Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Sprawdź... dopadło i mnie :(.


Mati
Zarejestrowani

A jak szybko się zagrzał po wymianie? Widzisz różnice? Czy jest podobnie jak było?
Ale widać jakby filtr się oczyścił ładnie.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

op Zagrzewa się szybciej, jadąc do pracy przy 0 stponi i starym termostacie wskaźnik temperatury ani drgnął, po wymianie - 3 stopnie, ta sama droga pod pracą świecą się już dwa segmenty na wskaźniku.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:
  • Mati
Mati
Zarejestrowani

Czyli jest ok, a widzę jak ludzie pytają w internecie to każdy odpowiada ten silnik tak ma. Chodzi o słabo grzejący się, może i jest troszkę wolniej ale przy sprawnym termostacie nie ma tragedii.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(21-12-2021, 12:21)TomaszB napisał(a): Wymieniłem dzisiaj termostat wraz z obudową i okazało się, że na obudowie jest kruciec do którego nic nie jest podłączone, prośba do posiadaczy 1.5 dCi 110 KM aby sprawdzili czy u was ten króciec też jest wolny.
To jest zawór sterowany podciśnieniem i w niektórych silnikach służył do odcinania dopływu płynu do nagrzewnicy w kabinie. W sumie latem przydatna rzecz.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • TomaszB
scrabi
Zarejestrowani

Czyli termostat, który pasuje do różnych modeli, w różnych autach, o różnym doposażeniu...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

U mnie max było ponad 21g w dpf a ciśnienie różnicowe dpf było na wolnych obrotach ok 17.
Pierwsze foto po załączeniu wypalania, opisane wyżej przez Andrzeja opisy torque włącznik i zezwolenie regeneracji w silnikach 1.5 od roku.... się nie aktywują.
[Obrazek: 665c61b3d0a67ac1693575fbc631f2fe.jpg]

Po wyłączeniu grzałek...


[Obrazek: 86cdb860ef61a6d4b4fed409feb81cac.jpg]

A tu już filtr czyściutki...

Jak widać ciśnienie różnicowe również spadło. [Obrazek: 96e3f791d969f81de3eac803d3a50191.jpg]

Całość operacji wypalania trwała ok 9min
A może by tak wymyślę jakiś wskaźnik / kontrolkę która by wskazywała kiedy wypalanie jest włączone.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2022, 01:18 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Wyrzuć z ekranu te wskaźniki które nie działają. Masz DPF bez piątego wtryskiwacza i trudniej o kontrolkę która by w 100 % pokazywała rozpoczęcie wypalania. Podłącz przez rezystor diodkę do jednej z czterech grzałek nurkowych. Jak zaświeci się podczas jazdy na gorącym silniku to znaczy, że rozpoczyna się wypalanie. To samo co aktywna grzałka 1, 2, 3 na ekranie torque.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Mati
Mati
Zarejestrowani

Temat muszę zagłębić z tą diodą
Tak ekran będę sprzątał, zmieniał, co mogę dołożyć a co mogę wywalić. Niektóre nie działają ale sporo tych pid od Ciebie działa.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2022, 09:56 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości