Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III czujnik pedału sprzęgła


raas
Zarejestrowani

op scenic3 16.dci 2011
objawy : niedawno zakupiony bez czujnika pedału sprzęgła (tego dolnego, górny jest i potencjometr również jest)
nie odpalał po wciśnięciu sprzęgła , jedynie na luzie i z hamulcem...
właśnie przyszedł pocztą czujnik - po założeniu dalej nie da się odpalić na sprzęgle :/

pytanie: czy muszę skasować błąd clipem ?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Z tego co kojarzę za odpalanie odpowiada górny czujnik i nie generuje żadnego błędu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
raas
Zarejestrowani

op
(12-06-2021, 11:15)siwusek216 napisał(a): Z tego co kojarzę za odpalanie odpowiada górny czujnik i nie generuje żadnego błędu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Hmm no to kiepsko.... muszę wyciągnąć ten drugi i pomierzyć go :/

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Miałem podobnie i o ile pamiętam to wyciągałem zielony czujnik, być może jest to dolny. Po przeczyszczeniu styków spokój od dwóch lat. Do odpalania służy czujnik odpowiadający za pełne wciśnięcie pedału sprzęgła. Ten który reaguje na częściowe wciśnięcie pedału wyłącza tempomat.

Odpowiedz
raas
Zarejestrowani

op
(12-06-2021, 19:45)andrzejwa napisał(a): Miałem podobnie i o ile pamiętam to wyciągałem zielony czujnik, być może jest to dolny. Po przeczyszczeniu styków spokój od dwóch lat. Do odpalania służy czujnik odpowiadający za pełne wciśnięcie pedału sprzęgła. Ten który reaguje na częściowe wciśnięcie pedału wyłącza tempomat.

Dzięki , zaraz go wyciągnę i zobaczę co z nim jest grane.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(12-06-2021, 13:39)raas napisał(a):
(12-06-2021, 11:15)siwusek216 napisał(a): Z tego co kojarzę za odpalanie odpowiada górny czujnik i nie generuje żadnego błędu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Hmm no to kiepsko.... muszę wyciągnąć ten drugi i pomierzyć go :/


U mnie pomogło dogięcie pinów wtyczki 2 pinowej czujniki po zmierzeniu były ok (2 i 4 pin), kolorów nie pamietam niestety zdjęć z galerii na tt nie otwarło.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
raas
Zarejestrowani

op Niestety ... wymontowałem oba czujniki i na wszelki wypadek przeczyściłem . Zmierzone miernikiem , działają super ale po zamontowaniu nadal muszę odpalać na biegu i z wciśniętym hamulcem Sad

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(14-06-2021, 18:05)raas napisał(a): Niestety ... wymontowałem oba czujniki i na wszelki wypadek przeczyściłem . Zmierzone miernikiem , działają super ale po zamontowaniu nadal muszę odpalać na biegu i z wciśniętym hamulcem Sad

Niestety, poprawność działania tych czujników (i pedału hamulca także) można określić jedynie zamontowanych w samochodzie, sprawdzając programem diagnostycznym zmiany stanów ich styków przy wciskaniu i puszczaniu pedału. Wszelkie prace z mierzeniem przejścia i czyszczeniem są na zasadzie "zadziała-albo-nie".
Bez sprawdzenia programowego nie określisz, zmian której pary którego czujnika system "nie widzi".
Dlatego u mnie leży sobie na regale używany pedał z anglika. Ostatnio przydał się potencjometr.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
raas
Zarejestrowani

op Czyli jednak bez clipa ni huhu Biggrin

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(14-06-2021, 18:05)raas napisał(a): działają super ale po zamontowaniu nadal muszę odpalać na biegu i z wciśniętym hamulcem
Raczej na luzie i z wciśniętym pedałem hamulca Biggrin . Do sprawdzenia czujników wystarczy elm 327 i pyclip. Możesz też wyłączyć programowo konieczność wciskania któregoś z pedałów, wystarczy włączony luz.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-06-2021, 19:53 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • raas




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości