Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Usterka Tempomatu/Ogranicznika GRAND SCENIC III 1.9 dci 130


wojjtekk
Zarejestrowani

op Witam wszystkich zainteresowanych. Pacjent to Grand Scenic 3 1.9 dci 130KM
Niestety nie działa w nim Tempomat oraz Ogranicznik.
Po przełączeniu włącznika w odpowiednią pozycję Temp/Ogran. na wyświetlaczu pojawia się komunikat o usterce. SKONTROLUJ TEMPOMAT lub OGRANICZNIK.
Tak więc też uczyniłem...Podłączyłem CLIP'A i mam obecny błąd w tym kontekście. DTC 1525F3 - ZGODNOŚĆ INF. MULTIPL. DLA REG./OGR. PRĘD. (załączam screen z diagnostyki)
Zagłębiłem się bardziej w temat i niepokoją mnie dwa parametry ET791 i ET792 (załączam screen z diagnostyki) zaznaczone na załączonym screen'ie.
Szczerze mówiąc to nie wiem nawet teraz od czego zacząć? Jakieś bezpieczniki od tempomatu? Sam przełącznik włączający odpow. funkcję działa poprawnie (reaguje - wyświetla usterkę).
Przyciski na kierownicy także są okey (Sprawdzone w CLIP'IE)
 
Może miał ktoś podobną usterkę? Jakieś propozycje? Może zwrócić uwagę na coś jeszcze podczas diagnostyki CLIP'EM?
Dzięki za zainteresowanie się tematem

   
   

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Sprawdź, czy są rozpoznawane i czy widoczna jest zmiana stanu obu wyłączników w czujniku położenia pedału hamulca.
Jeśli istnieje taka możliwość - podmienić czujnik pedału hamulca (temat opisany niedawno dość szeroko).

Pytanie pomocnicze (ważne!): czy nie pojawił się na desce (choćby na moment) komunikat o błędzie elektroniki samochodu (electronic fault) ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-06-2018, 11:21 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Może przekroczona temperatura płynu nie zezwala na załączenie tempomatu.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(28-06-2018, 09:10)andrzejwa napisał(a): Może przekroczona temperatura płynu nie zezwala na załączenie tempomatu.

Nie ma takiej mozliwości.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
wojjtekk
Zarejestrowani

op Dzisiaj zmieniłem Czujnik temp. płynu na NOWY (ten od termostatu), podobno w bloku nie ma... Niestety to nie czujnik.
Na Clip'ie temperatura silnika i napięcie na nowym Czujniku nadal takie samo jak przed wymianą.
Nadal są obecne te same błędy...

Zimny silnik i od razu 118*C i oczywiście załącza wentylator (wcześniej zapomniałem wspomnieć)

Co robić? Jakiejś bezpieczniki od tego czujnika?

P.S NAWET NA CHWILĘ NIE POJAWIŁ SIĘ BŁĄD ELECTRONIC FAULT

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2018, 21:48 przez wojjtekk.)

Odpowiedz
Koti
Zarejestrowani

Witam, u mnie było podobnie z tym że wywaliło mi błąd " Skontroluj układ wtryskowy i skontroluj układ wydechowy " po czym jak chciałem załączyć tempomat to wyskakiwał błąd " Skontroluj regulator prędkości " ale go wyłączyłem to komunikat gasł. Z ogranicznikiem było identycznie. Pojechałem do serwisu i stwierdzili że do wymiany są świece żarowe a na moje pytanie o tempomat stwierdzili że to jest jeden system i będzie go blokował. Wymieniłem te świece i wszystko śmiga.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2019, 19:09 przez Koti.)

Odpowiedz
wojjtekk
Zarejestrowani

op Hmmm...Powiem tak, u mnie akurat świece są sprawne i w 100 % grzeją. CLIP pokazuje Obecne tylko dwa błędy w ster. Silnika, cały czas te same. Komunikaty na wyświetlaczu jak wyżej. Natomiast jeśli chodzi o włączanie / wyłączanie tempomoatu to również jest dokładnie tak samo jak u Ciebie.

Dodam także, że w między czasie wymieniłem DPF. Oryginalny i Pełny w Bardzo dobrym stanie, bo się okazało, że jest pusto...
Niestety to nie to jest przyczyną tych usterek.

Wydaje mi się, że jest to usterka bardziej elektroniczna. Co prawda przetrzepałem trochę wiązkę od komputera do czujników i nic niepokojącego nie znalazłem...

Odpowiedz
mateusz_wilk
Zarejestrowani

Witam, widzę, że post dość stary ale opisywałem swój problem w innym poście. Ogólnie zawiesiła się gruszka podciśnienia turbiny. Ów zawór otowrzył się na stałe i wywaliło taki błąd jak "skontroluj układ wtryskowy". Przy tym błędzie przez otwarty zawór auto straciło moc i również rozłączyło tempomat i ogranicznik. Pojawiły się info "skontroluj tempomat" czy tam regulator. Mechanik niestety musiał tego szukać bo komputery ogólnie przedstawiały błąd doładowania. Generalnie zawór wyczyszczony działa.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości