(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2020, 00:08 przez Faustus.)
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
SCENIC III Uszczelki przewodów paliwowych
op
Czy ktokolwiek wie czy można zmienić uszczelnienie przewodów paliwowych na filtrze paliwa? Fabryczne uszczelki chyba już nie trzymają bo po dłuższym postoju np. nocnym słychać, że paliwo się cofnęło - dłużej kręci z lekką zadyszką. Na ciepłym silniku albo po krótkim postoju (2-3 godz.) pali od razu. Niestety SCIII nie ma gruszki/pompki i nie ma jak sprawdzić czy to cofające się paliwo jest powodem porannych przypadłości.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2020, 00:08 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r. (07-03-2020, 00:08)Faustus napisał(a): Niestety SCIII nie ma gruszki/pompki i nie ma jak sprawdzić czy to cofające się paliwo jest powodem porannych przypadłości.Jest zasada, jak nie ma gruszki to jest pompa w zbiorniku. Nowsze modele 1,5 dci (niektóre 636) tak mają. Może w nowszych 1,6 zrobili podobnie? Posłuchaj czy coś brzęczy w zbiorniku.
op
W silniku 1.6 dCi nie ma gruszki. I tyle w temacie. A co z uszczelnieniem króćców węży paliwowych? Można do nich dostać uszczelki? A może trzeba się postarać o same króćce... I je wymienić.
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
Ostatnio wymieniałem to uszczelnienie. Dobrałem oringi w sklepie rolniczym. Króciec można rozebrać i wymienić oringi. Możesz też kupić króćce i z nich wymienić oringi, trochę większą inwestycja. Możesz też kupić króćce i do nich przewód paliwowy.
op
Dużo miałeś zabawy z rozbieraniem króćca? Jakiej wielkości oringi kupiłeś? Prawdopodobnie u mnie będą takie same jeśli puszka filtra jest blaszana.
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
w 1.6 dci jest pompa w baku i jeśli chcesz wykluczyć zapowietrzenie to po prostu poczekaj dłużej aż pompa nabije ciśnienie i jeśli odpalisz dobrze to znaczy że ono jest jeśli bez miana to trzeba szukać dalej.
Wymiana uszczelnień o-ring na szybko-złączkach przy filtrze paliwa jest banalnie prosta.
- wypinasz szybkozłączki z filtra - wypinasz szybkozłączkę od przewodu paliwowego - wyciągasz z gniazda przewodu paliwowego oringi (2 szt. na przewód) Najlepiej jak oringi będą miały wymiary z przedziału: - średnica wew. oringu: 9,7-9,9 - średnica gumy: 2,1-2,3 Na zdjęciu widać oryginalne uszczelnienia (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2020, 20:44 przez lekkir.)
jakie miałeś objawy uszkodzenia? Długie kręcenie po nocy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2020, 20:57 przez Neonixos666.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości