grzesiek_m
131
0
16
14
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
UK
op
Dokopałem się do skrzyneczki. Trochę ciężki dostęp, bo jest do góry nogami (wtyczki są od dołu). Mierzyłem, ale jak na złość Scenic odpalał za każdym razem. Po 15-20 minutach się poddałem. Jak nawali w weekend pod domem to znowu pomierzę.
BTW. Co jeszcze jest w tej skrzyneczce w środku? Można ją tak po prostu wymienić czy trzeba coś programować? Myślę o zakupie zamiennej i w razie problemów podmienię ją na drugą zamiast przylutowywać przekaźnik. W razie, gdyby były różne w różnych modelach Scenic'a III, to zapisałem numer części, żeby kupić taka samą (w moim przypadku 284B62342R).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-11-2021, 22:05 przez grzesiek_m.)
Pozdrawiam,
Grzesiek
•
andrzejwa
2,638
53
1282
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Wymieniałem u siebie, nic nie programowałem. Wsadziłem od M III, białą zamiast czarnej która była oryginalnie założona. Jeżeli też masz czarną to bezpiecznik od rozrusznika znajduje się na lewo od szarej wtyczki pod napisem MM. Wewnątrz jest płytka elektroniczna z przekaźnikami.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-11-2021, 08:28 przez andrzejwa.)
grzesiek_m
131
0
16
14
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
UK
op
U mnie raczej nie przekanik czy plytka.
Dzis znowu nie odpalil, Napiecie 12V na pinie 3 idacym do rozrusznika pojawia sie na jakies 10 sekund, potem spada do zera (wczesniej jak odpalal bylo przez 1-2 sek i po odpaleniu zanikalo).
Szukam nowego rozrusznika, bo tu chyba jest problem.
Pozdrawiam,
Grzesiek
•
andrzejwa
2,638
53
1282
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Masz napięcie na wyjściu to moduł jest ok. Wszystko wskazuje na sam elektromagnes rozrusznika. Zamiast sprawdzać na pinie 3 wtyczki UPC lepiej sprawdzić czy pojawia się napięcie na cieńszym przewodzie przy rozruszniku. Jeżeli tu się pojawi to wykluczysz sam przewód. Do rozrusznika masz bardzo dobry dostęp, z przodu silnika.
•
Gieno555
938
-1
99
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 21-11-2021, 08:13
Podaj prąd ,,na krytko" do rozrusznika i zobacz czy kręci. Jeśli tak to rozruch jest ok. A jeśli nie to wiesz gdzie szukać. BTW jak odpala to kręci lekko, bez żadnych problemow?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2021, 08:13 przez Gieno555.)
•
cibuk
192
0
135
7
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Austria
cibuk
Zarejestrowani
— 21-11-2021, 09:32
Mialem taka sama sytuacje, ale w peugeocie 407 2.0 hdi. Auto odpalilo normalnie, ale w czasie jazdy zgaslo tak samo z siebie. Aku ok, kontrolki swieca, przy probie uruchomienia pykal przekaznik. Laweta i do domu. Rozbebeszylem z synem instalacje, lacznie ze stacyjka i nic, wszystko funguje. Rozrusznik podlaczylismy na krotko i okazalo sie ze tam byl pies pogrzebany. Rozrusznik robil zwarcie. Wymiana na nowy i wszystko hula bezproblemowo. Mysle ze chodzi o to zeby nie uszkodzic komutera przy jakims zwarciu i komp nie pozwalal krecic uszkodzonym rozrusznikiem.
•
andrzejwa
2,638
53
1282
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(21-11-2021, 09:32)cibuk napisał(a): Mysle ze chodzi o to zeby nie uszkodzic komutera przy jakims zwarciu i komp nie pozwalal krecic uszkodzonym rozrusznikiem. W Renault nie ma takiego zabezpieczenia, jest tylko bezpiecznik od cewki elektromagnesu i drugi od głównego obwodu prądowego rozrusznika.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2021, 10:28 przez andrzejwa.)
•
cibuk
192
0
135
7
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Austria
cibuk
Zarejestrowani
— 21-11-2021, 10:32
W sumie dla mnie to takie troche zabezpieczenie na wyrost, bo zeby przy niesprawnym rozruszniku unieruchamiac samochod. Ale kto zrozumie zabojadow.
•
GrantElegant
27
0
3
30
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Tarnów
Miałem tak przy gs3 1.4tce
Po wciśnięciu start/stop zegary odpalaly, słychać było tykniecie jakby przekaznika, wciśnięte i sprzeglo i ham, karta w czytniku, luz na lewarku, i nic.. Za każdym razem słychać tykniecie, odpalał losowo, posadziłem małżonkę za kier, probowala odpalać ja w tym czasie pręt stalowy i delikatnie w rozrusznik uderzylem i gitara, pali.. Za każdym razem jak nie mógł odpalić pręt delikatne uderzenie i pali, zamówiłem zregenerowany rozrusznik z all.. Kanał, wymieniłem (robota nawet prosta ale trzeba odkręcić chłodniczke oleju) i tak śmigam już miesiąc ) więc u mnie rozrusznik . . Polecam sprawdzić uderzając delikatnie w niego przy czym druga osoba próbuje odpalić..
grzesiek_m
131
0
16
14
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
UK
op
Sasiad mi pomogl, zidentyfikowalismy gdzie jest rozrusznik.
Stukniecie w elektromagnes pomoglo. Odpalil bez problemu (swoja droga mialem dokladnie to samo kiedys w starym Clio).
Odpalil jeszcze kilka razy, pojezdzilem nim 30 minut.
Teraz probowalem i probuje krecic przez sekunde, ale jakby nie mial sily. Rozrusznik robi sie dosc cieply (chyba, ze to od jezdzenia?) i po kilku probach czuc jakby sie cos palilo.
Czy uszkodzony rozrusznik moze miec takie objawy?
Mam nadzieje, ze przy stukaniu w rozrusznik nie uszkodzilem izolacji kabli (staralem sie jej odsunac na bok, ale sam juz nie wiem) i nie mam zwarcia na akumulatorze. Zerkne za godzine jakie jest napiecie na aku i czy spada.
BTW. Znalazlem na eBay'u nowe rozruszniki. Wiekszosc z nich ma tabele kompatybilnosci z roznymi markami i modelami samochodow. Jesli wybiore Scenic, pojemosc i silnik K9K 832 to jest kompatybilny, a jesli to samo, ale Grand Scenic to nie jest. Rozumiem, ze to pomylka sprzedawcy, bo silnik ten sam, tylko nadwozie dluzsze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2021, 13:56 przez grzesiek_m.)
Pozdrawiam,
Grzesiek
•
|