Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Start&stop do kontroli, 1 pas tylny zapięty, czujniki parkowania - SCIII


grzesiekSTW
Zarejestrowani

op Cześć,

Poszukuje pomocy odnośnie kilku przypadków (problemów?) z związku z nowym nabytkiem (SC III 1.6 dci '12) Miałem już doświadczenia i nadal mam z francuskimi autami i wiem iż elektronika lubi w nich "żyć własnym życiem" Ale do rzeczy - od kiedy nabyłem auto na wyświetlaczu widnieje 2 komunikaty (błędy?):


1. Start&stop do kontroli - auto podpinane do komputera diagnostycznego podczas oględzin, nie wykazało żadnej usterki owego systemu, przypuszczenie padło na słaby akumulator (auto stało przez jakiś czas) Zaznaczę iż systemu S&S nie można wyłączyć przyciskiem z lewej strony, ale to chyba ma związek z owym komunikatem/usterką.
2. 1 pas tylny zapięty - komunikat widnieje po odpaleniu jak i podczas gaszenia auta, nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to iż wszystkie pasy są odpięte. Próbowałem różnych konfiguracji przepinania pasów w klamry, ale jedynie pojawiają się kolejno 2, 3 pasy zapięte itd. W związku z tym komputer również nie wykazał żadnego błędu.
3. Po kilku dniach użytkowania czujnik parkowania przód zaczął widzieć przeszkodę tuż po tym jak wbijam 1 bieg, mimo że owej nie ma (na wyświetlaczu pojawia się Uwaga! Przeszkoda)

Co do samego akumulatora, sprawdzony miernikiem "na szybko" pokazał na odpalonym aucie 14,9 i spadał. Chyba trochę za dużo? Odnośnie wyżej opisanych błędów - może ktoś miał podobne przypadki, zaradził im i zechce się podzielić doświadczeniem?;)

Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2021, 07:03 przez grzesiekSTW.)

Odpowiedz
cyborg
Zarejestrowani

Co do pasa mam to samo. Tam jest bardzo delikatna wiązka do zapinki i robi się zwarcie. Wtedy pokazuje się zapięcie pasa ale poczekaj jeszcze troszkę to w czasie jazy wyskoczy komunikat o odpiętym pasie na czerwono i piskliwie. Czujnik parkowania musisz rozebrać i posprawdzać wtyki bo któryś musi być nieszczelny a mamy pogodę jaka mamy czyli deszcz i też dostaje impuls sygnał ( jak zwał ) że widzi przeszkodę, jak się zrobi sucho samo powinno ustąpić ale i tak bym sprawdził

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Wozny84
Zarejestrowani

Odnośnie pasów miałem to samo i w rozwiązaniu tego problemu pomógł mi ten wątek: https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?u...source=app

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(17-04-2021, 07:02)grzesiekSTW napisał(a): 1. Start&stop do kontroli - auto podpinane do komputera diagnostycznego podczas oględzin, nie wykazało żadnej usterki owego systemu, przypuszczenie padło na słaby akumulator (auto stało przez jakiś czas) Zaznaczę iż systemu S&S nie można wyłączyć przyciskiem z lewej strony, ale to chyba ma związek z owym komunikatem/usterką.
akumulator do wymiany

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Jeżeli nie możesz wyłączyć S&S to może masz włożony zwykły akumulator.
Dioda świeci się na przycisku?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(17-04-2021, 07:02)grzesiekSTW napisał(a): Start&stop do kontroli - auto podpinane do komputera diagnostycznego podczas oględzin, nie wykazało żadnej usterki owego systemu
Podejrzewam, że ktoś nieumiejętnie wyłączał system. Najprościej sprawdzić programem DDT4all co jest włączone a co wyłączone w module UPC.

Odpowiedz
grzesiekSTW
Zarejestrowani

op Dziękuje wszystkim za odpowiedzi;

(17-04-2021, 09:40)pio555 napisał(a): akumulator do wymiany

Jakieś poparcie tej tezy? Jeśli chodzi o sam akumulator, muszę przyznać, że odnalazłem na nim jeszcze naklejki Renault. Wydaje się być tam od nowości

(17-04-2021, 10:01)scrabi napisał(a): Dioda świeci się na przycisku?

Dioda nie świeci.

(17-04-2021, 20:03)andrzejwa napisał(a): Podejrzewam, że ktoś nieumiejętnie wyłączał system. Najprościej sprawdzić programem DDT4all co jest włączone a co wyłączone w module UPC.

Da się nieumiejętnie użyć przycisku On/Off? A propos ddt4all to jakiś program diagnostyczny dedykowany do Renault?

Co do tematu zapiętego pasa, przeglądnąłem tematy "naprawy" zapinki, ale trochę to druciarskie (rozgrzebywanie obudowy, lutowanie, sztukowanie kabli itd.) Nie ma jakiegoś prostszego rozwiązania?

Pojawiły się kolejne pytania:
1.Można jakoś ustawić światła DRL? (Do jazdy dziennej) Auto ma czujnik zmierzchu ale do póki owy nie nastąpi przyłapałem się na jeździe bez świateł (przyzwyczajenie do poprzedniego auta gdzie miałem ustawione DRL)
2.Mam wersje Bose z Navi Tomtom, te z kolei podobno nie obsługują kart SD wiekszych niż 8gb które nie łatwo dostać, microSD przez adapter przejdzie?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(20-04-2021, 19:03)grzesiekSTW napisał(a): Jakieś poparcie tej tezy?
a jakie niby tezy
akumulator powinien być AGM i z doświadczenia wiem ( a mam 2 auta S&S),ze po 5 latach zaczynają być problem mimo, że akumulator dobrze kręci

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

Co do świateł DRL:
1. Sprawdź, czy masz je włączone w menu licznika. Jeśli nie, to musisz je włączyć, zaznaczyć opcję Automatyczne Światła Dzienne.
2. Jeśli zaznaczysz tą opcję, to przekręcasz pokrętło od świateł na AUTO.
3. Po przekręceniu na AUTO, po odpaleniu silnika w dzień, zapalą się DRL. Jeśli czujnik wykryje ciemność, to automatycznie włączy światła mijania, a DRL przygasną i wtedy są jako pozycyjne.
4. DRL zapalą się też, jak ustawisz pokrętło na zero, ale wtedy, jak zrobi się ciemno, nie przełączy automatycznie na mijania.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2021, 07:34 przez Vapor.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Vapor za ten post post:
  • marecky
andrzejwa
Zarejestrowani

(20-04-2021, 19:03)grzesiekSTW napisał(a): Da się nieumiejętnie użyć przycisku On/Off? A propos ddt4all to jakiś program diagnostyczny dedykowany do Renault?
Miałem na myśli programowe wyłączenie a nie przycisk on/of. Jak piszesz to świeży nabytek i poprzedni właściciel mógł wyłączyć system S-S nie wyłączając komunikatu na tablicy.
DDT4all to program dla Renault którym można sprawdzać i modyfikować ustawienia w samochodzie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2021, 08:12 przez andrzejwa.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości