W moim przypadku wtyczka od modułu PDC ma kompletne obłożne pinów- czujniki przód i tył. Sprawdzając instalację czujników przód według schematu następne złącze to R374. To złącze, które odpowiada za łączenie wiązki tył z wiązką w komorze silnika znajduje się najgłębiej jak tylko się da pod deską rozdzielczą. Trochę trzeba rozłączył i odkręcić jak się chce do nie dostać.
Weryfikacja złącza i okazuje się że instalacja odpowiadająca za czujniki przód jest od strony kabiny oraz od strony komory silnika kompletna.
W komorze silnika nie ma kostki od czujników przy lampie.
Pytanie gdzie szukać tych przewodów w komorze silnika lub jak je odnaleźć ? Niby sprawa wydaje się prostsza, bo nie trzeba przetykać nowych kabli do komory silnika, tylko trzeba odnaleźć te, które już tam są.
Jak już większość miałem na wierzchu to od razu wymieniłem moduł z DJ na DK i zabrałem się za programowanie nowego modułu. W pliku MTC w folderze, ze swoim nr VIN zmieniłem konfigurację z RDPRAR (czujniki tył) na RDAVAR (czujniki przód i tył). Za pomocą CLIPa zrobiłem automatyczna konfigurację modułu 645 (UCH) oraz modułu 247 (licznik). Podczas autokonfiguracji pojawił się błąd typu:
CLIPa mam w wersji 190 a płyta z reprogiem wrzuciłem w wersji 181 i może dlatego.
Koniec końca proces został przerwany, ale w module pojawiły się czujniki przód. Przed tym zabiegiem ich nie było.
Myślałem, że pojawi się w liczniku opcja wyłączenia czujników z przodu do czasu ich podłączenia, ale się nie pojawia i z powodu błędu nie działa również tył.
Ktoś ma pomysł dlaczego nie mam opcji wyłączenia PDC przód w liczniku? W lagunie III mam PDC przód z fabryki i taką opcje posiadam. Teraz podczas ruszania i do 20km/h jak mają działać czujniki z przodu pojawia się komunikat skontroluj pomoc parkowania, powyżej 20km/h komunikat znika.