grzesiekSTW
6
0
0
0
SC III ph I
2012
SCENIC III
Stw
op
Cześć,
Poszukuje pomocy odnośnie kilku przypadków (problemów?) z związku z nowym nabytkiem (SC III 1.6 dci '12) Miałem już doświadczenia i nadal mam z francuskimi autami i wiem iż elektronika lubi w nich "żyć własnym życiem" Ale do rzeczy - od kiedy nabyłem auto na wyświetlaczu widnieje 2 komunikaty (błędy?):
1. Start&stop do kontroli - auto podpinane do komputera diagnostycznego podczas oględzin, nie wykazało żadnej usterki owego systemu, przypuszczenie padło na słaby akumulator (auto stało przez jakiś czas) Zaznaczę iż systemu S&S nie można wyłączyć przyciskiem z lewej strony, ale to chyba ma związek z owym komunikatem/usterką.
2. 1 pas tylny zapięty - komunikat widnieje po odpaleniu jak i podczas gaszenia auta, nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to iż wszystkie pasy są odpięte. Próbowałem różnych konfiguracji przepinania pasów w klamry, ale jedynie pojawiają się kolejno 2, 3 pasy zapięte itd. W związku z tym komputer również nie wykazał żadnego błędu.
3. Po kilku dniach użytkowania czujnik parkowania przód zaczął widzieć przeszkodę tuż po tym jak wbijam 1 bieg, mimo że owej nie ma (na wyświetlaczu pojawia się Uwaga! Przeszkoda)
Co do samego akumulatora, sprawdzony miernikiem "na szybko" pokazał na odpalonym aucie 14,9 i spadał. Chyba trochę za dużo? Odnośnie wyżej opisanych błędów - może ktoś miał podobne przypadki, zaradził im i zechce się podzielić doświadczeniem?;)
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2021, 07:03 przez grzesiekSTW.)
•
cyborg
117
1
56
90
SC IV ph I
2017
1.5 dCi 110KM 81kW (od 2015)
Radom
cyborg
Zarejestrowani
— 17-04-2021, 07:29
Co do pasa mam to samo. Tam jest bardzo delikatna wiązka do zapinki i robi się zwarcie. Wtedy pokazuje się zapięcie pasa ale poczekaj jeszcze troszkę to w czasie jazy wyskoczy komunikat o odpiętym pasie na czerwono i piskliwie. Czujnik parkowania musisz rozebrać i posprawdzać wtyki bo któryś musi być nieszczelny a mamy pogodę jaka mamy czyli deszcz i też dostaje impuls sygnał ( jak zwał ) że widzi przeszkodę, jak się zrobi sucho samo powinno ustąpić ale i tak bym sprawdził
Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
•
Wozny84
1,032
2
425
1,650
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 17-04-2021, 09:38
Odnośnie pasów miałem to samo i w rozwiązaniu tego problemu pomógł mi ten wątek: https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?u...source=app
Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka
•
pio555
31,348
125
11130
3,038
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 17-04-2021, 09:40
(17-04-2021, 07:02)grzesiekSTW napisał(a): 1. Start&stop do kontroli - auto podpinane do komputera diagnostycznego podczas oględzin, nie wykazało żadnej usterki owego systemu, przypuszczenie padło na słaby akumulator (auto stało przez jakiś czas) Zaznaczę iż systemu S&S nie można wyłączyć przyciskiem z lewej strony, ale to chyba ma związek z owym komunikatem/usterką. akumulator do wymiany
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 17-04-2021, 10:01
Jeżeli nie możesz wyłączyć S&S to może masz włożony zwykły akumulator.
Dioda świeci się na przycisku?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
andrzejwa
2,649
54
1289
323
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
andrzejwa
Zarejestrowani
Online
— 17-04-2021, 20:03
(17-04-2021, 07:02)grzesiekSTW napisał(a): Start&stop do kontroli - auto podpinane do komputera diagnostycznego podczas oględzin, nie wykazało żadnej usterki owego systemu Podejrzewam, że ktoś nieumiejętnie wyłączał system. Najprościej sprawdzić programem DDT4all co jest włączone a co wyłączone w module UPC.
•
grzesiekSTW
6
0
0
0
SC III ph I
2012
SCENIC III
Stw
op
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi;
(17-04-2021, 09:40)pio555 napisał(a): akumulator do wymiany
Jakieś poparcie tej tezy? Jeśli chodzi o sam akumulator, muszę przyznać, że odnalazłem na nim jeszcze naklejki Renault. Wydaje się być tam od nowości
(17-04-2021, 10:01)scrabi napisał(a): Dioda świeci się na przycisku?
Dioda nie świeci.
(17-04-2021, 20:03)andrzejwa napisał(a): Podejrzewam, że ktoś nieumiejętnie wyłączał system. Najprościej sprawdzić programem DDT4all co jest włączone a co wyłączone w module UPC.
Da się nieumiejętnie użyć przycisku On/Off? A propos ddt4all to jakiś program diagnostyczny dedykowany do Renault?
Co do tematu zapiętego pasa, przeglądnąłem tematy "naprawy" zapinki, ale trochę to druciarskie (rozgrzebywanie obudowy, lutowanie, sztukowanie kabli itd.) Nie ma jakiegoś prostszego rozwiązania?
Pojawiły się kolejne pytania:
1.Można jakoś ustawić światła DRL? (Do jazdy dziennej) Auto ma czujnik zmierzchu ale do póki owy nie nastąpi przyłapałem się na jeździe bez świateł (przyzwyczajenie do poprzedniego auta gdzie miałem ustawione DRL)
2.Mam wersje Bose z Navi Tomtom, te z kolei podobno nie obsługują kart SD wiekszych niż 8gb które nie łatwo dostać, microSD przez adapter przejdzie?
•
pio555
31,348
125
11130
3,038
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 20-04-2021, 19:35
(20-04-2021, 19:03)grzesiekSTW napisał(a): Jakieś poparcie tej tezy? a jakie niby tezy
akumulator powinien być AGM i z doświadczenia wiem ( a mam 2 auta S&S),ze po 5 latach zaczynają być problem mimo, że akumulator dobrze kręci
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Vapor
1,110
9
1353
1,330
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Sosnowiec
Vapor
Zarejestrowani
— 21-04-2021, 07:12
Co do świateł DRL:
1. Sprawdź, czy masz je włączone w menu licznika. Jeśli nie, to musisz je włączyć, zaznaczyć opcję Automatyczne Światła Dzienne.
2. Jeśli zaznaczysz tą opcję, to przekręcasz pokrętło od świateł na AUTO.
3. Po przekręceniu na AUTO, po odpaleniu silnika w dzień, zapalą się DRL. Jeśli czujnik wykryje ciemność, to automatycznie włączy światła mijania, a DRL przygasną i wtedy są jako pozycyjne.
4. DRL zapalą się też, jak ustawisz pokrętło na zero, ale wtedy, jak zrobi się ciemno, nie przełączy automatycznie na mijania.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2021, 07:34 przez Vapor.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Vapor za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Vapor for this post
• marecky
andrzejwa
2,649
54
1289
323
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
andrzejwa
Zarejestrowani
Online
— 21-04-2021, 08:12
(20-04-2021, 19:03)grzesiekSTW napisał(a): Da się nieumiejętnie użyć przycisku On/Off? A propos ddt4all to jakiś program diagnostyczny dedykowany do Renault? Miałem na myśli programowe wyłączenie a nie przycisk on/of. Jak piszesz to świeży nabytek i poprzedni właściciel mógł wyłączyć system S-S nie wyłączając komunikatu na tablicy.
DDT4all to program dla Renault którym można sprawdzać i modyfikować ustawienia w samochodzie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2021, 08:12 przez andrzejwa.)
•
|