Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III INTELIGENTNE ŁADOWANIE AKUMULATORA-CO TO?


itek
op Mam pytanko, na czym polega tzw "inteligentne ładowanie w SCIII i jak to działa ? Jaki udział ma w tym sprzęgiełko koła pasowego ?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(14-03-2020, 16:36)itek napisał(a): Jaki udział ma w tym sprzęgiełko koła pasowego ?
Nie ma żadnego.
A to inteligentne ładowanie to ogólnie o kant d..y rozbić. Powoduje praktycznie tylko tyle, że jak ktoś nie robi tras to ma ciągle niedoładowany akumulator. W długich trasach oszczędza akumulator nie dopuszczając do przeładowania -zagotowania chociaż i bez tego nic by się nie stało.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • h4jt
Neonixos666
Zarejestrowani

Od akcji z regeneracją alternatora posiadam woltomierz w gnieździe zapalniczki i wiem kiedy i jaką wartością ładuje. Ogólnie w skrócie samochód sam dostosowuje sobie moc z jaką ma alternator ładować w zależności od stopnia naładowania akumulatora, włączonych urządzeń czy nawet oświetlenia. Z racji że robię krótkie odcinki a akumulator ma już swoje lata to co jakiś czas go ładuję. Zaraz po naładowaniu akumulatora na full praktycznie nie ładuje go, jedynie działa odzysk czyli max ładowanie przy hamowaniu ale tylko do około 1300 obr. Jeśli trochę pojeździmy to podczas jednostajnej jazdy ładuje jakieś 13,5V. Podczas przyśpieszania nie ładuje a odzysk przy hamowaniu działa. Natomiast jeśli akumulator jest już trochę rozładowany to ładowanie jest cały czas ponad 14V a przy odzysku 14,7 nie dopuszczając do tego żeby nie było prądu. Zależy też czy korzystamy z elektrycznego ogrzewania albo grzałek nurkowych wtedy system próbuje to rekompensować dając większe ładowanie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Neonixos666 za ten post post:
  • krzysztofk
itek
op A jak w tym procesie działa sprzęgiełko w alternatorze?

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Ładowaniem aku steruje elektronika, w zależności od stanu naładowania aku i obciążenia odbiornikami.
Sprzęgiełko w tym procesie nie bierze udziału, tzn. działa normalnie cały czas.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2020, 17:57 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

(14-03-2020, 17:54)itek napisał(a): A jak w tym procesie działa sprzęgiełko w alternatorze?

Sprzęgiełko alternatora nie bierze w tym udziału bo występuje teraz praktycznie w każdym aucie i ma zadanie nie hamować alternatora podczas hamowania silnikiem albo zmianie biegów.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2020, 18:00 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Sprzęgiełko nie bierze udziału poza tym, że przekazuje napęd z paska, kolega nie tyle opisał system inteligentnego ładowania występujący w każdym SC III co nowszy system EMS (System Odzyskiwania Energii podczas hamowania) którego zadaniem jest zwiększanie ładowania podczas hamowania i odłączanie altrnatora podczas przyśpieszania. "Odłączanie" alternatora realizowane jest poprzez wymuszenie braku wzbudzenia i alternator pracuje bez obciążania silnika.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • h4jt
Neonixos666
Zarejestrowani

Ciekawą rzecz zauważyłem że po wyłączeniu całkowicie panelu klimatyzacji obroty spadają niżej jak by uznał że nie ma takiego obciążenia przez wentylator itp i może lekko obniżyć obroty biegu jałowego.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Z jakiej temp wyłączasz panel klimy?

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

nawet ustawiając na 21 stopni to różnica w obrotach po wyłączeniu jest.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem