grzesiek_m
131
0
16
14
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
UK
op
Hej,
Żonie właśnie na mieście nie chce odpalić Scenic. Po naciśnieciu przycisku START zapalają się zegary, jest info "Checking functions", później "OK" i nic się nie dzieje (choć wspomniała, że coś klika, ale to niepotwierdzone info - ja będę przy samochodzie za jakiś czas to dokładnie sprawdzę).
Nie ma znaczenia czy próbuje startować z jedynki przy wciśniętym sprzęgle, czy na luzie bez sprzęgła (czytałem, że czasami problemem może być jeden z czujników sprzęgła).
Zegary niezresetowane, akumulator ma niecały rok, więc jego bym wykluczył.
Ktoś, coś? Jakiś pomysł, żeby się dało przynajmniej autem do domu albo mechanika podjechać, bo na razie stoi na mieście ;)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2021, 20:24 przez grzesiek_m.)
Pozdrawiam,
Grzesiek
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 17-11-2021, 20:25
Mimo że Aku ma rok, pierwsze co bym sprawdził aku, jakie ma napięcie podczas rozruchu. Klemy w jakim stanie i bezpieczniki przy klemie
A z naciśniętym sprzęgłem i hamulcem razem tak samo się zachowuje?
Wysłane z kolorowego kalkulatora
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2021, 20:28 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 17-11-2021, 20:25
z kartą włożona do czytnika tez nie odpala?
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
grzesiek_m
131
0
16
14
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
UK
op
Znajoma podrzuciła żonę do domu. W tym czasie jej mąż próbował odpalić Scenica u mu się udało. Twierdzi, że zamknął się przyciskiem z karty będąc w środku, otworzył, nacisnął START i ruszyło. Samochód jest pod domem. Próbowałem tej samej sztuczki co on i nie działa, wiec to był raczej zbieg okoliczności.
Z kartą w czytniku tez nie działa.
Na luzie zegary odpalają i tyle. Klika chyba raz stycznik w okolicy skrzynki bezpiecznikowej.
Na jedynce bez sprzęgła pisze, żeby je wcisnąć. Przy wciśniętym tylko zegary i klikanie jak wyżej.
Zaraz sprawdzę klemy i napięcie.
BTW to się stało po kilkunasto- / kilkudziesięciominutowe jeździe i krótkim postoju (kilka minut), więc auto nie było zimne, itp.
Pozdrawiam,
Grzesiek
•
andrzejwa
2,638
53
1282
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Mógł spalić się bezpiecznik od bendiksu rozrusznika. Jabym próbował odpalić na krótko, rozrusznik masz z przodu silnika więc dostęp dobry.
•
grzesiek_m
131
0
16
14
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
UK
op
Gdzie szukac tego bezpiecznika od bendiksu? I czy przy jego przepaleniu raz na jakis czas by startowalo? (tak jak znajomemu sie udalo, bo jakis 20 minutach probowania).
Odpalenie na krotko to niestety nie dla mnie
Pozdrawiam,
Grzesiek
•
andrzejwa
2,638
53
1282
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Bezpiecznik i przekaźnik znajdują się w skrzynce z bezpiecznikami pod maską. Bezpiecznik może być dobry ale przekaźnik może pykać i nie łączyć dobrze styków wówczas raz na jakiś czas odpali. Nie wiem czy tak jest to tylko jedna z teorii. Trzeba kogoś do pomocy co trochę ogarnia elektrykę by podał napięcie do cewki rozrusznika. Można to zrobić dodatkowym przewodem albo śrubokrętem przy samym rozruszniku.
•
grzesiek_m
131
0
16
14
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
UK
op
OK, w miedzyczasie udalo mi sie go 2x odpalic.
Teoria z przekaźnikiem co nie łączy wydaje sie prawdopodobna. Zobaczę co się uda zrobić.
Tak na szybko sprawdzone napięcia i wygląda to tak:
Silnik wyłączony: 12.65V
Silnik włączony: 13.1-13.2 (tak samo i na aku, i na zaciskach).
Na razie klemów nie odkręcałem i nie czyściłem, bo ciemno, zimno i późna godzina już.
Nie szukałem styczników w bezpiecznikach pod maską.
Wiem, że w bezpiecznikach w kabinie tez jakies sa. Tu schemat niby do 2004-2009, ale u mnie wyglada to tak samo: https://www.autogenius.info/renault-gran...x-diagram/
Czy to stycznik A lub B jest to wymiany?
Jesli tak to najprosciej bedzie kupic i sprobowac, bo kosztuje grosze.
Ewentualnie jesli to faktycznie pod maską to czy ktoś ma p/n? Poszukam i kupie w miedzyczasie i w weekend bym wymienił.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2021, 22:39 przez grzesiek_m.)
Pozdrawiam,
Grzesiek
•
andrzejwa
2,638
53
1282
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Bezpiecznik i przekaźnik znajdują soe w czarnej skrzynce pod maską na prawo od akumulatora. Przekaźnik jest wlutowany płytę z elementami elektronicznymi i bez odpowiedniej wiedzy go nie wymienisz.
Możesz tylko sprawdzić czy w szarej wtyczce oznaczonej MM na pinie numer 3 (biały przewód) pojawia się 12 V po przyciśnięciu przycisku rozruchu. Przewód do rozrusznika i bezpiecznik zaznaczony na poniższym rysunku.
grzesiek_m
131
0
16
14
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
UK
op
OK, dzieki wielkie.
Jak sie uda to zerkne dzis wieczorem, a jak nie to w weekend.
Z lutowaniem akurat nie ma problemu.
Pin 3 to juz jak rozumiem za przekaznikiem? Czyli jak mam 12V to przekaznik ok, a wadliwy jest rozrusznik?
BTW Scenic odpalil dzis rano bez problemu, ale trzeba to naprawic, bo nigdy nie wiadomo, kiedy nie odpali
Dzieki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam,
Grzesiek
•
|