Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw. www.tele-elektro-bis.pl
SCENIC III Czujniki cofania / parkowania
W III jest włącznik ale nie zawsze montowany
Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw. www.tele-elektro-bis.pl
Cześć,
Pozwolę sobie podpiąć mój problem z czujnikami parkowania - tył. Auto mam dwa dni, czujniki nie wykrywają przeszkody a dźwięk jest jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=Ae8sYTUGvhg Centralka jest zasilana kablem trzy żyłowym. Czarny, czerwony, niebieski. Gdy otworzyłem tapicerkę niebieski przewód był przerwany i dźwięk był jak na początku filmu (ciągły) gdy połączyłem kabel niebieski że sobą dźwięk jest jak pod koniec filmu (szybkie podwójne pip pip). W żadnym wypadku nie wykrywają przeszkody. Czujniki to chyba fabryczny montaż ale nie ma przycisku, włącznika/wyłącznika do nich. Nic nie znalazłem też w menu licznika odnośnie czujników. Nie mam żadnej animacji na liczniku przy próbie cofania. Auto posiada hak fabryczny. Czy pozostaje tylko CLIP? Pozdrawiam Robert (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2020, 09:08 przez astroboy.) (03-02-2020, 09:08)astroboy napisał(a): Czujniki to chyba fabryczny montaż ale nie ma przycisku, włącznika/wyłącznika do nich. Nic nie znalazłem też w menu licznika odnośnie czujników. Nie mam żadnej animacji na liczniku przy próbie cofania.tzn ,ze nie sa fabryczne tylko dołozone
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Oki, rozumiem ale wydaje mi się że są oryginalne Renault. Czy można je "uwidocznić" w komputerze auto programem serwisowym typu CLIP?
Co z tym niebieskim kablem który miałem przerwany? Czy tak powinno być? Sprawdzałem każdy czujnik z osobna i dźwięk z głośnika się nie zmienia czy to świadczy o uszkodzonej centrali? Będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam Robert (03-02-2020, 09:47)astroboy napisał(a): ale wydaje mi się że są oryginalne Renaultnie sa oryginalne oryginalne czujniki parkowania mają wspólna wiązkę wraz ze światłem cofania oraz światłem przeciwmgielnym.... podpięte są do kostki ukrytej za lewym narożnikiem zderzaka.... każde niewłaściwe działanie sygnalizowane jest poprzez ikone z pomarańczowym kluczykiem oraz komunikatu czujniki włączmy i wyłączamy z pozycji przycisku w liczniku co sygnalizuje odpowiednia animacją na liczniku
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM (03-02-2020, 09:59)pio555 napisał(a): nie sa oryginalne ok pogodziłem się z tym :-) Bez odpowiedzi pozostają pytania o niebieski przerwany kabel i ewentualną wymianę centrali sterującej 4M0258RAA 10R -03 0656. Sprawdziłem podłączenie zasilania i przewód czarny to masa, czerwony po chamsku dołączony do innej wiązki kablowej na 99% do światła wstecznego a niebieski z kostki od centrali dołączony do czarnego, masowego ale tak jak wspomniałem wyżej w poście był on przecięty jak zajrzałem pod tapicerkę. Proszę o pomoc Pozdrawiam Robert (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2020, 11:10 przez astroboy.) (03-02-2020, 09:47)astroboy napisał(a): Czy można je "uwidocznić" w komputerze auto programem serwisowym typu CLIPMożna uwidocznić pod warunkiem, że centralka jest oryginalna i podłączona do instalacji samochodu. W konfiguracji licznika zaznacza się, że samochód posiada układ wspomagania parkowania. Wówczas w liczniku pojawi się dodatkowa opcja do wyłączania systemu i do ustawień brzęczyka. To co masz to jest jakieś dokładane, nie ma połączenia z siecią can samochodu więc nic komputerem nie zrobisz.
Znalazłem instrukcję montażu w innym modelu Renault https://dokumen.tips/documents/iv-renaul...4-rev.html
na stronie trzeciej zastanawia mnie podłączenie zasilania PWR to chyba skrót od POWER. Czy tak jak na rysunku prawy pin(kabel) to masa, środkowy pin(kabel) do świateł cofania z możliwością zastosowania ręcznego wyłącznika gdy podpięta jest na hak przyczepka a lewy pin(kabel) to sam nie wiem do czego. Dziwne te piktogramy. Jak sądzicie Panowie a może i Panie? Pozdrawiam Robert [url=https://dokumen.tips/documents/iv-renault-tech-ivclio-ivclio-iv-ph106de3637apdf82-01-373-014-rev.html][/url]
Tak pobieżnie przejrzałem instrukcję montażu tego zestawu to jeden przewód do masy, drugi do wstecznego ewentualnie poprzez wyłącznik trzeci służy do konfiguracji. Konfiguracja przebiega gdy ten przewód jest zwarty. Ustawia się samochód tyłem 50 cm przed ścianą o wysokości min 2,5 m, włącza się zapłon, wrzuca wsteczny i buzerma buczeć max do 100 sek i zrobić na koniec bip. Gdy tak zrobi wyłączasz zapłon i przecinasz ten kabelek konfiguracyjny izolując końcówki.
Ponowna konfiguracja rozwiązała problem. Nie wiem tylko dlaczego była konieczna. Może po każdej wymianie akumulatora będzie konieczna lub zdjęciu klem. Może gość od którego kupiłem auto zdejmował klemę i czujniki zgubiły konfigurację.
Gdyby ktoś potrzebował informacji jak przebiegła u mnie to proszę: - ustawiłem samochód pod ścianą w odległości 50 cm, - zwarty kabel do konfiguracji (u mnie jest to niebieski), - zapłon włączony, - wrzuciłem wsteczny (u mnie było dwa krótkie bip bip i cisza około 30-40 sekund następnie regularnie dłuższe bip,bip....) - wyrzuciłem bieg wsteczny, wyłączyłem zapłon, rozłączyłem kabel konfiguracyjny, - odpaliłem auto podjechałem do przodu a następnie do tyłu i czujniki zaczęły działać w odległości około 100 cm od ściany, sygnał bip narastał a przy odległości 50 cm był ciągły. ANDRZEJWA - jesteś wielki. Dziękuję za pomoc, pierwszy problem rozwiązany. Pozdrawiam Robert |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości