SCENIC III Błąd P0299 Powertrain
op
A jakie będą objawy, gdy czujnik będzie uszkodzony?
Z tego co zauważyłem, to czujnik jest skręcony z podstawą, z której odchodzi wyprowadzenie na gumowy wężyk. I wychodzi na to, że mam 2 takie czujniki (widać na fotce). Pytanie: po jaką cholerę w mojej wersji są dwa te czujniki? Mój samochód jest z 2013 r. (po lifcie - inna atrapa chłodnicy, itp.) i auto siwuska też z 2013 (czy po lifcie - nie wiem). (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2021, 10:03 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
op
W mojej wersji silnika 1.6 dCi jest rura jak w załączniku. Do niej dołożono czujnik (0281002958/8200685363) połączony wężykiem z rurą od spodu i umiejscowiony jak w poście powyżej, z lewej strony silnika (na lewo od bagnetu poziomu oleju).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2021, 21:06 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r. (09-08-2021, 10:03)Faustus napisał(a): Pytanie: po jaką cholerę w mojej wersji są dwa te czujniki?Chyba ma to związek z występowaniem w tym silniku zaworu turbulencyjnego. Czujnik po lewej mierzy ciśnienie powietrza po przejściu przez intercoller a czujnik po prawej ciśnienie i temperaturę powietrza za zaworem turbulencyjnym.
op
OK, a co to jest zawór turbulencyjny i do czego służy? W sieci informacji jak na lekarstwo...
Występuje we wszystkich silnikach 1.6 dCi, czy tylko w niektórych (jak w moim)?
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
Zawór turbulencyjny to klapy wirowe i stosuje się je w większości diesli z głowicami 16 zawodowymi od chyba 20 lat. Tak w 1.6dci jest i to we wszystkich, zamontowany bezpośrednie do kolektora ssącego za klapą gasząca i to właśnie umiejscowiony jest map sensor. Tak w skrócie zawór ten zamyka/częściowo przymyka jeden z kanałów ssących powodując na niższych obrotach/obciążeniach zawirowanie powietrza w cylindrze i lepsze spalanie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości