Widzę, że ludzie coraz większe głupoty wynajdują.
Po kolei: samochód jest przystosowywany do pracy na etanolu jako podstawowym paliwie poprzez wymianę przewodów paliwowych na odporne na działanie etanolu + zamontowanie dodatkowego sterownika z zapisanymi mapami wtrysku dla tego paliwa ( bo inna oktanowość, wartość opałowa i charakter spalania ).
I w zasadzie to wszystko. Zalewa się do zbiornika etanol, wciska guzik sterownika - i jedzie.
Przy tankowaniu czystej benzyny - pracuje sterownik fabryczny, Przy jeździe na mieszance paliw - w zasadzie stosuje się sterownik do etanolu, gdy jest go ponad 50%.
Żaden blok nie pęka, co najwyzej pojawiają się czasami problemy z nieoryginalnymi częściami narażonymi na kontakt z paliwem (działanie korozyjne).
Cała Brazylia jeździ na bioetanolu, to tam podstawowe i dotowane od lat paliwo - i jakoś masakry technicznej nie zanotowali.
Dla niedowiarków - przypominam, ze opd lat benzynówkami jeździmy na paliwie z dość znacznym dodatkiem biokomponentów - tylko mało kto o tym wie