op
Witam forumowiczów
Posiadam Scenika lll 1,6dci z 2014 z przebiegiem 200k. Auto świeżo sprowadzone ale niestety cieszyłem się nim tylko jeden dzień. Po przejechaniu kilkuset kilometrów pojawił się komunikat, a w zasadzie kilka komunikatów naprzemiennie (chyba wszystkie możliwe) stop możliwość awarii silnika,sprawdz uklad wtryskowy , sprawdź układ wydechowy, sprawdź układ stop start, sprawdź układ wspomagania ruszania pod górę, awaria regulatora, skontroluj system ESP.Pojawiła się też ikona żółtego kluczyka obok pomarańczowa ikonka systemu antypoślizgowego chyba jest to ESP(świeci się cały czas)oraz żółta ikona silnika. Dodatkowo silnik zaczął bardzo nierówno pracować na wolnych obrotach, tak jakby nie "paliły" wszystkie cylindry. Po przewertowaniu forum znalazłem podobne wątki i skojarzyłem że błędy pojawiły się po zadziałaniu systemu antypoślizgowego kiedy koło zjechało z lodu i szarpnęło na suchym nierównym asfalcie( być może coś nie kontaktuje). Ale niestety martwi mnie ta nierówna praca silnika czy można to łączyć z tymi wszystkimi komunikatami, zadziało się to jednocześnie. Czy ktoś z Was miał podobne objawy, lub ma pomysły co może być przyczyną. W poniedziałek jadę do mechanika aby odczytać błędy, ale po przeczytaniu wielu wątków na forum niewiele sobie po tej wizycie obiecuję.
Bardzo Was proszę o jakieś sugestie, zupełnie nie znam jeszcze tego samochodu i trochę się obawiam czym może się to zakończyć
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Posiadam Scenika lll 1,6dci z 2014 z przebiegiem 200k. Auto świeżo sprowadzone ale niestety cieszyłem się nim tylko jeden dzień. Po przejechaniu kilkuset kilometrów pojawił się komunikat, a w zasadzie kilka komunikatów naprzemiennie (chyba wszystkie możliwe) stop możliwość awarii silnika,sprawdz uklad wtryskowy , sprawdź układ wydechowy, sprawdź układ stop start, sprawdź układ wspomagania ruszania pod górę, awaria regulatora, skontroluj system ESP.Pojawiła się też ikona żółtego kluczyka obok pomarańczowa ikonka systemu antypoślizgowego chyba jest to ESP(świeci się cały czas)oraz żółta ikona silnika. Dodatkowo silnik zaczął bardzo nierówno pracować na wolnych obrotach, tak jakby nie "paliły" wszystkie cylindry. Po przewertowaniu forum znalazłem podobne wątki i skojarzyłem że błędy pojawiły się po zadziałaniu systemu antypoślizgowego kiedy koło zjechało z lodu i szarpnęło na suchym nierównym asfalcie( być może coś nie kontaktuje). Ale niestety martwi mnie ta nierówna praca silnika czy można to łączyć z tymi wszystkimi komunikatami, zadziało się to jednocześnie. Czy ktoś z Was miał podobne objawy, lub ma pomysły co może być przyczyną. W poniedziałek jadę do mechanika aby odczytać błędy, ale po przeczytaniu wielu wątków na forum niewiele sobie po tej wizycie obiecuję.
Bardzo Was proszę o jakieś sugestie, zupełnie nie znam jeszcze tego samochodu i trochę się obawiam czym może się to zakończyć
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.