mar_ko
9
0
0
0
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Gostyń
mar_ko
Zarejestrowani
— 28-01-2019, 11:46
op
Dzień dobry.
Na razie jeżdżę Scenikiem II 1.6 16V z 2008r, ale uznałem, że nadszedł czas na wymianę.
Myślałem o róznych autach, ale najprawdopodobniej pozostanę wierny marce i kupię Scenika III.
Myślałem o wydaniu jakichś 40tys (max 43).
Nie wiem tylko jaki silnik wziąć pod uwagę.
Na stronie http://motobenzyna.pl/samochody/373-renault-scenic.html
podają, że dostępne są 1.2 16V TCe H5Ft (wersje od 110 KM, 115 KM i 130 KM) i 1.4 16V TCe H4Jt (130 KM).
Niestety, obie oznaczone są jako "niezalecane do instalacji LPG" - a biorę pod uwagę taką możliwość.
Poza tym przy 1.2 Tce jako lista wad widnieje: - wysoki koszt serwisu
- awarie turbosprężarki
- awarie intercoolera
- awarie cewki zapłonowej
Jak to jest w praktyce z tymi silnikami?
Ktoś ma, może coś powiedzieć?
Zauważyłem, że Scenika z 1.4 TCe właściwie nie ma w sprzedaży.
Jak jest z dynamiką tych silników? Mój 1.6. 16V z 2008 jest właściwie niezawodny, ale wyprzedzanie czy jazda pod górę z obciążeniem to dla niego wysiłek i wyraźnie czuć, że brak mu "kopa".
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2019, 11:47 przez mar_ko.)
•
pio555
31,525
126
11258
3,071
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 28-01-2019, 12:00
ogólnie Pb w SC III sa wszystkie niefajne
najbezpieczniej kupić 1,6 16V czyli taki jak masz
jest to muł ale da się jeździć i można gazować bez obaw
(28-01-2019, 11:46)mar_ko napisał(a): Zauważyłem, że Scenika z 1.4 TCe właściwie nie ma w sprzedaży. jest dosyć sporo
silnik ogólnie jest fajny ale trapią go awarie które są bardzo kosztowne-łącznie z wymianą silnika w niektórych egzemplarzach
(obrócona panewka,pękające tuleje,awarie UPG)
1,2 TCe jest bardzo mało w PL
są dostępne głównie na zachodzie ale większość sprzedawana z problemami z silnikiem
Ja w październiku stałem przed dylematem ale w M III
po głębokim zastanowieniu nie chciałem ryzykować i kupiłem 1.6 dci
w/g mnie zakup diesla jest mniejszym ryzykiem niż tych benzyn
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
mar_ko
9
0
0
0
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Gostyń
mar_ko
Zarejestrowani
— 28-01-2019, 12:40
op
(28-01-2019, 12:00)pio555 napisał(a): jest dosyć sporo Najmłodszy jaki widziałem był z 2013. Szukam raczej 2014/15.
Coś jak ten (nie mówię o tym konkretnym egzemplarzu, ale o wersji silnika)
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-sc...05bc8a37de
Diesla nie chcę - jednego miałem i co się z EGR-em naużerałem, to moje. Wiem, że dzisiejsze diesle są inne, ale ja jeżdżę mało - akurat tyle, żeby zapchać DPFa.
Myślałem jeszcze o Kii Sportage, ale najpopularniejsza 1.6 GDI jest mułowata wg opinii użytkowników, a lepsze wersje silnikowe są dużo droższe.
Podoba mi się też Opel Mokka 1.4 Turbo, ale ma mniejszy bagażnik od Scenika.
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
jeśli już nastawiłeś się na benzynę, to do wyboru masz 4 silniki
1,2 - wydaje mi się , że byłby on dobry w Clio, a nie w Scenicu
1,4 - poczytaj na forum jakie są problemy z tym silnikiem, może i fajnie jeździ jak turbo zadziała, ale koszty napraw.....ten EGR to jest pikuś
1,6 - masz i znasz, w ScIII niewiele się zmieniło, najmniej awaryjny z całej stawki, a na forum jest taki co zrobił 800 tyś km
2,0 - parowany tylko z CVT, informacji na forum niewiele
•
FanRenault89
1,634
4
384
180
INNY
2010
2.0 dCi FAP 160KM, 2009-2011
Poznań/Wielkopolska
•
TomaszB
11,681
38
3272
1,750
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 28-01-2019, 14:12
2014/15 już nie było 1.4 Tce
Bycie starszym ma swoje wady i zalety - nie widzisz liter z bliska, ale poznajesz idiotów z daleka...
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to TomaszB for this post
• Emil Nosek
mar_ko
9
0
0
0
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Gostyń
mar_ko
Zarejestrowani
— 28-01-2019, 17:06
op
(28-01-2019, 14:12)TomaszB napisał(a): 2014/15 już nie było 1.4 Tce
A jeśli odrzucę możliwość założenia LPG, to dostępne 1.2 Tce mają przyzwoite osiągi?
•
pio555
31,525
126
11258
3,071
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 28-01-2019, 17:19
Tylko 130 KM bo 115 jest za słaba
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
TomaszB
11,681
38
3272
1,750
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 28-01-2019, 18:04
Jak się uprzesz to do 1.2 gaz też założysz, tanio nie będzie i nie będzie to jazda 100 % na gazie ale się da. Co do dynamiki, to dla mnie jazda 130 KM jest ok, nie wiem tylko jak ze spalaniem przy dynamicznej jeździe.
Bycie starszym ma swoje wady i zalety - nie widzisz liter z bliska, ale poznajesz idiotów z daleka...
•
Marek Grzyb
135
1
27
20
SC III ph II
2012
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
Rydułtowy
1,4 TCe daje sie bez problemu zagazowac, poniowaz w nim wystepuje jeszcze posredni wtrysk paliwa.
•
|