(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2020, 18:15 przez Zer0.)
SCENIC III Odkręcający się filtr oleju.
op
Chcę zrobić przegląd przed zimą, wiem, że w Warszawie nie ma dobrego ASO Renault, będę więc robił w innym mieście. Poprzedni właściciel jak wymieniał olej, to dwa razy filtr sam się odkręcił i olej oczywiście wyleciał więc mechanik poprzedniego właściciela potraktował ten filtr jakimś klejem i jest OK, chyba muszę o tym wspomnieć panom z ASO, że jest jakaś wada fabryczna i mają użyć kleju do filtra ?
filtra niczym sie nie klei i nie ma możliwości zeby sam się odkręcił
wyjścia są 2 albo filtr był niewłaściwy albo jego gwint jest uszkodzony innego wyjścia nie ma
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Od ponad 40 lat jeżdżę i grzebę się w samochodach - i takiego cuda jeszcze nie miałem.
Owszem, zdarzało się odkręcać filtr siłowo (bo się sk... zassał), ale żeby sam się odkręcił? Nie. Ktoś coś ściemnia, albo kryje fuszerkę. O ile nie ma uszkodzenia mechanicznego w obrębie podstawy filtra - jedyne co mi przychodzi do łba, to dokręcenie tak siłowe, że zerwany został gwint w filtrze. Delikatny, wykonany w stosunkowo cienkiej blaszce. Albo wkręcenie "krzywo" z zerwaniem gwintu (takie coś jestem w stanie sobie wyobrazić). żadnego kleju, filtr po wstępnym napełnieniu i przesmarowaniu uszczelki olejem - dokręca się siłą ręki, żadnego klucza! Jeśli się poci, można później dociągnąć, także ręką. Cudów nie ma - musi być dobrze.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 (31-08-2020, 18:14)Zer0 napisał(a): Chcę zrobić przegląd przed zimą, wiem, że w Warszawie nie ma dobrego ASO Renault, będę więc robił w innym mieście. Poprzedni właściciel jak wymieniał olej, to dwa razy filtr sam się odkręcił i olej oczywiście wyleciał więc mechanik poprzedniego właściciela potraktował ten filtr jakimś klejem i jest OK, chyba muszę o tym wspomnieć panom z ASO, że jest jakaś wada fabryczna i mają użyć kleju do filtra ? Polecam ASO Renault Pit stop, Józefów k. Warszawy, serwisuje tam GS III 1.6 dci i jestem zadowolony, znają się a ceny dobre, co do filtra to masz jak wspomniano wyżej zerwany gwint, filtr nie może sam sie odkręcić.
PunkRock86 napisał 01-09-2020, 13:01:
Zgodnie z regulaminem forum : pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA. Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2020, 13:01 przez PunkRock86.) (01-09-2020, 20:19)itek napisał(a): Kiedyś wykręcał się filtr oleju w innym autku ale razem z króćcem gwintowanym, którego potem wkręciłem na kleju do gwintów.( nie filtr) Dlatego też na samym wstępie zrobiłem zastrzeżenie, że wykluczamy jakiekolwiek uszkodzenia w obrębie podstawy filtra.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
Dowiedziałem się wiec na serwisie, że są dwa typy filtrów oleju do 1.5 dci, jeden długi (na trzeci świat: Rosja, Ukraina itd gdzie leją jakiś inny olej), drugi krótki, u mnie zamontowany był ten długi a powinien być krótki, pewnie inne gwinty, dlatego się odkręcał, heh nie wiedzieliście tego :-)
Inny gwint by się nie wkręcił, ta Twoja teza jest aż dziwna. A jak idzie na ten "inny świat" to im się nie odkręca? Pierwsze słyszę..
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (24-01-2021, 16:21)Zer0 napisał(a): Dowiedziałem się wiec na serwisie, że są dwa typy filtrów oleju do 1.5 dci, jeden długi (na trzeci świat: Rosja, Ukraina itd gdzie leją jakiś inny olej)jak ja uwielbiam takie historie opowiadane przez mechaników do 1.5 dci sa 2 rodzaje filtrów oleju w zależności od wersji silnika krótszy jest do wersji 1,5 dci 106KM K9K 732/764/832 dłuższy do modyfikacji tego silnika czyli 1,5 dci 110KM oba te silniki występują w wersjach z FAP i bez FAP oba silniki różnią sie wielkością miski olejowej oba silniki występowały w tych samych rocznikach i wyszukiwarki częsci nie odróżniają tego o siebie bo oba pasują zamiennie oba mają jednakowe gwinty M20x1,5 wyszukiwarki MANN i Filtron podają ,że wersja dłuższa jest do aut z systemem S&S (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2021, 16:51 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
op
(24-01-2021, 16:42)pio555 napisał(a):(24-01-2021, 16:21)Zer0 napisał(a): Dowiedziałem się wiec na serwisie, że są dwa typy filtrów oleju do 1.5 dci, jeden długi (na trzeci świat: Rosja, Ukraina itd gdzie leją jakiś inny olej)jak ja uwielbiam takie historie opowiadane przez mechaników Przekazuję co usłyszałem i wiem, że miałem ten dłuższy filtr i to jeszcze oryginalny Renault, mechanik mówił, ze strasznie pogięty od dokręcania a jeszcze przyklejony, silnik diesel wiadomo duże wibracje, może na ten długi filtr działa to gorzej, siła razy ramię, tak ogólnie sobie piszę może w ogóle nie mam racji ale faktem jest, że ten długi filtr się dwa razy odkręcił sam w 1.5 dci 110 FAP. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości