pablito1980
25
0
2
14
SC III ph II
2013
1.6 16v 110KM, 2012-2013
Kluczbork
op
Cześć. Mam następujący problem, z błędem DTC001071(DF080). Wracając sobie z pracy nagle wyskoczyła mi informaja: Skontroluj układ wydechowy i zaświecił się pomarańczowy klucz serwisowy i check engine. Auto jechało bez żadnych zmian, nic nie trzęsło ani nie poszarpywało. Dojechałem do domu, podpiąłem do PyClipa i zczytałem błąd jak powyżej.Zrzuty w załącznikach.Szukałem po różnych forach, ale nie znalazłem rozwiązania problemu. Obecnie błąd jest jako zapamiętany i od 100km nie wystąpił. Patrząc na kontekst błędu to nie pracuje koło KZFR, choć nie wdaje żadnych odgłosów czy na zimnym, czy ciepłym silniku. Od czego zacząć, bo u mnie mechanicy wymienią mi pół silnika zanim trafią z diagnozą. Może ktoś miał taki przypadek. Rozrząd wymieniony z KZFR w styczniu 2020, przy przebiegu 104 tkm, kolejny rozrząd bez KZFR grudzień 2021, przy przebiegu 175 tkm. Obecny przebieg 232 tkm, silnik K4M 858- 2013 r.
Załączone pliki
Miniatury
•
wojteks
2,854
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 23-09-2024, 06:07
Skasuj błąd, czekaj na ponowne wystąpienie. KZFR będzie zapewne do wymiany przy najbliższym rozrządzie.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• pablito1980
pablito1980
25
0
2
14
SC III ph II
2013
1.6 16v 110KM, 2012-2013
Kluczbork
op
Planowałem póki nie terkocze koło, dobić do 70 tyś na rozrządzie, ale będę musiał przyspieszyć plany. W My Renault, sprawdziłem ceny wymiany rorządu z tym, że bez koła bo jego w ofercie nie było. Koszt 5,5 tyś? Trzeba szukać kumatego warsztatu, co to dobrze ustawi. Mam jeszcze podejrzenie na elektrozawór ZFR, bo to on chyba steruje kołem, a nie wiem czy był kiedykolwiek wymieniany.Tym bardziej, że kąt wyprzedzenia zapłonu waha się w przedziale 2-9 stopni, a powinno być od -1 do +2,3 stopnie.
•
wojteks
2,854
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 23-09-2024, 08:41
(23-09-2024, 08:37)pablito1980 napisał(a): Koszt 5,5 tyś? W ASO to całkiem prawdopodobne jednak 1.6 16V to dość popularny silnik, wiele warsztatów powinno to umieć zrobić dobrze.
•
pablito1980
25
0
2
14
SC III ph II
2013
1.6 16v 110KM, 2012-2013
Kluczbork
op
Uwierz mi ale z tymi warsztatami jest różnie. Jeden mechanik wymieniając termostat zrzucił odpowietrznik na dół i tak prawdopodobnie załatwiłem skrzynię, bo dostała się woda. Drugi warsztat zmieniając skrzynię, wlał do manualna olej do ATF. Trzeci warsztat gdy strzelało mi coś przy szybkim ruszaniu na skręconych kołach, orzekł że półoś do wymiany- 800 zł, strzela dalej może troszkę mniej. Więc z rorządem też mam obawy
•
wojteks
2,854
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 23-09-2024, 09:39
(23-09-2024, 08:59)pablito1980 napisał(a): Więc z rorządem też mam obawy Skoro masz takich fachowców w okolicy to faktyczne ASO jawi się jako bezpieczne rozwiązanie.
•
user64
645
6
232
618
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 23-09-2024, 15:17
Czasami warto pojechać gdzieś dalej do warsztatu. Fakt, jestem z łodzi i tu warsztatów "jak mrufkof", ale jadę i tak na drugi koniec miasta. W km to może niedaleko, ale czasowo to jakieś 80 minut w jedną stronę. Po prostu i tak mi się to opłaca, bo nie wracam do rzeczy z jaką tam pojechałem.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi user64 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to user64 for this post
• pablito1980
pablito1980
25
0
2
14
SC III ph II
2013
1.6 16v 110KM, 2012-2013
Kluczbork
op
Wracając do tematu, to dzisiaj skanując PyClipem, pojawił się nowy błąd DTC001009(DEF80) Obwód regulacji faz rozrządu 1 def. - podzespół w złym stanie. Mam podejrzenie,że chodzi jednak o elektrozawór ZFR. Bo samo koło to chyba by terkotało, gdyby było coś z nim nie tak. Kupię elektrozawór i zobaczymy, co to da. I tak planowałem go wymienić.
Załączone pliki
Miniatury
•
|