miałem podobny przypadek w Megane II
- zmieniałem koła przód-tył-lewo-prawo-zima-lato
- wymiana wahaczy
- wymiana maglownicy
- wymiana łożysk i poduszek mcphersona
- geometria 3D i kombinacje na 1000 sposobów i NIC
pomogła diagnostyka komputerowa
komputerowe ustawienie kąta zerowego
dopiero trzeci mechanik posiadający CLIPA wiedział co z nim zrobić
nie chciał za bardzo zdradzać swoich tajemnic ale udało mi się od niego wyciągnąć, że w ustawieniach układu kierowniczego są opcje dotyczące poziomu pochylenia dróg
![Biggrin Biggrin](https://www.scenic-forum.pl/images/smilies/aktualne/biggrin.gif)
i możliwość dostosowania czułości układu kierowniczego
mianowicie w różnych krajach są różne normy na pochylenie asfaltu względem pobocza (aby odprowadzać wodę) i w zależności gdzie jeździło auto istnieje prawdopodobieństwo że ustawienia są z tego kraju, na pewno w ustawieniach jest opcja lewo i prawo stronnego ruchu (Europa-Anglia)
mi auto ciągnęło mocno na lewo bo ustawienia były dostosowane do jezdni mocno pochylonej w stronę pobocza, natomiast auto jechało prosto gdy wjechałem w drogę osiedlową gdzie spływ wody był wykonany na środku (krawędzie jezdni nie były pochylone w stronę pobocza)
po zmianie ustawieniu kąta zerowego kierownicy i zmianie ustawień czułości układu kierowniczego po 3 miesięcznej walce z wiatrakami problem zniknął
niestety ten mechanik wyjechał "za Odrę" do pracy...
ale mam nadzieję że te wskazówki mogą okazać się pomocne