Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Przełącznik zespolony


entertijn
Zarejestrowani

op Mam pewien problem, który rozpoczął się wraz z przyjściem "poważniejszej zimy". Przy mrozie -15 po odpaleniu zauważyłem, że są zapalone światła mijania pomimo manetki ustawionej na "0". Po ruszeniu okazało się że przełącznik zespolony nie działa. Jako że nie było czasu pojechałem jakoś dalej, a na najbliższych światłach zgasiłem i odpaliłem auto i wszystko wróciło do normy.

Problem powrócił kilka dni później, nauczony wcześniejszym doświadczeniem kilkukrotnie gasiłem i odpalałem auto i jakoś "zaskoczyło".
Kolejnym razem odpalanie nie pomogło i znowu nie działało. Później problemu praktycznie nie było aż do dzisiaj....

Tym razem odpalałem parę razy, nie chciało załapać, a że było już późno i byłem już ostro wk******* postanowiłem ruszyć i wtedy samo załapało.

I teraz dochodzimy do sedna, gdzie szukać problemu? Widać przełącznik działa, tylko różnie. Dodam, że poprzedni właściciel miał problem z zatkanym odpływem i wodą na wycieraczce, ale zostało to naprawione. Podobnie w działa mi w tym aucie kamera cofania (oryginalna) tzn. raz widać obraz a raz nie. Czy może to być kostka pod fotelem? Czy oba problemy są niepowiązane i jest to kostka od przełącznika zespolonego?
Na pewno winą jest podwyższona wilgoć, ale tego nie uniknę zimą.

Od czego zacząć?

Odpowiedz
zuzuman
Zarejestrowani

Sprawdz sterownik USM (przy aku). Moze ci tam zwarcie sie zrobilo

Odpowiedz
entertijn
Zarejestrowani

op Ale czy po takim zwarciu nie powinno być "stałej" awarii? Ponieważ teraz znowu działa normalnie.

Jak tak się teraz zastanawiam to ta usterka występuje tylko po nocy. Później w ciągu dnia jest ok.
Przed chwilą odwoziłem córkę i było ok.

Odpowiedz
zuzuman
Zarejestrowani

Ja mialem kiedys tak, ze w zime nie moglem wylaczyc wycieraczek - wina temu byla dziwna korozja na zlaczach.
Jak auto pracuje, metal sie nagrzewa, przewody tez - mikro-nano deformacja etc.

Jezeli ci dziala manetka na 100% -> przewody -> pozniej idzie BCU -> przewody -> pozniej USM -> przewody -> swiatla.
Niech mnie ktos poprawi, jezeli pisze bzdury Thumbup

Jezeli masz uwalone przewody od USM do swiatel, to raczej swiecila by kazda strona troche inaczej, lub swiecila tylko jedna strona lub przod/tyl + wywalilo by bezpieczniki. BCU -> USM - to by mrogalo na zegarach ci, ze wlaczasz/wylaczsz swiatla.

IMHO - i tak bym sprawdzil na poczatek pokretlo do swiatel na kierownicy, zeby na 101% byc pewnym, ze to nie tam jest problem. Bo zawsze psuje sie to, co jest ruchome. Uzyc jakis spraj czyszczenia instalacji elektrycznej (np. LIQUI MOLY), pozniej przewod od kierownicy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości