op
Witam grupowicze jestem posiadaczem S3 z 2011r. 1.6 dci 130km xhodzi o spalanie na zatankowanym zbiorniku przejechalem 720km robie krótkie trasy do pracy i z powrotem glownie srednie spalanie pokazuje 8l/100 z dystansu 720kmwyzerowalem tez wszystkie liczniki bledow tez nie ma zadnych czy to normalne zrle taki dystans przejechany czy trzeba szukac gdzie indziek przyczyny
SPALANIE 1.6dci
@ kotleto dokładnie, ja mam 1,6 ale benzynę i po mieście (mowa o odpaleniu, dojechaniu do pracy 1 km i potem 2 km do przedszkola i 1 km do domu) czasami i 12 pokazuje..ale nie przejmuje się tym i zawsze tankuję za stówę ;)
Na trasie nie raz udało się zejść do 6,2-6-4 ale to mowa już o dłuższych ponad 400km i takim trochę żyłowaniu i patrzeniu na licznik..teraz po prostu jadę i jak trzeba to tankuję może przy przebiegach 5-6 czasami 8k km rocznie też mam takie do tego podejście ;)
Co to znaczy krotkie trasy
Dla mnie trasa to 200km po zroznicowanych drogach 1.6dci pali w trasie 5.5-6.5l zalezy od predkosci i rodzaju trasy Cykl mieszany ok 7l Miasto od 7.5 do 10 Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
I tutaj wyjaśnia się dlaczego diesel na krótkie dystanse, jest nieekonomiczny, szczególnie duży
Kolega z pracy jeździ cytryną, tą jak Espace, trasa jest ok, polne drogi itd. wystarczy trochę miasta i wzrost spalania do 10 litrów (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-08-2024, 10:08 przez Binio.)
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
(11-08-2024, 10:06)Binio napisał(a): I tutaj wyjaśnia się dlaczego diesel na krótkie dystanse, jest nieekonomiczny, szczególnie dużydokładnie tak samo jak benzyna ogólnie jazda autem na krótkich dystansach jest mało ekonomiczna
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
no chyba, że jest to mały silnik..chociaż..i Fiestą 1,25 mogę przycisnąć tak..że pokaże i ponad 10
(11-08-2024, 10:38)pio555 napisał(a): ogólnie jazda autem na krótkich dystansach jest mało ekonomicznaDo tego elektryk jest akceptowalny ale musi być ładowany z PV a nie z sieci elektrycznej czy szybkich ładowarek. Taki Zoe czy inny Leaf jak ktoś nie potrzebuje dużego samochodu na dojazdy do pracy/szkoły/przedszkola i ma gdzie ładować. Oczywiście to inna cena zakupu niż diesel/benzyna za 5-10k pln. (11-08-2024, 10:38)pio555 napisał(a):(11-08-2024, 10:06)Binio napisał(a): I tutaj wyjaśnia się dlaczego diesel na krótkie dystanse, jest nieekonomiczny, szczególnie dużydokładnie tak samo jak benzyna Dlatego chwalę sobie benzyne i lpg
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości