cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 06-09-2019, 07:15
op
Witam
Dzisiaj rano po włączeniu silnika zaświecił mi się na wyświetlaczu czerwony klucz i komunikat w pomarańczowej ramce: "Skontroluj układ wtrysku paliwa" - co może być przyczyną i co muszę teraz zrobić lub sprawdzić? Czy trzeba podpiąć komputer do testów?
Moje auto to Scenic III z końca 2010r z silnikiem 1.5 dCi 110KM FAP. Chciałam tylko dodać, że niecały miesiąc temu miałam wymieniany filtra powietrza i filtr paliwa, a ON tankuję zawsze na Shellu i tylko Diesel V-Power.
Pozdrawiam
•
Kamsta
1,467
0
69
46
SC II ph II
1997
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Chorzów
Kamsta
Zarejestrowani
— 06-09-2019, 07:18
Zbyt ogólny komunikat. Trzeba podpiąć pod komputer. W tym wypadku to wróżenie z fusów.
•
Omon2
68
0
26
1
SC III ph I
2011
1.6 dCi 130 2016-
Grodzisk Mazowiecki
Omon2
Zarejestrowani
— 06-09-2019, 07:34
Raczej nikt nie da 100 procentowej odpowiedzi, bez podłączenia do Clipa lub innego diagnoskopu.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 06-09-2019, 10:59
op
Ok, rozumiem, czyli umawiam się na diagnostykę komputerową...jednak z tym silnikiem diesla co chwilę są jakieś większe lub mniejsze problemy i wyskakujące komunikaty, pomimo, że ma dopiero niecałe 90.000km przejechane. Wcześniej miałem Scenica 1.6 benzyna i z nim nie było najmniejszych problemów z silnikiem i osprzętem.
•
pio555
31,319
125
11117
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 06-09-2019, 11:08
(06-09-2019, 10:59)cleo78 napisał(a): pomimo, że ma dopiero niecałe 90.000km przejechane masz go od nowości?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 06-09-2019, 12:04
op
Niestety nie, kupiony miesiąc temu od pierwszego właściciela z Polski i do końca serwisowany w ASO, na wszystko faktury.
Przejechałam nim trochę ponad 2000km od kupna (wyjazd na wakacje) i teraz pojawił się ten komunikat.
Benzynowy 1.6 miała od nowości przez 4 lata i przejechałam nim prawie 100.000km bez żadnej awarii.
•
pio555
31,319
125
11117
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 06-09-2019, 12:14
(06-09-2019, 12:04)cleo78 napisał(a): Niestety nie, kupiony miesiąc temu od pierwszego właściciela z Polski i do końca serwisowany w ASO, na wszystko faktury. szczerze mówiąc nie chce mi sie wierzyć ,ze auto ma 90kkm i silnik sprawia problemy (1,5 dci 110KM do bardzo fajna jednostka)
podjedz ma komputer zobaczymy co wyjdzie ale stawiam na cos z osprzetem
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 06-09-2019, 12:53
op
Dzwoniłam już do mechanika i powiedział, że skoro auto normalnie zapala i jeździ to raczej będzie jakaś drobnostka, ew. czujnik lub błąd z komputera do wykasowania, który nie był zrobiony po wymianie filtru powietrza i paliwa, który miałam robiony zaraz po kupnie auta.
Z drugiej strony z tego co czytałam na forum nie tylko z diesli jednostka 1.5dCi z FAP była najmniej udana i najbardziej awaryjna, dodatkowo właśnie system wtrysków jest podobno w tym silniku bardzo delikatny i wrażliwy, w stosunku do innych modeli diesla 1.6 , 1.9 czy 2.0
Auto ma sprawdzony i udokumentowany przebieg 90.000km ale z drugiej strony ma też już blisko 9 lat.
•
pio555
31,319
125
11117
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 06-09-2019, 13:00
(06-09-2019, 12:53)cleo78 napisał(a): ew. czujnik lub błąd z komputera do wykasowania, który nie był zrobiony po wymianie filtru powietrza i paliwa, który miałam robiony zaraz po kupnie auta większych głupot jeszcze nie słyszałem
po wymianach filtrów i ma żadnych błędów które trzeba wykasować
jeśli błąd jest należy ustalić jego przyczynę wyeliminować ją i błąd wykasować
(06-09-2019, 12:53)cleo78 napisał(a): 1.5dCi z FAP była najmniej udana i najbardziej awaryjna, dodatkowo właśnie system wtrysków jest podobno w tym silniku bardzo delikatny i wrażliwy, w stosunku do innych modeli diesla 1.6 , 1.9 czy 2.0 w stosunku do innych diesli tak ale ten silnik jest już mocno poprawiony w stosunku do poprzedników i naprawdę jest juz niezawodny jak jest prawidłowo serwisowany
do tego dobre paliwo i WŁAŚCIWY olej i bedzie jeżdził
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Grubciu0
106
0
9
0
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Kraków
Grubciu0
Zarejestrowani
— 06-09-2019, 17:07
A akumulator jest dobry? Renie są wrażliwe na "słaby prąd".
•
|