Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Silnik 1,5 dci remont czy wymiana na inny ?


bbobo
Zarejestrowani

op Witam, tak jak wspominałem w poście powitalnym z Wami na tym forum mój scenic niestety łyka oszałamiające ilości oleju. Cała reszta w tym samochodzie jest ok... ryzyko wliczone w cenę to tak w woli wyjaśnienia co do wyboru i zakupu właśnie tego samochodu. Nieważne...

Was chciałbym zapytać czyt. poznać Wasze zdanie na kilka tematów:

Pyt 1.
Remontować czy kupić inny silnik?

Pyt 2.
Warsztaty godne polecenia w kwestii remontu 1,5dci ?

Pyt 3.
Kupno silnika pewne źródła , sprawdzone z gwarancją. Znacie takie ?

To narazie tyle, jeśli kogoś jest w stanie pomoc z góry dziękuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

dlaczego uważasz ,że silnik do remontu lub wymiany?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

bo pisze że mu żre olej jak opętany? Thumbup skoro nie ma wycieku to raczej olej nie przenosi sie do innego wymiaru/alternatywnej rzeczywistosci ?
PRZEMO napisał 27-11-2017, 21:46:
Ortografia !!!!!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2017, 21:46 przez PRZEMO.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

tzn ile? i jaki przebieg?silnika co z turbiną? jaki olej? czy dymi a jak tak to na jaki kolor?
bo na razie to nic nie wiemy oprócz tego ,że kolega szuka silnika
do remontu lub wymiany droga daleka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2017, 21:54 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
bbobo
Zarejestrowani

op Panowie trochę nie rozumie nad czym tu dumać ale ok.. 
Jak dla mnie wyjścia są tylko dwa o których już pisałem wymiana/remont

Silnik bierze ok 1,5-2 l na 300km wiec cóż trochę za dużo ? 
przebieg 260 tys km 
Turbo tez pewnie do ***** , lekko zaoliwiony dolot od strony zimnej turbiny

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Zarówno remont jak i wymiana mają swoje plusy !!!

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Wymieniałem silnik, niby kupiony tanio a wszystko wokół wyszło i tak niebotycznie drogo. Niby wymieniasz na inny ale od razu rozrząd, płyny, wszystkie filtry, a to pouszczelniać od razu na wale, a to bym panewki obejrzał na wszelki wypadek (choć w tych silnikach potrzeby wielkiej nie ma). Pasuje od razu poduszki powymieniać wokół silnika, bo spowrotem nigdy Ci się tak nie złoży na starych żeby nie wibrował. Robią się z tego zaskakujące kwoty.

To bardzo niski przebieg na ten silnik i zadziwiające objawy. Ja bym zweryfikował przyczynę zanim bym się wepchnął w takie koszty. Do rewizji na pewno turbo i międzyczasie pomiar kompresji z próbą olejową. To Ci podpowie czy warto się pchać w remont.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
bbobo
Zarejestrowani

op A jak taką rewizję turbiny wykonać ?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bbobo za ten post post:
  • keszelka
pio555
Junior Administratorzy

Jeśli przebieg prawdziwy w co wątpię.....
Ja bym od turbiny zaczął

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości