Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Czy to wina odwrotnie założonego filtra paliwa?


Faustus
Zarejestrowani

op Po wymianie filtra paliwa na Purflux FCS813 samochód stał się trochę ospały. Szczególnie w zakresie obrotów powyżej 2000. Zachowuje się tak jakby pracował między 1700 a 2000 obr./min. Tak jakby się zastanawiał: rozpędzać się czy nie? A już na klimie to tragedia. Niewielka górka i to samo. Wcześniej, przed wymianą rozrządu i na filtrze Boscha zachowywał się diametralnie odwrotnie. Był żwawy aż miło. Czy przyczyną może być odwrotnie założony filtr? Spalanie wydaje się w normie. Nie mogę zlokalizować na denku filtra strzałek określających kierunek przepływu paliwa. Na zdjęciach filtra w necie coś tam widać ale na założonym trudno cokolwiek dostrzec. A co oznacza czarna kropka przy jednym z gniazd na śrubę mocującą podgrzewacz?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2018, 22:03 przez Faustus.)

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Filtr nie da takich objawów. Jeżeli miałby zbyt małą przepustowość, to nastąpiłby brak mocy ale nie od razu, tylko po chwili kiedy wypaliłby paliwo z przewodów za filtrem. Puściłbyś pedał gazu i wcisnął ponownie - moc by na chwilę wróciła. Jeżeli to jest jednostajnie, to może coś z rozrządem lub z podciśnieniem?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(07-05-2018, 22:03)Faustus napisał(a): Nie mogę zlokalizować na denku filtra strzałek określających kierunek przepływu paliwa.
myślę że albo znajdziesz poprawnie zamontowany filtr w internecie, chyba że ktoś z kolegów zapoda jakąś fote.
Ale teoretycznie nie da się źle, bo to co ma przejść przez filtr i to co ma być na powrocie powinno być ok, inaczej moim zdaniem by to nie grało razem. ja bym się przyjrzał dokładnie jak ustawiono rozrząd. Tylko tu jakiegoś lepszego mechanika, co by mógł naprostować sprawę po innych nawet i na papierze.
Ja bym tak spróbował, jeśli po naprawie było by ok, wnioskował bym o zwrot pieniędzy za ustawienie nie ustawionego rozrządu.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości