SCENIC III Renault Scenic III 1.5 Dci komunikat skontroluj układ wtryskowy
Zrobiłeś tą usterkę? Mój kolega miał w trzech scenicach takie błędy jest na to prosty sposób
Niech zgadne zmienić samochód...
Meganka była na kompie w warsztacie.Facet objezdzał auto z połączonym komputerem,sprawdzał parametry silnika,pokasował błędy ,niby wszystko sprawne wtryski ok,czujniki dpf ok,wypalanie sadzy-wypala,bo widział na kompie że ubywa sadzy. Błąd o sprawdzeniu układu wtryskowego to niby jest taki standard jaki wyrzuca komputer w Renault,a niedomagać może całkiem co innego. Narazie jestem na etapie-jeździć,obserwować i jak wyrzuci znowu jakikolwiek błąd to odrazu do niego,bo chce sprawdzić clipem wtedy parametry silnika. Mija drugi tydzień i narazie spokój,żadnych błędów. Mechanior na tyle w porządku,że póki co nie wziął ode mnie żadnych pieniędzy?. Niepokoi mnie czy dziurka na rurze dolotowej intercoolera może powodować takie objawy/błędy jak opisałem w poście. Właśnie w tym miejscu,na wypukleniu rury,gdzie przychodzi metalowa opaska mam malutkie pęknięcie,ale widzę że jakby się powiększa. Doraźnie okleiłeł to miejsce taśmą izolacyjną,ale widzę że zaczyna przedmuchiwać tą taśmę i pocić się w tym miejscu. Pewnie temperatura robi swoje. Najistotniejsze pytanie,czy to pęknięcie ,może wyrzucać błąd Skontroluj układ wtryskowy i później całą resztę błędów łącznie z STOP-MOZLIWA AWARIA SILNIKA. Według mechanika,to ze trochę się tam poci to normalne.Ale uważam że nie do końca bo za dużo tam "mokrego,oleistego" nalotu. Nigdy tak nie miałem,a często zaglądam pod maskę? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2020, 11:43 przez twinsiak79.) (25-08-2020, 11:37)twinsiak79 napisał(a): Błąd o sprawdzeniu układu wtryskowego to niby jest taki standard jaki wyrzuca komputer w Renault,a niedomagać może całkiem co innego.1. Tak, błąd jest w pewnym sensie "uniwersalny", sygnalizuje w zasadzie większość problemów mających wpływ na skład mieszanki paliwowo-powietrznej oraz na skład spalin. Od lejącego wtryskiwacza, przez nieszczelność w układzie dolotowym, po zatkany kolektor dolotowy.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Mój znajomy miał 3 sceniki i w każdym miał ten błąd skontroluj układ wtrysku, we wszystkich przypadkach padała pompka (gruszka) która jest na przewodach paliwowych pod maską gumowa w której jest zaworek zwrotny po wymianie tych pompek błędy same gasły. Koszt kilkadziesiąt zł.
(27-08-2020, 16:51)wirazyk007@wp.pl napisał(a): Mój znajomy miał 3 sceniki i w każdym miał ten błąd skontroluj układ wtrysku, we wszystkich przypadkach padała pompka (gruszka) która jest na przewodach paliwowych pod maską gumowa w której jest zaworek zwrotny po wymianie tych pompek błędy same gasły. Koszt kilkadziesiąt zł. Jedna drobna uwaga: W kangoo pękła mi ta gruszka, przez tydzień jeździliśmy bez niej ( po prostu została wycięta i przewody połączone) - żadnych błędów nie było, samochód jeździł jak zawsze.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 (27-08-2020, 17:35)ko-ma napisał(a): W kangoo pękła mi ta gruszka, przez tydzień jeździliśmy bez niej ( po prostu została wycięta i przewody połączone) - żadnych błędów nie było, samochód jeździł jak zawsze.Prawidłowo, gruszka jest montowana tylko po to by przy wymianie filtra podpompować paliwo. Później to już stwarza same problemy poprzez zawieszanie lub zapychanie zaworków powodując niedrożność przewodu zasilającego. W poprzednim SC II też ją wywaliłem i zamierzam to zrobić w obecnym SC III. (27-08-2020, 17:35)ko-ma napisał(a):(27-08-2020, 16:51)wirazyk007@wp.pl napisał(a): Mój znajomy miał 3 sceniki i w każdym miał ten błąd skontroluj układ wtrysku, we wszystkich przypadkach padała pompka (gruszka) która jest na przewodach paliwowych pod maską gumowa w której jest zaworek zwrotny po wymianie tych pompek błędy same gasły. Koszt kilkadziesiąt zł.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 (28-08-2020, 08:46)polaq napisał(a): Pompka się przydaje w momencie wymiany filtra paliwowego. O tym nie pisaliśmy, pomijając jako oczywiste usunięcie widocznych nieszczelności i objawów zapowietrzania się (powietrze w przewodach).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
W pompce jest zaworek zwrotny jeżeli on nie trzyma to będą takie błędy z powodu powietrza w przewodach
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2020, 19:57 przez wirazyk007@wp.pl.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości