Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III brak ogrzewania z prawej strony z klimą/bez


pgolda
Zarejestrowani

op Witam,
Proszę was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, braku ciepłego powietrza z prawej strony niezależnie czy z włączonym climatronikiem czy bez. Z Lewej strony jest ok, chociaż mam wrażenie że aż tak się auto nie nagrzewa bo na wskazaniu temperatury mam niepełne dwie kreski nawet po dobrym rozgrzaniu auta, chociaż nie wiem ile to jest w przeliczeniu na stopnie C. Jestem przed zmianą płynu w układzie chłodzącym, ponieważ na początku jesieni był zalany płynem z domieszką środku czyszczącego miałem zabrudzony zbiorniczek wyrównawczy po zakupie auta czego sam nie zauważyłem i mechanik spóścił płyn i zalał takim z domieszką żeby sprawdzić czy to nie większy problem.
W sumie to zacząłem pytać was o co innego czyli brak ciepłego powietrza z nawiewów po prawej stronie, ale fakt że wskazanie temperatury na wyświetlaczu również ostatnio mnie zaniepokoiło.

Dziękuje za sugestie od czego zacząć w celu znalezienia problemu , tym bardziej że brak ciepłego powietrza jest po stronie pasażera gdzie siedzi żonka więc - rozumiecie powagę sprawy :-)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

sprawdzić poziom płynu, odpowietrzyć układ, a później sprawdzić dopiero temperaturę grzania jak i nagrzewania

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Jak temperatura na wkaźniku nie podchodzi do połowy skali tak jak powinna, to winę najprawdopodobniej za taki stan ponosi uszkodzony i na stałe otwarty termostat.
Sprawdzić to można, bardzo łatwo, nacałkowicie zimnym silniku, odpalasz auto.
I czekasz aż się rozgrzeje, na tyle, żeby węże zaczęły robić się ciepłe.
Obiegi cieczy chłodzącej są dwa, mały i duży.
Mały zawsze krąży do okoła silnika a duży otwierany jest w momencie przekroczenia przez ciecz temperatury 89°C
W tym momencie duży obieg się otwiera i jest chłodzony dodatkowo przez chłodnicę.
I teraz, jak odpalisz zimny silnik i cienkie węże zaczną nagrzewać się a 2 grube węże będą zimne, i zaczną robić się ciepłe dopiero gdy cienkie będą gorące, to termostat najprawdopodobniej pracuje prawidłowo.
Ale gdy odpalisz zimny silnik a cienkie węże i grube zaczną nagrzewać się równocześnie, to znaczy, że termostat pozostaje na stałe otwarty i cały czas masz otwarty duży obieg, tym sposobem, temperatura na skaźniku nie podejdzie do połowy skali tak jak powinna a i temperatura nawiewanego powietrza nie będzie taka wysoka jak powinna.

Odpowiedz
pgolda
Zarejestrowani

op Witam koledzy,-

Dziękuje za podpowiedzi, raczej zastosuje się do podpowiedzi kolegi Matiego i zacznę a właściwie mechanik do którego wstawiam jutro auto od wymiany płynu i odpowietrzenia układu i dam znać co i jak, a jak to nie pomoże zasugeruje mu sprawdzenie według kolegi "warsztat pod chmurką".

Pozdro
Piotr

Odpowiedz
woker34a
Zarejestrowani

No i co coś ustaliles miałeś się podzielić  ja też tak mam  stawiam raczej na jakiś czujnik

Odpowiedz
pgolda
Zarejestrowani

op Witam,

Sorki, że dopiero odpisuje. Więc tak w moim przypadku wymiana termostatu, nie pomogła w problemie braku ogrzewania z prawej strony (niestety), tzn poprawiała się temperatura - auto szybciej się nagrzewa czuć w , że leci szybciej i cieplejsze powietrze i wskazanie temeratury dochodzi do pełnych dwóch kresek. Natomiast nadal mam problem z brakiem ogrzewania. Mechanik wspomniał coś o nagrzewnicy, że niby może być "zasyfiona" i trzeba by przepłukać układ - może to pomóc ale nie ma pewności. Na razie zrobiło się cieplej więc problem trochę odpuściłem, ale docelowo będe się musiał z tym uporać.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Filmik z YT pokazuje jak wyjąć nagrzewnicę i ile syfu z niej wyleciało. Samochód z 2013 r. https://www.youtube.com/watch?v=e0Zh7SvrDnY

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości