cleo78
109
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 22-10-2019, 08:30
op
Witam
Od pewnego czasu pojawił się u mnie problem, występujący tylko po przejechaniu min. 30-50km (na krótszych dystansach nie występuje) z wydobywaniem się z centralnego-środkowego nawiewu w kabinie nieprzyjemnego zapachu podobnego do spalonej gumy lub świeżo kładzionego asfaltu. Zapach ten występuję w 90% przypadków dopiero po zatrzymaniu samochodu albo np. po zahamowaniu na światłach czy skrzyżowaniu. Podczas jazdy raczej nie występuje, chociaż raz zdarzyło się, że oprócz tego zapachu wydobył się lekki dym z nawiewu i to podczas jazdy.
Wstępnie wykluczyliśmy, że zapach ten dociera z przednich hamulców czy sprzęgła. Cały układ nawiewów i klimatyzacji działa poprawnie, a po podpięciu komputera nie pokazuje też żadnych błędów.
Co może być przyczyną i co najlepiej sprawdzić?
Z tego co już szukałam na forum, to powodów może być wiele, nadpalona lub przetopiona instalacja elektryczna, silnik wentylacji ew. rezystor lub inny element uszkodzony z nawiewów/klimatyzacji. Może też jakiś kabel wiszący i dotykający nagrzewnicy albo wyciek jakiegoś płynu lub oleju - krople spadające na nagrzewnicę powodują ten zapach... Była tez opcja, że coś się zaczepiło lub przykleiło do układu wydechowego - np. jakieś tworzywo sztuczne, które się topi i powoduje ten zapach, ale ta teoria też została już wykluczona.
Najdziwniejsze jest, że zapach czuć dopiero przy zatrzymaniu samochodu...
Z góry dziękuje za wasze opinie i pomoc!
•
gonas
9
0
1
12
SC III ph I
2011
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
Dankowice
gonas
Zarejestrowani
— 22-10-2019, 08:37
Miałem podobny problem w moim Seicento. Walnięta była uszczelka pod pokrywą zaworów. Olej kapał na rozgrzany kolektor wylotowy. W trakcie jazdy przedział silnik jest wentylowany przez powietrze. Kiedy się zatrzymasz brakuje przewietrzenia komory i stąd nieprzyjemny zapach w kabinie. Musisz dokładnie obejrzeć silnik i znaleźć powód wydostającego się oleju.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi gonas za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to gonas for this post
• cleo78
cleo78
109
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 22-10-2019, 09:46
op
Dziękuje za cenną wskazówkę, tyle że silnik ostatnio był dokładnie sprawdzany i oglądany z każdej strony, bo miał wymieniane wtryski i sprawdzane panewki - żadnego wycieku nie miał, a problem z tym zapachem był już też wcześniej.
•
cleo78
109
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 14-11-2019, 12:47
op
Problem z zapachem z środkowego nawiewu nadal pozostał - zauważyłam, że pojawia się tylko podczas zatrzymania lub zahamowania samochodu - np. na światłach - wtedy czuć wyraźnie ten zapach, ale też nie zawsze. Raz nawet z środkowego nawiewu wydobył się nawet lekki dym - ale zaraz zniknął.
Sprawdzony został i wykluczony problem z silniczkiem od nawiewu (sprawdzony - jest sprawny), a także rezystorem od wentylacji (wymieniony i nadal jest ten sam zapach). W tunelach nawiewu i dalej nie widać też żadnych wiszących kabli, które mogły by mieć nadpaloną izolację. Wewnątrz nie widać tech żadnych wycieków czy kapania na nagrzewnicę.
Ogólnie układ nawiewów i klimatyzacji działa poprawnie na każdym z ustawień.
Wykluczyliśmy też układ hamulcowy i sprzęgło, ponieważ zapach wydobywa się tylko z nawiewów na desce rozdzielczej, czyli nie powinien mieć żadnego powiązania z tymi układami.
Jedyną rzeczą, która mogła by to jeszcze powodować może być układ chłodzenia - chłodniczka w układzie nawiewu/klimatyzacji - ale do niej jest bardzo ciężki dostęp.
Czy macie jakieś inne sugestie albo pomysły - co jeszcze można sprawdzić, czy może być jakiś inny wyciek i gdzie, który powoduje ten nieprzyjemny zapach, co i gdzie mam jeszcze sprawdzić?
•
pio555
31,460
126
11204
3,059
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 14-11-2019, 12:56
Szmaciane podszybie w jakim stanie?
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
cleo78
109
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 15-11-2019, 08:14
op
Z tego co kilka miesięcy było oglądane to jest w bdb, nienaruszonym stanie, ale sprawdzę w weekend jeszcze raz.
Raczej to nie będzie to, zapach sugerowałby, że coś się pali... także byłby dym za każdym razem, ale dziękuje za wskazówkę.
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 15-11-2019, 12:18
A czy czasem ktośnie robił jakiegos czyszczenia kanałów wentylacyjnych srodkami marketowymi typu pianka? Byc moze srodek zostal przedawkowany i zacieklo na grzałki elektryczne ukladu wentylacji? i tam sie moze cos podtapia jak sie grzałki włączają... stad smrodek sie moze wydobywac wlasnie...
•
cleo78
109
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 18-11-2019, 09:17
op
(15-11-2019, 12:18)A2-eR11 napisał(a): A czy czasem ktośnie robił jakiegos czyszczenia kanałów wentylacyjnych srodkami marketowymi typu pianka? Byc moze srodek zostal przedawkowany i zacieklo na grzałki elektryczne ukladu wentylacji? i tam sie moze cos podtapia jak sie grzałki włączają... stad smrodek sie moze wydobywac wlasnie...
(18-11-2019, 09:17)cleo78 napisał(a): (15-11-2019, 12:18)A2-eR11 napisał(a): A czy czasem ktośnie robił jakiegos czyszczenia kanałów wentylacyjnych srodkami marketowymi typu pianka? Byc moze srodek zostal przedawkowany i zacieklo na grzałki elektryczne ukladu wentylacji? i tam sie moze cos podtapia jak sie grzałki włączają... stad smrodek sie moze wydobywac wlasnie...
Witam
Nic takiego nie było robione, a problem z zapachem mamy już od sierpnia - czyli min. 3 miesiące - zapach nadal notorycznie się pojawia i jego źródło jest bardzo ciężkie do zlokalizowania.
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-11-2019, 09:20 przez cleo78.)
•
paolo
4
0
0
0
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Lublin, Ipswich
paolo
Zarejestrowani
— 09-12-2019, 21:50
Czy ktoś może jeszcze coś doradzić? U mnie taki sam problem jak u cleo78!
Po jakichś 20-30 minutach zaczyna lekko śmierdzieć spalonym plastikiem z nawiewu, co ciekawe, czuć głównie jak się lekko przyhamuje lub zwolni. Później smród jakby zanika i więcej go nie czuć. w dodatku nie zawsze występuje Cała klima i ogrzewanie działa sprawnie i bez zarzutu.
Silnik był oglądany ze wszystkich stron i to raczej nie od niego idzie ten zapaszek.
Gdzieć znalazłem informację, że może chodzić o zapchany filtr kabinowy, który powoduje że się przegrzewa silniczek dmuchawy. Czy tłumaczyło by to problem?
PunkRock86 napisał 10-12-2019, 09:04:
Zgodnie z regulaminem forum :
pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.
Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2019, 09:04 przez PunkRock86.)
•
cleo78
109
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 10-12-2019, 08:22
op
Witam Paolo!
Mój elektryk zrobił jeszcze raz przegląd nawiewów i klimy i stawia, że będzie to zapach topiącej się osłony z tworzywa sztucznego jakiegoś kabelka elektrycznego, ale namierzenie gdzie on się znajduje wiąże się z rozebraniem całej deski rozdzielczej - bo jest tam bardzo ciężki dostęp... Kwestię zapchanych dolotów (np. przez fragmenty liści) odprowadzających powietrze przy podszybiu też już przerabialiśmy - tam jest to połączone z tunelem do filtra kabinowego.
Próbowałeś może dzwonić do jakiegoś ASO i podpytać skąd może pochodzić ten niepokojący zapach?
Pozdrawiam
•
|