Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III INTELIGENTNE ŁADOWANIE AKUMULATORA-CO TO?


krzysztofk
Zarejestrowani

Mati, LUKKUL w gnieździe zapalniczki nie zmierzycie ładowania aku, bo ono jest już za modułem UCH gdzie też będą spadki napięcia.
Taki miernik najlepiej wpiąć na zasilaniu UCH, na stałym zasilaniu.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • Mati, michaldck
andrzejwa
Zarejestrowani

Dla ścisłości gniazdo zapalniczki ma bezpośrednie połączenie z akumulatorem przez styki przekaźnika sterowanego modułem UCH. Mogą wystąpić małe spadki napięcia wynikające z długości przewodu do zapalniczniki i samego styku w przekaźniku. W sumie nie powinno być więcej niż 0,1-0,2 V.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Mati
kiwikrakow
Zarejestrowani

@ Mati miałem taka chińska ładowarkę z temperatura prądem ładowania telefonu i napięciem gniazda. I ni jak się to miało do rzeczywistości. Nawet najprostszej temperatury wewnętrznej nie pokazywało dobrze. @ LUKKUL4158 jaka masz ładowarkę?

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(25-09-2021, 17:15)krzysztofk napisał(a): Mati, LUKKUL w gnieździe zapalniczki nie zmierzycie ładowania aku, bo ono jest już za modułem UCH gdzie też będą spadki napięcia.
Taki miernik najlepiej wpiąć na zasilaniu UCH, na stałym zasilaniu.
Do pomiaru dokładnego masz rację, ale do podglądu czy jest ładowanie da radę zobaczyć.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

(25-09-2021, 17:54)andrzejwa napisał(a): Dla ścisłości gniazdo zapalniczki ma bezpośrednie połączenie z akumulatorem przez styki przekaźnika sterowanego modułem UCH. Mogą wystąpić małe spadki napięcia wynikające z długości przewodu do zapalniczniki i samego styku w przekaźniku. W sumie nie powinno być więcej niż 0,1-0,2 V.
Mogą być duże różnice.
Wg ostatnich pomiarów na mojej Megane 2 to między Aku a gniazdem zapalniczki to jest od 0,6 do 0,9V.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
LUKKUL4158
Zarejestrowani

(25-09-2021, 18:16)kiwikrakow napisał(a): @ Mati miałem taka chińska ładowarkę z temperatura prądem ładowania telefonu i napięciem gniazda. I ni jak się to miało do rzeczywistości. Nawet najprostszej temperatury wewnętrznej nie pokazywało dobrze. @ LUKKUL4158 jaka masz ładowarkę?
Ja mam Baseus, po podpięciu tel pokazuje też natężenie i napięcie prądu ładowania [Obrazek: f2d51393e58a806a908f8f8e9ddba466.jpg]

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Thumbup
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi LUKKUL4158 za ten post post:
  • kiwikrakow
Lepus
Zarejestrowani

Ja nie mam Baseus-a tylko jakąś taką niedrogą. Ale pokazuje temp wewn. jak i natężenie pobieranego prądu przez odbiornik oraz napięcie. I powiem Wam, że pokazuje b. dobrze. Mierzyłem miernikiem i tak samo było. Dotyczy to napięcia , temperatury.
ps napięcie pokazuje w zasadzie stan ładowania akumulatora, od ponad 14 V po rozruchu i po niedługim czasie spada do ok 13,5-13,7 V

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
LUKKUL4158
Zarejestrowani

Mi np po otwarciu drzwi pokazuje od 12.1V do 12.4V Aku mam jakiś amerykański ale działa start & stop i dobrze kręci zobaczymy jak w zimie będzie

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Thumbup
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Mam chińską ładowarkę do telefonu w zapalniczce i pokazuje mi praktycznie to samo napięcie co miernik-woltomierz przyłożony do zacisków akumulatora. Co ciekawsze ten sam miernik-woltomierz pokazuje podobne napięcie zarówno w gnieździe zapalniczki jak i przy akumulatorze. Chyba wszystko zależy od stanu instalacji samochodu.

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Online
Mam to samo, woltomierz w przedniej zapalniczce a miernik bezpośrednio na aku różnica maxymalnie 0,2 V.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:
  • Mati




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości