op
Witam
Wałczyłm trochę aby mieć komfortowe kierunkowskazy w Scenic III / Megane III / laguna III
Instalacja w SIII jest poprowadzona do każdego kierunkowskazu osobno z UCH co wyklucza zastosowanie prostego układu
Przełącznik zespolony pod kierownicą działa jak matryca ( układ w szachownicę + trochę elektroniki głównie diody prostownicze ) 6 x 6 przewodów
Zrobiłem układ na 7 przewodach zasilanie + i - styki bez potencjałowe, ilość mignięć jest ustawiana od 2 od 8 mignięć
Załość zamknąłem w rurce termo skurczliwej posotawiając dojście do przycisku zmiany ilośći mignięć
Dwa przewdy idą do kierunkowskazów działają jako czujniki czy działa kierunkowskaz ( układ zlicza ilość mignięć )
Pozostałe 3 przewody pracują równolegle z manetką pod kierownicą wymaga dołożenia kilka elementów aby odtworzyć sterowanie oryginalne ( rozdłubałem na części manetki ) Nie podłączać na żywca układu bez diód
Wszystkie potrzebne połączenia robimy przy UCH w jednej wiązce która idzie w górę
Złącze szare ( 40 ) piny:
16 - wspólny manetka
39 - lewy kierunkowskaz manetka
40 - prawy kierunkowskaz manetka
Złącze zielone ( 40 )piny
21 - kierunkowskaz prawy żarówka
1 - kierunkowskaz lewy żarówka
Złącze czarne ( 12 ) piny:
5 - zasilanie +
11 - zasilanie -
W takim układzie mamy komfortowe kierunkowskazy działają wszytskie żarówki i mamy działające kontrolki na desce rozdzielczej i sygnał pracującego kierunkowskazu
Moduł umieściłem pod pokrywką bezpieczników aby było można łatwo zmienić ilość mignięć
Wałczyłm trochę aby mieć komfortowe kierunkowskazy w Scenic III / Megane III / laguna III
Instalacja w SIII jest poprowadzona do każdego kierunkowskazu osobno z UCH co wyklucza zastosowanie prostego układu
Przełącznik zespolony pod kierownicą działa jak matryca ( układ w szachownicę + trochę elektroniki głównie diody prostownicze ) 6 x 6 przewodów
Zrobiłem układ na 7 przewodach zasilanie + i - styki bez potencjałowe, ilość mignięć jest ustawiana od 2 od 8 mignięć
Załość zamknąłem w rurce termo skurczliwej posotawiając dojście do przycisku zmiany ilośći mignięć
Dwa przewdy idą do kierunkowskazów działają jako czujniki czy działa kierunkowskaz ( układ zlicza ilość mignięć )
Pozostałe 3 przewody pracują równolegle z manetką pod kierownicą wymaga dołożenia kilka elementów aby odtworzyć sterowanie oryginalne ( rozdłubałem na części manetki ) Nie podłączać na żywca układu bez diód
Wszystkie potrzebne połączenia robimy przy UCH w jednej wiązce która idzie w górę
Złącze szare ( 40 ) piny:
16 - wspólny manetka
39 - lewy kierunkowskaz manetka
40 - prawy kierunkowskaz manetka
Złącze zielone ( 40 )piny
21 - kierunkowskaz prawy żarówka
1 - kierunkowskaz lewy żarówka
Złącze czarne ( 12 ) piny:
5 - zasilanie +
11 - zasilanie -
W takim układzie mamy komfortowe kierunkowskazy działają wszytskie żarówki i mamy działające kontrolki na desce rozdzielczej i sygnał pracującego kierunkowskazu
Moduł umieściłem pod pokrywką bezpieczników aby było można łatwo zmienić ilość mignięć
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2014, 06:06 przez PRZEMO.)
Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw. www.tele-elektro-bis.pl
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw. www.tele-elektro-bis.pl