Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Czujnik natężenia prądu akumulatora


Blue22
Zarejestrowani

op Witam. 
Grand Scenic 3, 1.6 dci
Od kilku miesięcy mam błąd DF079 czujnik natężenia prądu akumulatora 12V. Akumulator jest nowy (przed wymianą też był ten błąd) i ostatnio jak sprawdzałem pyclipem to jest naładowany w 86 procentach. Wydaje mi się że to może być przez ten czujnik a szkoda zaraz zniszczyc nowy aku. Z tego co pytałem to chodzi o ten czujnik który jest na klemie minusowej. Nie wiem czy dobrze kojarze ale to chyba od tego inteligentnego ładowania czy coś takiego. Chce go wymienic na inną używke bo nowy około 500 zł i tu moje pytanie. 

Czy trzeba po wymianie na używke coś kodować/adaptować ? 

Jakieś nowe ustawienia ładowania bądź skasowanie starych ?  

Obecnie posiadam tylko PyClipa
   
   

Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

Też miałem ten błąd, ale dodatkowo wyskoczył DF 051 i na liczniku SKONTROLUJ SAMOCHÓD.
Winnym okazał się przepalony bezpiecznik 5A, znajdujący się w module odłączania akumulatora. Czy u Ciebie też winny będzie bezpiecznik, nie wiem, ale warto sprawdzić.
A w tej minusowej klemie, której fotkę wrzuciłeś, to jest chyba od stop&start.
[Obrazek: 4f53428647e0cbcbeb3e686731cc40b3.jpg]

Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Blue22
Zarejestrowani

op
[attachment=27551 napisał(a):Vapor pid='710649' dateline='1688443899']    
Winnym okazał się przepalony bezpiecznik 5A, znajdujący się w module odłączania akumulatora. Czy u Ciebie też winny będzie bezpiecznik, nie wiem, ale warto sprawdzić.

Chciałem sprawdzić ten bezpiecznik i znalazlem informacje ze moduł jest za akumulatorem a w opisie to F7 (tak jak piszesz 5A i jedyny który można wyciągnać). Jednak nie widze tam żadnego bezpiecznika..  to ten moduł co zaznaczyłem na zdjęciu ? trzeba sciągnąć osłone żeby go wyciągnąć?  szukać z lewej czy prawej ?

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

Tak, to jest ten bezpiecznik.
Jak staniesz przodem do auta, to jest z lewej strony modułu, pod takim gumowym kapturkiem.
Ja odkręcałem klemy i 4 śruby, które zaznaczyłeś na fotce. Wtedy moduł lekko do góry i wyjmujesz bezpiecznik.

Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Vapor za ten post post:
  • Blue22
Blue22
Zarejestrowani

op Ok jutro spróbuję go wyciągnąć i zobaczę czy cały. Dzięki

Odpowiedz
Blue22
Zarejestrowani

op Bezpiecznik sprawdzony i jest dobry tak że szukam dalej. Nie wie ktoś czy przy alternatorze nie ma jakiegoś czujnika natężenia prądu ? jak nie to zostaje mi wymienic ten przy klemie ale jak czytam to nie wiem czy to nie jest ten cały IBS i czy warto. Podpowie ktoś gdzie jeszcze szukać przyczyny ?

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

(08-07-2023, 11:36)Blue22 napisał(a): Bezpiecznik sprawdzony i jest dobry tak że szukam dalej. Nie wie ktoś czy przy alternatorze nie ma jakiegoś czujnika natężenia prądu ? jak nie to zostaje mi wymienic ten przy klemie ale jak czytam to nie wiem czy to nie jest ten cały IBS i czy warto. Podpowie ktoś gdzie jeszcze szukać przyczyny ?

Udało się ogarnąć? Też wyskoczył mi ten błąd czujnika natężenia prądu akumulatora i nie wiem czy wymienić to na klemie minusowej?

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

Sprawdź prąd ładowania, zobacz w jakich wartościach będzie oscylował. Czy po zmianie aku, wyskoczył na tablicy komunikat że wymieniłeś?

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

(29-11-2023, 19:02)GrzegorzN napisał(a): Sprawdź prąd ładowania, zobacz w jakich wartościach będzie oscylował. Czy po zmianie aku, wyskoczył na tablicy komunikat że wymieniłeś?

Ładowanie jest, nie wymieniałem akumulatora, mam dość świeżego Boscha. Na podglądzie w PyClip widać przez jakiś czas wartość ładowania i poziom naładowania akumulatora ale po jakimś czasie znika i po odczycie błędów jest właśnie taki zostaje znaleziony DTC 926681 Czujnik natężenia prądu akumulatora 12V.

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

(29-11-2023, 19:33)Neonixos666 napisał(a): Ładowanie jest
Ogólnie gdybam, bo nie znam tematu. Ale na twoim miejscu sprawdziłbym ładowanie miernikiem, bezpośrednio na altku i za tym regulatorem.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości