Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Rozrząd 1.4tce


Jozin
op Witajcie 1.4tce ma rozrząd na łańcuchu czyli tam nic się nie wymienia ? czy jest coś co np. po zakupie auta wymienić z osprzętu ?

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Jeśli łańcuch wyciągnie się ponad możliwości napinacza, to trzeba wymienić.
Absolutnie nikt ci nie zagwarantuje, że na 300 000 km resursu nie będziesz musiał tego zrobić, zwłaszcza w przypadku zakupu używanego auta.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Trzeba pamiętać że łańcuchy również się zużywają. A zużyty łańcuch i koło zębate w pewnych warunkach też teoretycznie może przeskoczyć- zwłaszcza przy dużych prędkościach obrotowych.

_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2017, 14:36 przez Trodor.)

Odpowiedz
Jozin
op Rozumiem, że mechanik będzie w stanie ocenić czy coś się dzieje ?

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

Jak bedzie grzechotac na zimnym po odpaleniu tak jak tsi to wiedz ze cos sie dzieje. A jak bedzie pracowac jak traktor to juz troche pozno jest. Ja wymienialem rozrzad przy okazji upg i jak mi powiedziano lancuch zle nie wygladal bylo minimalne wyciagniecie ale proporcjonalne do przebiegu. 300 tys ten lancuch nie wytrzyma ale 200 spokojnie powinien oblatac. Ogolnie rozrzad jest tu dobrze zaprojektowany nie to co w TSI

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Problem w tym, że mi TSI nie grzechotał na zimno, od razu przeszedł do trkatorka i zmielił wariator.
I rozrząd w tym TSI był ok, prócz łańcucha słabej jakości.

300 kkm to nie żywotność łańcucha, tylko resurs silnika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2017, 09:04 przez funkoval.)

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

No ok ale w TSI wadliwe były: łancuch i napinacz czyli najwazniejsze welementy w rozrzadzie O_o (łancuchowym). Koła zębate były ok i nie wycierały się jak w 2.0 TDI na pocz. produkcji. Od siebie jeszcze dodam, że w zeszłą zimę nawet jak były 25 minusowe mrozy silnik odpalał i nic nie terkotało od momentu zapalenia poprostu pracował tak jak nagrzany silnik. Najwidoczeniej na napinaczu nie zaoszędzili (i dobrze).

Odpowiedz
steve81
Zarejestrowani

jak rozrząd nie dzwoni to jest ok
pilnować należy aby olej był czysty a w silniku nie było nagarów.. u mnie jak auto przejechało od niemca to po wymianie oleju (nie było płukanki) nowy olej rozpuścił nagar i ten zatkał w filtrze zaworek co z koleji spowodowało ze olej z magistrali się cofał i przy odpaleniu silnik grzechotał rozrządem... to miało negatywny wpływ na koła zębate..

wiec pilnować oleju, zmieniać często i jak silnik nie wywala błędów w stylu  brak synchronizacji rozrządu z wałem korbowym, przy przyspieszaniu nic nie grzechocze, na rozruchu jest cicho - to jeździć Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości