op
Zaczęło się ochładzać i zauważyłem, że Scenic 1.6 16V zaczął dłużej kręcić przy odpalaniu na zimnym po dłuższym postoju i jak już wskakuje na obroty to z lekkim trudem. Wyczyściłem elektrozawór olejowy (był dosyć czysty). Dobrałem się do czujnika położenia wału i też go wyczyściłem (mocno zasyfiony). Przy okazji oględzin zauważyłem, że pojawił się olej w zbiorniczku płynu. Nie zmieszał się w kremową maź tylko odseparowany pływa na powierzchni. Nie ma go dużo powiedzmy że z 5ml. Korek od oleju bez najmniejszego znaku płynu chłodzącego i tak samo na bagnecie.
Chciałbym mu wpierw zmierzyć ciśnienie i kupić w końcu miernik ciśnienia. Doczytałem że najlepiej z zaworkiem Schradera ale nie mogę żadnego znaleźć. Czy mógłby ktoś polecić coś niedrogiego z końcówką 14mm ?
Czy w moim przypadku jest sens robić test na uszczelkę głowicy testerem wykrywającym CO2 ?
Potem zajrzę do obudowy termostatu. Rozumiem że przy jego wykręceniu trzeba najpierw zlać olej i płyn chłodzący. Jeżeli chodzi o ten drugi to od dołu jest jakiś korek spustowy ? Czym i jaką metodą przepłukać układ chłodzenia ?
Chciałbym mu wpierw zmierzyć ciśnienie i kupić w końcu miernik ciśnienia. Doczytałem że najlepiej z zaworkiem Schradera ale nie mogę żadnego znaleźć. Czy mógłby ktoś polecić coś niedrogiego z końcówką 14mm ?
Czy w moim przypadku jest sens robić test na uszczelkę głowicy testerem wykrywającym CO2 ?
Potem zajrzę do obudowy termostatu. Rozumiem że przy jego wykręceniu trzeba najpierw zlać olej i płyn chłodzący. Jeżeli chodzi o ten drugi to od dołu jest jakiś korek spustowy ? Czym i jaką metodą przepłukać układ chłodzenia ?