Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III zmienialibyście już rozrząd?


siwusek216
Zarejestrowani

(24-12-2021, 21:20)gwito napisał(a):
(23-12-2021, 23:04)Mati napisał(a): Każda jazda tym autem to tykająca bomba.

Podobno 1.9 dci samo w sobie jest tykającą bombą?


W opini ludzi którzy nie mieli tylko na fb czytali tak samo jak 1.5 który napędza polowe rynku jako mały diesel ale tylko w Renault się psuje. 120 miało problemy, 130 już mniej a te nawet nie ominęły boskiego 1.9tdi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • michaldck
Mati
Zarejestrowani

I żeby unikać jeszcze auta na literę F i fsyskie francuzkie

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-12-2021, 21:41 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

I dodatkowo Traffic Vivaro Primastar auta robiące 1mln km bez remontu silnika....
Taki to ten 1.9 dci jest zly....
Osoby maiace problemy z tym silnikiem to osoby ktore kupiły kręcony szrot i teraz placza po forach



Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
gwito
Mam wrażenie że 80% problemów z kilkunastoletnimi autami w Polsce wynika z wyższego niż deklarowany przebieg. Od jakichś 10 lat problem ten mnie już nie dotyczy bo mieszkam zagranicą. A że lubię i umiem trochę podłubać przy autach to czasem w drodze przypadku kupuje jakiś wynalazek. Renówki podobnie jak inne auta na F nie cieszą się tu zbyt dobra renomą. Czy słusznie to nie mnie oceniać, faktem jest natomiast że na rynku wtórnym łatwiej sprzedać 12 letnią honde niż renault...
Za to znając się odrobinę na mechanice można kupić w dobrej cenie niewytyrany samochód z jakimiś prozaicznymi awariami.

Odpowiedz
gwito
Zestaw rozrzadu z pompa wodna zamowione plus plyn chlodniczy, olej, filtry.
Do tego pasek osprzetu bo to bedzie latwo wymianic za jednym razem.
Czy wymianiac profilaktyczne napinacz paska osprzetu? Czy zdaza sie ze napinacz pada tak po prostu bez ostrzezenia?
A moze inne stale punkty ktore warto profilaktycznie zrobic przy przy wymianie rozrzadu?

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Może sam napinacz nie,ale rolkę warto wymienić.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
gwito
(27-12-2021, 14:07)krzysztofk napisał(a): Może sam napinacz nie,ale rolkę warto wymienić.

Którą rolkę? Jeśli rolke napinacza to chyba jest nie rozbierana w wersji 130 konnej...

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Wszystkie są rozbierane.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
gwito
Zamowilem zestaw pasek osprzetu plus kompletny napinacz z SKF. Roznica w cenie niewielka a bedzie spokoj na lata.
A przy okazji chcialem dopytac o olej:
Czy Motul 0720 to bedzie dobry olej do mojego 1.9 dci fap? To jest syntetyk 5W-30 dedykowany do Renault. Podobno lepszy niz elf. Jak praktyka na forum?

Odpowiedz
servoos
Zarejestrowani

Jeżdżę drugi rok na Motulu, przeszedłem z Elfa, bo silnik brał go niecały litr na 10 000 km i myślałem, że się poprawi po zmianie.
Na Motulu jednak to samo. Poza tym widocznych różnic brak.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości