już o dłuższych ponad 400km i takim trochę żyłowaniu i patrzeniu na licznik..teraz po prostu jadę i jak trzeba to tankuję Biggrin może przy przebiegach 5-6 czasami 8k km rocznie też mam takie do tego podejście ;)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Co to znaczy krotkie trasy
Dla mnie trasa to 200km po zroznicowanych drogach
1.6dci pali w trasie 5.5-6.5l zalezy od predkosci i rodzaju trasy
Cykl mieszany ok 7l
Miasto od 7.5 do 10

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • ljs_ljs_ljs
Binio
Zarejestrowani

I tutaj wyjaśnia się dlaczego diesel na krótkie dystanse, jest nieekonomiczny, szczególnie duży

Kolega z pracy jeździ cytryną, tą jak Espace, trasa jest ok, polne drogi itd. wystarczy trochę miasta i wzrost spalania do 10 litrów

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-08-2024, 10:08 przez Binio.)

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(11-08-2024, 10:06)Binio napisał(a): I tutaj wyjaśnia się dlaczego diesel na krótkie dystanse, jest nieekonomiczny, szczególnie duży
dokładnie tak samo jak benzyna
ogólnie jazda autem na krótkich dystansach jest mało ekonomiczna

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Pogromca
Moderatorzy

no chyba, że jest to mały silnik..chociaż..i Fiestą 1,25 mogę przycisnąć tak..że pokaże i ponad 10

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(11-08-2024, 10:38)pio555 napisał(a): ogólnie jazda autem na krótkich dystansach jest mało ekonomiczna
Do tego elektryk jest akceptowalny ale musi być ładowany z PV a nie z sieci elektrycznej czy szybkich ładowarek.

Taki Zoe czy inny Leaf jak ktoś nie potrzebuje dużego samochodu na dojazdy do pracy/szkoły/przedszkola i ma gdzie ładować. Oczywiście to inna cena zakupu niż diesel/benzyna za 5-10k pln.

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

(11-08-2024, 10:38)pio555 napisał(a):
(11-08-2024, 10:06)Binio napisał(a): I tutaj wyjaśnia się dlaczego diesel na krótkie dystanse, jest nieekonomiczny, szczególnie duży
dokładnie tak samo jak benzyna
ogólnie jazda autem na krótkich dystansach jest mało ekonomiczna

Dlatego chwalę sobie benzyne i lpg

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości